Counter-Strike beta 6.0 (allt som behövs)

Permalänk
Medlem

Jodå, det finns till windows med, runt 30-50 kb stort har jag för mig. Sedan gjorde Frensy en browser för att kolla vilka servrar som fanns.

edit: Men eftersom WON är nere så måste man skapa en master server också. www.langames.net teamet hade en masterserver som lan_fw och klienterna kontrollerades mot.

Men det borde gå utan också. sv_lan 0 och sedan manuellt skriva connect <ip>:<port> i konsolrutan.

Annars kanske -nomaster funkar om man kör hlds.exe på en windowsburk.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Jodå, det finns till windows med, runt 30-50 kb stort har jag för mig. Sedan gjorde Frensy en browser för att kolla vilka servrar som fanns.

edit: Men eftersom WON är nere så måste man skapa en master server också. www.langames.net teamet hade en masterserver som lan_fw och klienterna kontrollerades mot.

Men det borde gå utan också. sv_lan 0 och sedan manuellt skriva connect <ip>:<port> i konsolrutan.

Annars kanske -nomaster funkar om man kör hlds.exe på en windowsburk.

Det borde funka, ja. Dock vetkar langames.net inte vara rätt adress.

Browser är ju inte nödvändigt - för nu. Viktiga är att bara få igång så alla kan komma in för det första.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

Hehe, www.langames.net upphörde i slutet av 2002, början på 2003. www.oldschoolcs.org är borta likaså tror jag

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

wooo. torrenten kom igång efter 15min
liras nåt på beta6-3 hamachi? kan vara kul att veta i förväg.
Måste leta upp nyckeln nu bara.

Edit; nickar Doeden på hamachi så ni inte tror det är nån hemsk läskig person som inte är uppskriven på sweclockers.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bearny
Det funka att ansluta men, här är anledning till ett men:

"But now comes the tricky part. Due to the fact that these older Beta's run on an older Half-Life dedicated server, they
cannot connect to the WON network anymore. What this means, is that the server cannot get public, but could only be
played on when running on a LAN. Luckily enough some guys wrote a little script called "lan_fw" which bypasses the WON
network, and makes your server public to the internet. " <-- läser man det sista kan man bli glad, men det är först och främst till linux, sedan så är länken dessutom död. Här är sidan där det står: http://www.geforce.nl/beta.html

Server står på sv_lan 0

Den ska väl vara sv_lan 1 på lan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooni
Den ska väl vara sv_lan 1 på lan?

Då blir det ju en lan-server, vi försöker undvika det.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

lan_fw.rar ligger uppe på nsn.no-ip.com nu.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
lan_fw.rar ligger uppe på nsn.no-ip.com nu.

Vad gör den då?

Permalänk
Medlem

Portar ut en LAN server till internet. Om du skapar ett LAN game men kör programmet i bakgrunden så gör den servern åtkomlig från internet. Typ som en proxy.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Portar ut en LAN server till internet. Om du skapar ett LAN game men kör programmet i bakgrunden så gör den servern åtkomlig från internet. Typ som en proxy.

SÅ VI KAN SPELA?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
lan_fw.rar ligger uppe på nsn.no-ip.com nu.

Yeah buddy!

Skulle vilja säga Nuttin but a peanut nu också, men faktum är att jag inte vet hur jag ska göra.

Måste dock iväg en sväng nu, kommer dock tillbaks om någon timme och då ska jag se till att fixa det.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bearny
Yeah buddy!

Skulle vilja säga Nuttin but a peanut nu också, men faktum är att jag inte vet hur jag ska göra.

Måste dock iväg en sväng nu, kommer dock tillbaks om någon timme och då ska jag se till att fixa det.

Nej! Få upp servern nu snälla! Vi har väntat aslänge!

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag inte kommer in på servern för att jag har en annan IP-range än alla andra. Alla som skaffade det nu, fick en speciell. Jag har Old-school.

Permalänk
Medlem

hur får man hamachi att funka .. eller hur får man cs att connecta mot hamachi. får inte upp några lan games. kanske inga som spelas heller visserligen... sitter på hamachiserver beta6-3

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Nej! Få upp servern nu snälla! Vi har väntat aslänge!

Jag har försökt, det vill sig inte med det programmet heller. Har dock skrivit på några forum och kanske, kanske får vi svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooni
Jag tror att jag inte kommer in på servern för att jag har en annan IP-range än alla andra. Alla som skaffade det nu, fick en speciell. Jag har Old-school.

Tredje serien blir olika, beronde på vilket av nätan man är kopplade emot, det är ett problem - det som måste lösas.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

kan inte pinga mot nån i hamachi och ser inga cs servrar... help mich nu..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
kan inte pinga mot nån i hamachi och ser inga cs servrar... help mich nu..

testa gå in i konsolen och skriv connect bearny.no-ip.org:27016

får du felmeddlande, om så vilken typ, LAN problem eller en varningsruta?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

kom in på nån som hette oldschool nu. cs server alltså.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

För mig står det att nätverket är fullt. Beta6 nätverket är fullt :/

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio

testa gå in i konsolen och skriv connect bearny.no-ip.org:27016

får du felmeddlande, om så vilken typ, LAN problem eller en varningsruta?

Får en varningsruta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Får en varningsruta.

http://img156.echo.cx/img156/8677/warning4ym.jpg

Har du fått fram något matnyttigt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
kom in på nån som hette oldschool nu. cs server alltså.

Det är min dedikerade server.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bearny
Har du fått fram något matnyttigt?

EDIT: VILKA I HELVETE ÄR INNE PÅ DET FÖRSTA NÄTVEKRET?

Det är bara två inne på servern! Lär er lämna nätverket era jävla idioter, finns andra som vill spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

EDIT: VILKA I HELVETE ÄR INNE PÅ DET FÖRSTA NÄTVEKRET?

Det är bara två inne på servern! Lär er lämna nätverket era jävla idioter, finns andra som vill spela.

Tänkte ifall ni hittat något intressant. Som sagt frågat på en del forum, frågat på ytterligare ställen nu. Bara hoppas att någon kommer med fin info.

Sedan angånde nätverket, så lämnar folk, dock blir det fullt ändå, offline folk räknas också =/

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

tycker det är konstigt att ingen lirar fast det är typ 30 pers uppe

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
tycker det är konstigt att ingen lirar fast det är typ 30 pers uppe

Det är för att de inte kan lira, väldigt många har laddat ner det, dock blir det fel. Jag plus några andra försöker lösa det just nu, när det är fixat kommer folk få veta det.

Huvudnätverket beta6 har platser lediga nu.

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bearny
Tänkte ifall ni hittat något intressant. Som sagt frågat på en del forum, frågat på ytterligare ställen nu. Bara hoppas att någon kommer med fin info.

Sedan angånde nätverket, så lämnar folk, dock blir det fullt ändå, offline folk räknas också =/

De lämnar inte, de går offline.

Permalänk

sry till alla som klagar att det inte finns platser, testa spela i morse men det gick inte sen glömde jag stänga av när ja for å jobba

Permalänk
Medlem

Yes! Fixat en annan lösning nu, kasta bort hamachi!

Sitter och skriver en liten html-sida på engelska, så kan man sprida den till alla sedan. Yeah buddy! Nuttin but a peanut!

Visa signatur

"I will DL and have a look!"

Permalänk
Medlem

Fick igång spelet och lyckades komma in på servern, fast det hackade en massa och jag hade 350~ i ping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex
Fick igång spelet och lyckades komma in på servern, fast det hackade en massa och jag hade 350~ i ping.

Läs parten om rate'n.

Du bör ändra rate till 20000

Visa signatur

"I will DL and have a look!"