Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel eller Amd Baserat sytem till mina saker

Permalänk
Medlem

Intel eller Amd Baserat sytem till mina saker

Hej mitt modekort pajade förut så då köpte jag ett Amd packet och byggde i hopp en dator av den funnkar bra men nu e frågan ska jag köra med med intel eller amd?

Amd/Prossecor amd athlon 3000+ 64bit
Amd/Modekort MSI K8T Neon 2

Intel/prossesor Pentium(R) 4 2.8CGHz Sysbus 800mhz
Intel/Modekort Epox 4pca3

Har dom här minnena Twinx1024 3200c2pro
Gkort Powercolor Radeon 256mb XT

så jag undrar bara vilket system som e dett fettaste..
jag spelar Enbart WoW nu för tiden

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit AMD gillar AMD bättre och det funkar bättre imo, sen om du ser till att få en venice kärna på 3000+ processorn och klockar den, kommer du få mycket mer prestanda än vad du får med intel cpun. Med tanke på det gamla begreppet om att 3000+, 3500+ etc ska föreställa samma hastighet som en Intel fast med mindre mhz, mer prestanda / mhz mer eller mindre.

En 3000+ venice ligger på 1.8ghz orginal, du kan garanterat få den till 2.5 utan problem.. och om du hittar en bra stepping kan du komma upp i 2.7-2.8 eller mer (rätt ovanligt) helt underbar cpu enligt mig )

Permalänk
Medlem

ok
jag e inte vad vid amd
jag vart dock helt shokade att den liger å idlar på lägre temp en min pentium
sen så funnkade amd sakerna myckte bättre gick lått att installera alla saker
som nu när jag ska installera mitt modekort (Epox med intelsaker) så har jag ingen disketstation så jag lånade morsan å la in diskent på ett USB minne men nu när jag ska installera modekortet hittar den inte filerna fasten jag laggt in skiten på datorn jag blir så trött på datorer bara =(

Permalänk
Avstängd

Kör på AMD

Permalänk
Avstängd

754 eller 939? Är det 939 är den nog bättre overall i det här fallet.

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laamer2k
ok
jag e inte vad vid amd
jag vart dock helt shokade att den liger å idlar på lägre temp en min pentium
sen så funnkade amd sakerna myckte bättre gick lått att installera alla saker
som nu när jag ska installera mitt modekort (Epox med intelsaker) så har jag ingen disketstation så jag lånade morsan å la in diskent på ett USB minne men nu när jag ska installera modekortet hittar den inte filerna fasten jag laggt in skiten på datorn jag blir så trött på datorer bara =(

IOFS nästan samtliga sådana problem med periferi saker som man stör sig på och som ofta får en att gilla AMD eller Intel... Har inte ett smack med Processorn att göra, det med moderkort, BIOS version, ålder på drivrutiner mm att göra.

Men ja, Athlong64 3000+ s939 är helt klar att föredra framför P4 2,8GHz. Ofta att höredra framför 3,0 eller tom 3,2GHz P4 med

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

tack
jag har en 939 så då tror jag jag smackar in alla saker... så blir det en amd baserad dator för första gången