Permalänk
Avstängd

Hemsida Mot Bncs :)

Tjena!

Någon som vill göra en hemsida till min klan? ni kan få mängder med bncs Ska vara Admin Loggin.

Visa signatur

------------------------------------------
^Hejsan^

Permalänk

Vad gäller det för spel...?

Visa signatur

I just do what I do. It's not something that should be revered as something that's great.

Permalänk
Avstängd

Counter-Strike

Visa signatur

------------------------------------------
^Hejsan^

Permalänk
Medlem

vad är bncs?

Permalänk
Avstängd

Så man alltid är Online på irc, även när man stänger irc och datorn

Visa signatur

------------------------------------------
^Hejsan^

Permalänk

show me the money...

Permalänk
Hedersmedlem

BNC = IRC Bouncer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bouncer_%28IRC%29

Gillar din specifikation av sidan...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björn.....
show me the money...

huh?

Visa signatur

------------------------------------------
^Hejsan^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OlaOlsson
huh?

Det är sånt din mor har i plånboken ta 20-30st sedlar och skicka till den här adressen: By*** ** 592** Fag** Så får du en liten sida, med ett adminlogin !

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle
www.clanhost.se

Det är dom sämsta sidorna man kan få tag på

Visa signatur

------------------------------------------
^Hejsan^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OlaOlsson
Det är dom sämsta sidorna man kan få tag på

Som du kanske förstår och som du kanske läst i liknande trådar här på Swec arbetar folk mycket sällan ideéllt eller mot så små ersättningar som tillex. "massa BNC:S". Då de igentligen inte har något värde förutom någon hundring per år till skillnad från några 10-tals tusenlappar som det brukar handla om när det gäller design och kodande av hemsidor.

Du har fått förslag på templates som du kan använda utan någon som hällst uppskattning. Det är det vi kan erbjuda!

Om pengarna finns så löses problemet offta ganske lätt. 500 - 1000 SEK brukar räcka för webdesigners och kodare här på Swec att få tummen ur...

PS. Lägg ner CS DS.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

ptz0n, ingen idé att prata med CS-spelare om kostnader för hemsidor Blev ett himla liv i forumet på r60 när det börjades prata om vad en fullstor sida egentligen kan kosta om personen som gör den är ett proffs eller inte.

En av dem som var med och skrev i tråden är väldigt duktig på sidor och har jobbat länge med det. (portfolio: http://www.l33t.se/portfolio/?pid=2 )

Tror dock inte vi fick in det i huvudet på majoriteten av smågrabbarna att en sida kostar inte ett glas pucko och ett jenka att framställa.

Det största problemet jag ser med OlaOlssons post är följande:

Fråga 1: Får jag nån v-host av dig med? Eller får jag en sunkig telia ADSL host? (leder till fråga 2)
Fråga 2: Vad hostas bncn på för utrustning samt uppkoppling?
Fråga 3:Hur många fler användare har denna BNC? På den host du hade tänkt ge ut, hur många fler BNC-användare ligger det där? På många nät är du bara tillåten ett visst antal utan en trust. På quakenet är det 5 connections, sen måste du be om tillstånd att ha fler.
Fråga 4: Hur länge gäller "belöningen" ?

Jag menar, om nu nån skulle vara intresserad av en bnc så vore det ju tråkigt om denne gjorde en sida åt er med adminlogin ( btw, vill nästan påstå att funktionen adminlogin är en extratjänst, kan liknas vid taklucka eller dvd-spelare med skärm i nackstödet i en ny volvo ) och får ha sin bnc i en vecka innan du tar bort den.

För att komma med en liknelse:
En bekant på IRC svarar på nån liten grabbs amsg om att han vill byta en warserver på 10mb bbb mot nått spel som han inte kunde hitta och ladda ner själv. Iaf så skickar bekantingen spelet och får en server av grabben. Mitt i deras match senare på kvällen (kring 21-tiden) dör servern. Dagen efter frågar dom lillgrabben varför och får svaret "jag får inte ha dator igång över natten för mamma".

Ett mycket bra exempel på varför man inte bör byta saker mot siverse servrar, bncer eller andra tjänster som normalt sett kostar pengar.

Lycka till i sökandet efter en sida förresten.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

http://www.game-studio.net/

har du ju med ;P några polares sida.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk

Räkna med ca 1000:- för en sida och då är den nog basic utan admin login... För ingen gör något gratis. Annars kan du komma och städa vårat hus tvätta våra bilar och klippa våran gräsmatta....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag kan göra dig en klansida med adminlogin för 1000 kr ...

* I behov av pengar *

Permalänk
Medlem

Jag gör den för 500kr.

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OlaOlsson
Det är dom sämsta sidorna man kan få tag på

Ge mig förslag på bättre då.
Eftersom att det är min sida kan jag lätt lägag till osv.

Vi jobbar också på ett nytt system, men det är hemligt...

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

300kr..

Visa signatur

Deviations Hemsidan

Har lagt ut över 13000 på mp3 spelare och tillbehör - iAudio x5:an är störtskön

Permalänk
Medlem

men lol ... snart kommer folk betala för att få chansen att göra din sida ...

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk

Re: Hemsida Mot Bncs :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OlaOlsson
Tjena!

Någon som vill göra en hemsida till min klan? ni kan få mängder med bncs Ska vara Admin Loggin.

ärligttalat, va fan vill du att någon vill göra din cs-klan hemsida så kom med lite mer information, inte för att jag skulle göra det ändå! Men om någon skulle vilja göra det så vill dom nog ha lite mer information om sidan, och "admin loggin" (du vet bara att det heter admin loggin eller? )!!!!!
Du vill bara kunna logga in som admin eller?

Och vad är så extremt att vara online 24/7 på irc?

Permalänk
Medlem

niklas6666: Den riktiga poängen med bnc är ju att du slipper joina alla kanaler, connecta till alla nät o.s.v. varje gång du startar datorn, du är alltid inne, och om nån vill dig något medans du är borta så ser du det i en logg, det gör du ju inte om du kör en /quit och kommer in dagen efter. Och så kanske du har ett eftertraktat nick, då slipper du köra winnuke.exe på honom och ta tillbaks det varje dag, du har det alltid(om inte bnc:n kör på nån sunkig telialina och sänks lika lätt..).

Som sagt. Mer info. Har ni någon sida nu? Hur vill ni att det ska se ut? Ska det vara massor av bilder och funktioner, hur ska admin-delen se ut? Lägga till nyheter? Fler än en användare? Ta bort och lägga till nya användare? Kunna skapa nya undersidor om det skulle behövas?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
niklas6666: Den riktiga poängen med bnc är ju att du slipper joina alla kanaler, connecta till alla nät o.s.v. varje gång du startar datorn, du är alltid inne, och om nån vill dig något medans du är borta så ser du det i en logg, det gör du ju inte om du kör en /quit och kommer in dagen efter. Och så kanske du har ett eftertraktat nick, då slipper du köra winnuke.exe på honom och ta tillbaks det varje dag, du har det alltid(om inte bnc:n kör på nån sunkig telialina och sänks lika lätt..).

Som sagt. Mer info. Har ni någon sida nu? Hur vill ni att det ska se ut? Ska det vara massor av bilder och funktioner, hur ska admin-delen se ut? Lägga till nyheter? Fler än en användare? Ta bort och lägga till nya användare? Kunna skapa nya undersidor om det skulle behövas?

då ver det verkligen inte värdt en hemsida plus ett admin-system

Permalänk
Medlem

Ytterligare en fördel med bouncer är att den döljer din verkliga host.
Quakenet har ju visserligen redan ett sånt system.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Hör med http://www.scar.nu , från 800:- för en sida med allt man behöver för en klansida. Och de gör det bra

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TOBARIANO

Permalänk
Medlem

Kolla runt lite på olika forum så kommer du troligen hitta någon som är villig att göra en hyffsad sida till din klan till ett rimligt pris troligen några som gör det gratis.

Har du möjlighet att köpa php och mysql, så finns dte ju färdiga scripts att använda sig utav.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

xelwebdesign kan fixa något åt dig billigt

Visa signatur

...dä ä moderbordet som int liirar me simmarna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
...då slipper du köra winnuke.exe på honom och ta tillbaks det varje dag,

Har den ens fungerat sen win95?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png