Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
äh jag tror er inte fullt ut BBB har bättre utrustning än telia, därför har dom längre maxavständ !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
som tomten på julafton... hohohoho

Håller med VitoC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
som tomten på julafton... hohohoho

vad exakt menar du..?

även om jag får bara 4 mbit så är det ändå dubbelt så snabbt och billigare än telias som är segare..så varför klaga..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Vad jag menar?
Att du på något sätt tror att B2s utrustning skulle vara överlägsen Telias, var det samma person som sa det till dig, som inte ens kunde skilja på riktnummer?

Billigare?
Telia tar 339:-
B2 vad tar dom? 399:-? (kan inte hitta infon då dom tydligen bara har "upp till 24" på hemsidan.

Permalänk
Medlem

överlägsen har jag inte sagt, bättre är vad jag tror..

nej det var inte samma person, och han sa inte att dom va överlägsna telia, va får du allt ifrån?

hmm..läs lite nogrannare nästa gång..telia tar 419 kr per månad OM du inte binder i 18 månader, och vem fan vill göra det??

BBB tar 399 kr om det är 8 eller 24, spelar ingen roll..står klart å tydligt här: http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND_DSL_ABO...

Leveransstatus:

Namn: Mikael ********
Telefonnummer: 017570***
Du har beställt: ADSL
Din kapacitet blir: Upp till 10 Mbit/s download 1 Mbit/s upload
iStream 0.5 Månadsavgift: 300 SEK/månad
iStream 0.5 Anslutningsavgift: 1000 SEK
Rabatter:

Det där sista fattar jag inte? anslutningsavgiften är 495 som dom bjuder på dessutom..och jag har inte beställt 0.5, och vi kommer inte betala 300kr/månaden heller..

skumt

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pz007
BBB är bara skit, hade tidigare UPC. Lockades av BBB-s hastighet och tecknade avtal 10/1 Mbit/s tjänsten men dem är bara idioter som lovar men inte håller sina löften det är bara 3,30 Mbit/s jag får nu.
Jag har klagat och ville avbryta kontraktet som löper 6 månader men inte ens det vill de gå med på. Riktigt förbannad på IDIOTERNA = BBB.

Om jag hade UPC/Chello skulle jag inte tveka en sekund på att skaffa 8/8

Permalänk
Medlem

Betalar 285:-/Mån för min fasta 10/10-lina

Visa signatur

__________________
Athlon64 Newcastle 3500+@2500(250*10) Socket 939, Zalman 7000B-Cu, MSI K8N Neo2 Platinum, Corsair Twin CMX512 PC3200XL(1GB),
Leadtek 6800GT@Ultra 256MB, Audigy 2 ZS, Antec NeoPower 480, Thermaltake XaserV V8000A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
överlägsen har jag inte sagt, bättre är vad jag tror..

nej det var inte samma person, och han sa inte att dom va överlägsna telia, va får du allt ifrån?

hmm..läs lite nogrannare nästa gång..telia tar 419 kr per månad OM du inte binder i 18 månader, och vem fan vill göra det??

BBB tar 399 kr om det är 8 eller 24, spelar ingen roll..står klart å tydligt här: http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND_DSL_ABO...

Leveransstatus:

Namn: Mikael ********
Telefonnummer: 017570***
Du har beställt: ADSL
Din kapacitet blir: Upp till 10 Mbit/s download 1 Mbit/s upload
iStream 0.5 Månadsavgift: 300 SEK/månad
iStream 0.5 Anslutningsavgift: 1000 SEK
Rabatter:

Det där sista fattar jag inte? anslutningsavgiften är 495 som dom bjuder på dessutom..och jag har inte beställt 0.5, och vi kommer inte betala 300kr/månaden heller..

skumt

Om det du tror inte stämmer överens med fakta, ändrar du inte din uppfattning då?

Ironi är tydligen helt uteslutet för vissa....

Jag antar att du får 0 månaders bindningstid med B2? eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
överlägsen har jag inte sagt, bättre är vad jag tror..

nej det var inte samma person, och han sa inte att dom va överlägsna telia, va får du allt ifrån?

hmm..läs lite nogrannare nästa gång..telia tar 419 kr per månad OM du inte binder i 18 månader, och vem fan vill göra det??

BBB tar 399 kr om det är 8 eller 24, spelar ingen roll..står klart å tydligt här: http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIVAT_BREDBAND_DSL_ABO...

Leveransstatus:

Namn: Mikael ********
Telefonnummer: 017570***
Du har beställt: ADSL
Din kapacitet blir: Upp till 10 Mbit/s download 1 Mbit/s upload
iStream 0.5 Månadsavgift: 300 SEK/månad
iStream 0.5 Anslutningsavgift: 1000 SEK
Rabatter:

Det där sista fattar jag inte? anslutningsavgiften är 495 som dom bjuder på dessutom..och jag har inte beställt 0.5, och vi kommer inte betala 300kr/månaden heller..

skumt

han jämförde med telias 2mb.

föresten så är en sak ganska sj'lvklar för mig iaf:

*telia har satt 3.5km för att efter det blir hastigheten dålig och dom vill inte ha klagande kunder.

*B2 har satt den på 4.4km eftersom dom inte har samma krav på hastigheten som telia. och itne bryr sig om klagande kunder (läs alla trådar om b2s "support" och andra saker dom gjort).

sen så är det ju upp till var å en att bestämma om det är värt 70kr mer i månaden för ett litet snabbare bredband (men sämre ping).

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

haha, kul att b2 skulle ha bättre utrusting än telia ... om inte jag minns fel kör både b2 o telia med /// dslam numera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Om det du tror inte stämmer överens med fakta, ändrar du inte din uppfattning då?

Ironi är tydligen helt uteslutet för vissa....

Jag antar att du får 0 månaders bindningstid med B2? eller?

Ja det är väl klart jag gör, men jag väntar så jag får se det själv först..

jo det är väll klart, nästan alla ISP:er har bindninstid, dock har BBB bara 3 månader, hellre det än telias jävla 18 månader..snacka om att försöka "fånga" kunderna.."du får billigare månadskostnad, men du måste ha oss i 1.5 år.."

det vill man säkert..

BBB har satt max 5-5, inte 4.4 km max..att dom skiter i att massa kunder får mkt sämre uppkoppling tvivlar jag på..

Dom sa att dom anser sig ha den utrustningen som behövs för att leverera 8mbit upp till 5.5 km..

vad ska jag säga..

Citat:

sen så är det ju upp till var å en att bestämma om det är värt 70kr mer i månaden för ett litet snabbare bredband (men sämre ping).

Det blir bara billigare om man binder i 18 månader, förstå..och det skulle iaf inte jag vilja göra med Telia..

Skulle jag ha sämre ping med BBB 8 mbit än med telia 2 mbit på samma avstånd?

vad har du fått det ifrån? länk tack!

Citat:

haha, kul att b2 skulle ha bättre utrusting än telia ... om inte jag minns fel kör både b2 o telia med /// dslam numera.

så BBB ljuger påstår du ?
(jag bara frågar)

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Skulle jag ha sämre ping med BBB 8 mbit än med telia 2 mbit på samma avstånd?

vad har du fått det ifrån? länk tack!

Men skojar du eller? Vet du inte att oavsett hastighet på Telias ADSL tjänster så har du alltid bättre än B2.

Istort sätt hela nätet i Sverige är byggt av Telia/Skanova, alla routrar fiber kablar men mera.

Med Telia ADSL har du en ping mellan 5-15ms, medans med en B2 har du runt 20-35ms.

Bara för att B2 ligger med några kronor billigare och en flashigare hemsida så kan de inte leverera samma KVALITE och STABLIETET som Telia gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Ja det är väl klart jag gör, men jag väntar så jag får se det själv först..

jo det är väll klart, nästan alla ISP:er har bindninstid, dock har BBB bara 3 månader, hellre det än telias jävla 18 månader..snacka om att försöka "fånga" kunderna.."du får billigare månadskostnad, men du måste ha oss i 1.5 år.."

det vill man säkert..

BBB har satt max 5-5, inte 4.4 km max..att dom skiter i att massa kunder får mkt sämre uppkoppling tvivlar jag på..

Dom sa att dom anser sig ha den utrustningen som behövs för att leverera 8mbit upp till 5.5 km..

vad ska jag säga..

Det blir bara billigare om man binder i 18 månader, förstå..och det skulle iaf inte jag vilja göra med Telia..

Skulle jag ha sämre ping med BBB 8 mbit än med telia 2 mbit på samma avstånd?

vad har du fått det ifrån? länk tack!

så BBB ljuger påstår du ?
(jag bara frågar)

Ping har inget med hastigheten på ens bredband att göra. okej då var det avklarat.

nu var det inte jag som skrev det men ja, B2 ljög kanske inte rätt ut men dom talar ju inte hela sanningen heller,

"Dom sa att dom anser sig ha den utrustningen som behövs för att leverera 8mbit upp till 5.5 km.."

vilket kan enkelt översättas till att dom har samma utrustning som telia men däremot anser att det räcker för att leverera 8mbit upp till 5.5km, dom har ju aldrig sagt att den skulle vara bättre, eller ?

försäljare ska man av regel aldrig ta för sitt ord, killen som försöckte sälja b2's ADSL till mig sa att jag "kunde räkna med 2mbit upp" eftersom det var deras fiber etc etc, självklart kollade jag tptest statestik och såg att ignen med b2's adsl hade över 1mbit upp.. han sa oxo att mitt erbjudande endast gällde den dagen och att det itne alls var säkert de skulle ha kvar det imorgon men två dagar efter ringde en ny kille med samma erbjudande

ja sa iaf att om dom itne kunde ge mig vdsl så behövde dom itne ringa igen.

jag tycker att alla borde ha insett att telia levererar det bästa adsl:et. dom är dyra för att dom är bättre helt enkelt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
hmm, förstod fel..tänkte att 2500kb/s är 25 mbit, efter som 250kb/s är 2.5...

Nää, 2.5Mbit är inte 250kb/s, 2.5Mbit är 312,5 KB/s. Dela kilobiten med 8. 2500 / 8 = 312,5 (KB/s).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Nää, 2.5Mbit är inte 250kb/s, 2.5Mbit är 312,5 KB/s. Dela kilobiten med 8. 2500 / 8 = 312,5 (KB/s).

2Mbit är 250kB

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Så BBB som vart kända för sin höga hastighet suger balle och Telia som vart kallat Felia, alla klagade på o.s.v. är plötsligt hur bra som helst..

whatever you say...

låter konstigt i mina öron iofs..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Telia har väll mest kritiserats för att de tagit ut höga priser.

Jag har själv skaffat 24mbit genom bbb och de ljög mig rakt upp i ansiktet genom att säga att jag bodde längre än 1200m ifrån stationen. Det visade sig att jag bodde tillräckligt nära. Nu väntar jag på ett byte som har tagit en hel del tid.

BBB skickade ett trasigt modem till mig först o sa att det var mina telejack som var felkopplade... efter tillräckligt mycket klag skickade de ut en tekniker som kontrollerade allt och han sa att modemet var trasigt.... gav mig ett nytt. Nu har jag klagat i över 2 veckor på att de ska ställa in det till 24mbit och inte 8mbit. Bra va?

Nej hade jag inte kunnat få vdsl så hade jag bytt till telia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
2Mbit är 250kB

Eh, vadå 2Mbit är 250KB? Det är olika enheter, om du menar att 2Mbit motsvarar en maxhastighet på 250kb/s så ja, det stämmer. Han sa dock 2.5Mbit vilket var det jag anmärkte på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
Så BBB som vart kända för sin höga hastighet suger balle och Telia som vart kallat Felia, alla klagade på o.s.v. är plötsligt hur bra som helst..

whatever you say...

låter konstigt i mina öron iofs..

BBB har aldrig varit kännda för sina höga hastigheter, det enda dom varit omtyckte för är deras fiber och ja, de var bättre förr.

Telia har alltid varit bäst, men iom att de alltid har haft störst andel på marknaden så är det inte konstigt att det också finns mest folk som klagar på dem. man får heller itne glömma att telia var med från starten och det tar alltid lite tid innan man får ordning på saker och ting, vilket dom definitivt verkar ha fått nu. det var väldigt länge sedan jag hörde någon kalla telia för felia.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Eh, vadå 2Mbit är 250KB? Det är olika enheter, om du menar att 2Mbit motsvarar en maxhastighet på 250kb/s så ja, det stämmer. Han sa dock 2.5Mbit vilket var det jag anmärkte på.

Jasså ja

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

aha okej, jag tänker iaf ge BBB en chans, annars får jag la byta skiten..

jag kommer iaf inte få sämre än 2 mbit som jag har nu, och om pingen är 10 högre bryr jag mej inte om, är inget cs freak å har inte spelat det på typ ett år heller..

hur stor risk är det att dom skickar ett trasigt modem? maximal otur skulle jag tro..

men börjar dom krångla å ha sej så då jävlar..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
aha okej, jag tänker iaf ge BBB en chans, annars får jag la byta skiten..

jag kommer iaf inte få sämre än 2 mbit som jag har nu, och om pingen är 10 högre bryr jag mej inte om, är inget cs freak å har inte spelat det på typ ett år heller..

hur stor risk är det att dom skickar ett trasigt modem? maximal otur skulle jag tro..

men börjar dom krångla å ha sej så då jävlar..

Hur stor risk?
Gå in på www.svartalistan.com där är en stackare som fick hem typ 5st modem som inte fungerade, och tja, passa på att läs alla andra anmälningar som ligger på B2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Hur stor risk?
Gå in på www.svartalistan.com där är en stackare som fick hem typ 5st modem som inte fungerade, och tja, passa på att läs alla andra anmälningar som ligger på B2!

nej jag vågar inte

börjar tro att ni har lite rätt tyvär!

Detta sa dom igår när farsan ringde:

Först hade dom av nån jävla idiotisk anledning satt oss som företagsabonemang..och 1000 kr anslutningsavgift när det skulle va 0..

sen hade dom sagt att vi hade beställt bredband via brev, fast vi ringde in å beställde.

sen hade som sagt att vi hade ringt in en fullmakt, (fast vi egentligen skulle skicka in den efter att dom skickat den till oss först)..

dessutom har vi inte ringt in nån fullmakt alls..

så jävla dumma, bäst som fan att dom skärper sej nu innan jag spolar ner dom asen!

tänker inte vänta mkt länge till..

edit: nu får ni vatten på er kvarn..nöjda?

edit2:

Citat:

Företaget är spärrat för ytterligare anmälningar!
Detta sker då företaget anmälts väldigt många gånger (minst 5) för liknande incidenter på väldigt kort tid.
Händelserna måste vara fullt jämförbara och från olika anmälare.
Svarta Listan tar för närvarande ej emot fler anmälningar mot detta företag.

ouch :/

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Avstängd

hade telia 2mbit, 0,5 upp...
bor 5.4km från telestationen, fick nyligen bbb 10/1 - verklig hastighet ner ca: 590 KB/s - upp: 100 KB/s

grymt nöjd i alla fall, har fungerat felfritt dygnet runt i två månader med mer än dubbel hastighet både upp och ner än vad telia vill/kan leverera. Bytet gick också smärtfritt, var utan uppkoppling ca 10 timmar.. betalar 349:-/månaden, billigare än telia dessutom..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retro123
hade telia 2mbit, 0,5 upp...
bor 5.4km från telestationen, fick nyligen bbb 10/1 - verklig hastighet ner ca: 590 KB/s - upp: 100 KB/s

grymt nöjd i alla fall, har fungerat felfritt dygnet runt i två månader med mer än dubbel hastighet både upp och ner än vad telia vill/kan leverera. Bytet gick också smärtfritt, var utan uppkoppling ca 10 timmar.. betalar 349:-/månaden, billigare än telia dessutom..

Så länge det fungerar för dig så är allt frid&fröjd. Men får du problem kan det bli svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av retro123
hade telia 2mbit, 0,5 upp...
bor 5.4km från telestationen, fick nyligen bbb 10/1 - verklig hastighet ner ca: 590 KB/s - upp: 100 KB/s

grymt nöjd i alla fall, har fungerat felfritt dygnet runt i två månader med mer än dubbel hastighet både upp och ner än vad telia vill/kan leverera. Bytet gick också smärtfritt, var utan uppkoppling ca 10 timmar.. betalar 349:-/månaden, billigare än telia dessutom..

hmm, va det inte Fiber du fick? eller va de vanligt ADSL?

grymt bra om du bor 1 km längre från än mig å får så bra speed..det betyder att nästan varenda jävel som skrivit i tråden har haft fel

fast det kan ju bli annorlunda för olika personer iofs..

om det är adsl: va de inte 399kr/månaden som gällde? eller vad har du?

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Känner väl att så länge pingen inte stiger över 50 när man spelar så är det helt lugnt imo. Tycker diskussionen om pingen är sämre med BBB är ganska ointressant då jag själv aldrig upplever att pingen med BBB stiger över 48 när jag spelar. Sen verkar det så många har väldigt oflyt med BBB, inte nån jag själv känner som har BBB har haft nåt strul förutom nån nedkoppling nångång.

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
hmm, va det inte Fiber du fick? eller va de vanligt ADSL?

grymt bra om du bor 1 km längre från än mig å får så bra speed..det betyder att nästan varenda jävel som skrivit i tråden har haft fel

fast det kan ju bli annorlunda för olika personer iofs..

om det är adsl: va de inte 399kr/månaden som gällde? eller vad har du?

det beror också på hur dina koppar ledningar är..

Har lagt till dig på ICQ

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Som det tidigare har nämts så beror det mycket på kvalitéten på koppar kablarna. En vän till mig bor 4.6 km från telestationen och får ut 8/0.8 från sitt BBB 10/1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Ja jag ångrar nu att vi bytte till BBB vi hade comhem innan

Samma här!
vill byta till Telia dock!
Så jäkla sunkiga kablar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renis
Känner väl att så länge pingen inte stiger över 50 när man spelar så är det helt lugnt imo. Tycker diskussionen om pingen är sämre med BBB är ganska ointressant då jag själv aldrig upplever att pingen med BBB stiger över 48 när jag spelar. Sen verkar det så många har väldigt oflyt med BBB, inte nån jag själv känner som har BBB har haft nåt strul förutom nån nedkoppling nångång.

det där e ju helt ointressant utan fakta om vad, var och hur du spelar.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss