Permalänk
Medlem

Svart skärm

Jag är helt bakom flötet för tillfälligt och har ingen aning om vad som är fel.

När jag spelar vissa spel som (wow, bf2 t.ex.) nyare spel så efter några minuter av spelande så går skärmen svart och ljudet börjar knaka som fan i bakgrunden och det finns inget annat att göra än att trycka på resetknappen.
Testat kolla i loggboken men inget dyker upp, även stängt av automatisk reset för jag tänkte kolla om man kunde se vad det va för fel men eftersom skärmen går svart så kan man inte se något.

Spela Jedi Academy går helt smärtfritt men är också ett lite äldre spel.
Dock funkar GTA: SA utan problem så förstår inte det heller.
Testat både windows 2000 och xp med flera formateringar.

Nyaste drivrutiner för ljudkortet (Soundblaster Audigy 2)
Grafikkortet Geforce 6600GT
MSI-moderkortet.
Kört memtest efter minnesfel men inga har hittats.
Samt nya directX.

Kör AMD64 3000+

Dator ligger på ca: 40 grader.
Nätagg på 340-360watt (osäker men borde räcka)

Om någon kunde kunde slå lite ljus på mitt problem så skulle det uppskattas.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har nyaste.

Permalänk
Medlem

Har sett att en del har problem med den senaste drivrutinen till Nvidia gk så ladda ner den föregående om du laggt in den senaste och prova med det.

Permalänk
Medlem

Önskar det vore så enkelt Testat 4 olika versioner av drivrutiner.

Permalänk
Medlem

har samma problem datan startar inte om utan skärmen stängs bara av och ljudet återstår dock "knakar" :P. så jag blir själv tvungen o reboota har prova tusen olika drivrutiner

obs. har lite sämre data än Twille's.

Permalänk

Kolla så inte GPU-temp ligger över 90 grader under full load. Det bör i så fall åtgärdas. Det kan även vara strömrelaterat, kolla upp så du inte har för höga spänningsvariationer på de olika linorna. Mera krävande spel drar helt enkelt mera ström och stressar en svag nätdel så att den dippar på spänningssidan.

Visa signatur

Asus A8N-SLI dlx // A64 3k+ @1.8 (std) // Leadtek px6600GT extreme @ 585/1175; 0dB // Hitachi T7K250 // NEC ND3520 // A-Data PC3200 2x512 // AOpen H600B // 3DMark05: 4143

Permalänk
Medlem

Jag tror mitt poblem kan vara strömreltaerad finns det något sätt man kan se ifal de fel på linorna? och vad menar du med "90 grader under full load" för min temperatur ligger runt 56 i spelen och runt 40 i windows..

Permalänk
Medlem

Tyvärr hittar jag inget program för att kolla GPU.

Volten är
Vcore - 1.49 - 1.52
3.44 på nästa
5.13
12.20

Permalänk
Medlem

Ditt GK är det ett Leadtek? Har för mig att det är fler som haft detta problem och att det beror på att tillverkaren har schabblat vid tillverkningen men även om det inte skulle vara så, så kolla om du kan hitta ett nyare bios till ditt gk som kanske hjälper?

Permalänk
Medlem

Har Club3d. Inte tittat efter bios till mitt GK.

Permalänk
Medlem
Permalänk

har samma prob.. GeForce 6800le... jag ändrar memory fån 700 till clock till 500 mhz... sen funkar det...:D