Permalänk
Medlem

Web-baserat RPG

http://enquilon.kyed.com/lotgd/

Välkommen in och spela "Legend of the green dragon", en remake (med mycket nytt) från de gamla goda BBS-dagarna.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Har bara sett svenskar inne där men alla ska envisas med att skriva på engelska :P.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel, var lite svårt att förstå vad man skulle göra och vad som hände men det lärde man sig efter några minuter

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

fisk måste vi snacka engelska?

Ganska roligt spel fast de finns en del "buggar" som man kan tjäna bra med pengar på.. kolla på Hall of fame och sedan rikast i spelet

btw vad händer om man blir dödad? Måste man börja om från lvl 1 då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Death
Death is a natural part of any game that contains some kind of combat. In Legend of the Green Dragon, being dead is only a temporary condition. When you die, you'll lose any money that you had on hand (money in the bank is safe!), and some of the experience you've accumulated. While you're dead, you can explore the land of the shades and the graveyard. In the graveyard, you'll find Ramius the Overlord of Death. He has certain things that he would like you to do for him, and in return, he may grant you special powers or favors. The graveyard is one of those areas that you can't get to from the main Square. In fact, while you're dead, you can't go to the village square at all!

Unless you can convince Ramius to resurrect you, you'll remain dead until the next game day. There are 4 game days each real day. These occur when the clock in the village square reaches midnight.

Från newbie guiden.

Edit
Vid vilken lvl bör man lämna Isle of Wen?
Får man fler turns om man lämnar ön?

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

bah, rundorna tar ju slut på max 5 min. Sen får man vänta 5 timmar tills man får mer :(.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aaargh
Från newbie guiden.

Edit
Vid vilken lvl bör man lämna Isle of Wen?
Får man fler turns om man lämnar ön?

Tack, missade den.

Jag lämnade vid lvl 3 eller något, vad jag vet så missar man inget då man kan slåss med tränarna på andra ställen och levla. Fler turns? Ska nog läsa newbie guiden, jag får iaf 16 turns per dag tror jag. Tror man får olika mycket beroende på level och utrustning. Ska kolla upp det nu faktiskt.

EDIT: Nu fick jag 10, har fått 16 någon gång också... Vet inte varför man får olika eller hur man kan få fler per dag.

Permalänk
Medlem

Jo jag har fått som mest 18 turns, men det borde ju finnas fler sätt...

Visa signatur

"If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to stort it out themselves." -- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Rundorna beror lite på vilka spirits man är i "High spirits" leder till fler rundor per dag.

Att klara sig igenom en strid utan att bli sårad ger extra rundor, mm.

Sedan finns olika events för att få rundor (Thrillseeking, etc.)

---

Orsaken till att vi pratar engelska är för att det faktiskt finns ett litet antal engelsmän i spelet. Jag tänker dock inte göra några åtgärder emot de som pratar svenska, känns onödigt - det får ni spelare själva avgöra.

Rörande buggar, så finns det ett par stycken, jo - skall försöka täppa till dem så fort det går.

---

Den som har mest guld har ~5000, vilket är rätt normalt vid den leveln.

Jag har ordnat så att man nu kan utmana fler gånger än 1 gång per speldag.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk

Den som har mest guld har ~5000, vilket är rätt normalt vid den leveln.

Jag har ordnat så att man nu kan utmana fler gånger än 1 gång per speldag.

Jo jag vet, det är jag. Är det normalt med 5k vid lvl 3? Nästa i listan har 2k och är lvl 5 om jag inte minns helt fel. Drar iväg ett PM med tips som du troligen redan vet om

Permalänk
Medlem

Jag har också haft så mycket pengar vid den leveln, men jag kanske hade mer flyt?

Läser gärna dina kommentarer, för är det en uppenbar bugg så blir det lite väl obalanserat.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk

Angående såna här spel, nån som vet namnet på ett spel där man styrde olika riken (slott?) där man kunde attackera andra? Jag minns att man kunde skicka agenter som brände ned andras hus i riket så det blev svagt, sen kunde man raida den och få pengar.

Jag minns att jag spelade det för ca 2 år sen. Jag har nämligen lust att spela det igen.

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pela-mannen
Angående såna här spel, nån som vet namnet på ett spel där man styrde olika riken (slott?) där man kunde attackera andra? Jag minns att man kunde skicka agenter som brände ned andras hus i riket så det blev svagt, sen kunde man raida den och få pengar.

Jag minns att jag spelade det för ca 2 år sen. Jag har nämligen lust att spela det igen.

Låter som Utopia.
http://games.swirve.com/utopia/

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pela-mannen
Angående såna här spel, nån som vet namnet på ett spel där man styrde olika riken (slott?) där man kunde attackera andra? Jag minns att man kunde skicka agenter som brände ned andras hus i riket så det blev svagt, sen kunde man raida den och få pengar.

Jag minns att jag spelade det för ca 2 år sen. Jag har nämligen lust att spela det igen.

Utopia kanske? Väldigt stort online spel, rent text baserat och man spelar en del av ett kungarike som försöker bli störst på deras område. Väldigt mycket spelare och riktigt kul, men det tar en hel del tid och kunskap för att lyckas där.

http://games.swirve.com/utopia/

Permalänk
Medlem

Får man mycket bättre vapen till samma pris som ett sämre vapen om man sticker till nästa Ö eller land?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Utopia kanske? Väldigt stort online spel, rent text baserat och man spelar en del av ett kungarike som försöker bli störst på deras område. Väldigt mycket spelare och riktigt kul, men det tar en hel del tid och kunskap för att lyckas där.

http://games.swirve.com/utopia/

Jo utopia var ett mycket bra spel, har dock inte spelat spelet på vällldigt länge nu, la av vid runda 8 eller 9 eller vad det nu var, när de flyttade en massa random riken till battlefields serven, vi blev förbannade och slutade en runda senare. Lyckades i alla fall komma på 10 plats eller så med mäst network en gång på ön, samt #1 i honor när vi blev precis flyttade till battlefields servern, dock någon vecka före omgången var över så blev jag typ totalt överkörd av ett helt förbannat rike och tja förlorade all honor, så inte bra att ligga #1 där.

Är det fortfarande lika bra som det var då? för vääldigt många år sedan vill säga. Kanske sugen att börja igen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Får man mycket bättre vapen till samma pris som ett sämre vapen om man sticker till nästa Ö eller land?

Tja, man vet aldrig... ... ibland får man riskera liv och lem för att prova.

---

Det verkar vara många som inte förstår att Isle of Wen är newbie-ön, för att utforska spelet vidare måste man riskera halsen och resa till Enquilon (och vidare)

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Märker att de olika klanerna har börjat raida folk

Jaja... antar att det kostar att ligga på topp (ganska i topp iaf)

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Cemetaryn verkar vara lite buggad....

Permalänk
Medlem

Är det meningen att man ska kunna utmana sin mästare utan några turns kvar?

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha jag gillar spelet...

Top 10 på mest guld
1 Fledgling Arctic 11422 gold (jag)
2 Fledgling Nitro 7480 gold
3 Fledgling Bakkone 5370 gold
4 Fledgling CptBanana 3066 gold
5 Fledgling pync 2992 gold
6 Fledgling Hypn 2647 gold
7 Fledgling archeden 2445 gold
8 Fledgling Gargamell 2253 gold
9 Fledgling BigBird 2070 gold
10 Donator Storm 2064 gold

Finns de bättre än lvl 15 rustning? Har redan lvl14 vapen som slår Double Power attack på 70dmg.
Btw så blev de bättre med 6dagar / irl dag.

Permalänk
Medlem

Arg! Du dödade mig Arctic och på bara 7 sekunder...

Technical Notes:
Although you might not have been in Enquilon when you got this message, you were in Enquilon when the fight was started, which was at Fri, Jul 22 11:42 am according to the server (the fight lasted about 7s).

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deathclaw
...

...? *Låst*

Du har redan en anmärkning, om du får en till åker du ut. Tänk på det nästa gång du gör en sådan där dum grej. Spam/bump ej tillåten!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X