Permalänk
Medlem

Modda Intellimouse 4.0

Hej på er..sitter denna tråkiga dag och har inget o göra..hade tänkt att spraya om ytan lite. Något jag ska tänka på innan jag sprayar..och en färg-idé skulle inte skada.

Permalänk

Där det är Silver nu, neonrosa eller neonlila, och där det är svart, neongrönt. Byt ut dioden också mot en rosa eller lila.

Jag är allvarlig.

Permalänk
Medlem

Re: Modda Intellimouse 4.0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Escudero
Hej på er..sitter denna tråkiga dag och har inget o göra..hade tänkt att spraya om ytan lite. Något jag ska tänka på innan jag sprayar..och en färg-idé skulle inte skada.

http://www.geocities.com/androbadia/Ms4.0.JPG

Se till att rugga upp ytan så färgen fastnar. Sen efter det att du målat den skulle jag föredra att lacka med ett tunt lager klarlack för att inte din hand ska nöta bort den nya färgen.

Vilken färg jag skulle gilla bäst är: Metalic blå med mattsvarta knappar.
Lycka till.

Visa signatur

I'll be there till the end, When everything falls down, Will you hold my hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charlemagne
Byt ut dioden också mot en rosa eller lila.

Jag är allvarlig.

Det var smart..men hur byta ut den? vill inte pilla med säkringar och sånt..så skulle vara bra om du gav en sida med dioder med samma Volt som den som sitter i

Permalänk

Just intellimouse är det många som ändrar diod på. Sök på forumet, du borde hitta nåt där.

Permalänk
Medlem

Klä den med råsa fluff tyg.
tror det kan bli ganska fränt. ta bara inte något med för mycket fluff bara.

EDIT: Jag är seriös. (Måste testa det själv om jag hittar något sånt tyg.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

själv har jag bara sprayat på orange målar färg på det silvriga med lite klarlack på.. bytte också den röda dioden mot en orange..

grymt snygg tiger färg..

Permalänk
Medlem

Jag har lacka min röd, med en blå diod i, har bilder i mitt Galleri om du é intresserad på hur det ser ut!

Permalänk
Medlem

Jag moddade min 4.0:a innan jag introducerade den till mitt golv i för hög hastighet...

Vad du än gör, byt inte till grön diod.
Jag testade nog 7-8 olika dioder och ingen funkade bra. Även fast de funkade finfint i polarns MX500... jag tror att kameran i 4.0 är rätt grinig när det gäller grönt... Det går nog om man hittar rätt diod, men det verkar rätt svårt.
enklaste sättet att ta reda på vilken diod du ska ha är att mäta strömen på diodens ben, de ligger öppna i musen så det är bara att skruva isär och kolla. Då får du fram hur stark strömmen är.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag menar inte dioden som musen läser av ytan med utan den PÅ musen hehe (den under Microsoft-loggan) :)..där nere vågar jag inte byta på..den känns så skön så jag vill inte riskera någånting.

EDIT: Funkar denna till Microsoft-lampan?

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=987&session=9a9d0df...

Permalänk
Medlem

Aha...
men här är en ide...

det svarta : låt det va.
Det silvriga : Lacka om till en fin ton av brand-orange, lite typ som supran i fast and frious... polerat givetvis
det mörkare silvriga runt mushjulet : lacka om svart och polera.

Övrigt:
Sätt blå eller orange belysning under mushjulet... starka dioder, Jag gjorde det själv och fick ett grönt mushjul men använde för svaga dioder så det vart ingen riktig "glow" på det hela. Sen tar du samma färg på diod och sätter bakom MS-loggan där bak. Jag vet att det finns rätt gott om utrymme innuti en 4.0 så saknas det stöm kan man alltid köpa ett sån där pyttelitet 12v batteri och montera in, då har du så det räcker tillalla dioder man kan vilja ha...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Aha...
men här är en ide...

det svarta : låt det va.
Det silvriga : Lacka om till en fin ton av brand-orange, lite typ som supran i fast and frious... polerat givetvis
det mörkare silvriga runt mushjulet : lacka om svart och polera.

Övrigt:
Sätt blå eller orange belysning under mushjulet... starka dioder, Jag gjorde det själv och fick ett grönt mushjul men använde för svaga dioder så det vart ingen riktig "glow" på det hela. Sen tar du samma färg på diod och sätter bakom MS-loggan där bak. Jag vet att det finns rätt gott om utrymme innuti en 4.0 så saknas det stöm kan man alltid köpa ett sån där pyttelitet 12v batteri och montera in, då har du så det räcker tillalla dioder man kan vilja ha...

Tack men batteri är ju ingen bra lösning..hehe hur många Volt har dioden nu som sitter vid loggan..och hur går jag tillväga om jag skabyta den nuvarande och sedan sätta en under scrollen?

Permalänk
Medlem

enklast är att antingen hitta ett schema eller likande där det står. Alternativet är att ta fram leksakerna och mäta. mäter du på de två benen till dioden så får du ju fram strömstyrka och spänning. Och även om benen skulle vara instängda så kan du alltid mäta på lödfästningarna.

För att sätta belysning under scrollen gjorde jag så att jag skärde upp ett
litet hål i den där vita plasten runt scrollhjolet... den är rätt mjuk och gör egentligen itne så mycket nytta så man kan lätt få upp ett 3mm hål i den... jag satte en diod längs bak och sen dra lite ström driekt från strömkällan (jag haade trådlös så i mitt fall batterierna) i dett fall skulle det ju bli 5v från usb:n däremot skall man se till att man inte monterar dioderna för nära själva hjulet, då kan de skrapa i om man tar i för hårt... men det löser man med lite super attack (lim)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Designtips: Superpuma!

(Det är en helikopter)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle88
Designtips: Superpuma!

(Det är en helikopter)

Finns bara en riktig helikopter och det är Airwolf