Unge läcker ut info om XBOX 360.

Permalänk
Medlem

Unge läcker ut info om XBOX 360.

När jag slösurfade på Gamespots forum för ett tag sedan så såg jag att en tråd angående en nisse som hade fått tag på en prototyp till Xbox 360.
Givetvis togs bilderna bort efter ett tag, men som tur är så kom någon på att spara dem.

Den informationen som nissen gav är inget nytt under solen direkt, men det som gör hela händelsen såpass rolig är att personen ifråga lade upp bilder på hans styvfarsas ID på Microsoft och lite annan konfidiell information.

Ni som vill kan läsa mer på

http://www.xboxcore.com/gaming_news/707.html

Edit - Damnit, det finns redan andra trådar om samma sak. Ignorera denna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Sötast

Om ungen läckte bilderna, vem fotade då? å varför fotar dom inte spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Om ungen läckte bilderna, vem fotade då? å varför fotar dom inte spelet?

Precis... verkar lite f-f-f-faaaake.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Läs artikeln också.

Permalänk
Medlem

OMG

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Läs artikeln också.

ok, nu låter det mer som reklam/hype av konsollen

Permalänk

Bilder är fejk.

Bilden nr.1; ON/OFF knappen, (den stora) ska lyssa grön när den är på. Troligen ska också nån liten lampa vid DVD/CD spelaren lyssa när den jobbar.

Angående bild två och tre så använde de alltingen två olika bildkärmar eller så är det fejk. På bild nr2 så har TV avrundat bildhörnor, bild nr3, där har skärmen fyrkantiga hörn.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Inaktiv

Där är förmodligen en vanlig Xbox under täcket och sladden till kontrollen är bortredigerad.

Därav Halo 2 .

Xbox 360n kan nog vara ett tomt skal eller en 3dmodel de lagt in i fotot.

Permalänk
Inaktiv

han har nog bara fått tag i ett xbox 360 skal..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Bilder är fejk.

Bilden nr.1; ON/OFF knappen, (den stora) ska lyssa grön när den är på. Troligen ska också nån liten lampa vid DVD/CD spelaren lyssa när den jobbar.

Angående bild två och tre så använde de alltingen två olika bildkärmar eller så är det fejk. På bild nr2 så har TV avrundat bildhörnor, bild nr3, där har skärmen fyrkantiga hörn.

Har du provat markera bilden där TVn har fyrkantiga hörn? då ser du att det är samma tv.

Permalänk
Medlem

Hur man än vrider o vänder på det så är det världens fulaste unge, eller?

Seriöst, ang tv:n så är någonting fejk iaf. Och nu när ni säger det så verkar allting väldigt skumt.

Permalänk
Medlem

Tror att hans styvfarsa jobbar hos Microsoft och har tagit med sig en Xbox under utväcklingen, för att hans styvson skulle testa. Dom råkade ta lite bilder och that´s it. Inget mer med den. Lite kablar som sticker ut oxå.

Jag tror inte att nåt är fejk utan dom ville bara visa upp sig att dom har tillgång till en sån.
Who cares

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Bilder är fejk.

Bilden nr.1; ON/OFF knappen, (den stora) ska lyssa grön när den är på. Troligen ska också nån liten lampa vid DVD/CD spelaren lyssa när den jobbar.

Angående bild två och tre så använde de alltingen två olika bildkärmar eller så är det fejk. På bild nr2 så har TV avrundat bildhörnor, bild nr3, där har skärmen fyrkantiga hörn.

Eller så sitter det inga lysdioder i den för att det är en test-verision, eller så är det om inte inkopplade. Och varför skulle det sitta en lampa vid dvd-spelaren? Finns ingne annan konsoll som har det, och det skulle vara ruskigt irriterande.

På bild nr3 är bilden i 16:9-format och konsollen lägger till svarta fält uppe och nere.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Bilder är fejk.

Bilden nr.1; ON/OFF knappen, (den stora) ska lyssa grön när den är på. Troligen ska också nån liten lampa vid DVD/CD spelaren lyssa när den jobbar.

Angående bild två och tre så använde de alltingen två olika bildkärmar eller så är det fejk. På bild nr2 så har TV avrundat bildhörnor, bild nr3, där har skärmen fyrkantiga hörn.

Sherlock Holmes i farten ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Tror att hans styvfarsa jobbar hos Microsoft och har tagit med sig en Xbox under utväcklingen, för att hans styvson skulle testa. Dom råkade ta lite bilder och that´s it. Inget mer med den. Lite kablar som sticker ut oxå.

Jag tror inte att nåt är fejk utan dom ville bara visa upp sig att dom har tillgång till en sån.
Who cares

Ja precis, hela historien låter inte så pass osannolik att den inte skulle kunna vara sann. Men hur som helst så är det inget märkvärdigt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
utväcklingen

utvecklingen

Sorry det gjorde för ont i ögonen.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Sherlock Holmes i farten ?

Knappast. Han läste ju bara kommentarerna längre ner och översatte rakt av till svenska. Han kollade tydligen inte upp vad de andra sa om de där argumenten.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Bilder är fejk.

Bilden nr.1; ON/OFF knappen, (den stora) ska lyssa grön när den är på. Troligen ska också nån liten lampa vid DVD/CD spelaren lyssa när den jobbar.

Angående bild två och tre så använde de alltingen två olika bildkärmar eller så är det fejk. På bild nr2 så har TV avrundat bildhörnor, bild nr3, där har skärmen fyrkantiga hörn.

Båda skärmarna ha rundade hörn. bara det att ena skärmen visar i widescreen.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Sherlock Holmes i farten ?

John Holmes kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Bilder är fejk.

Bilden nr.1; ON/OFF knappen, (den stora) ska lyssa grön när den är på. Troligen ska också nån liten lampa vid DVD/CD spelaren lyssa när den jobbar.

Angående bild två och tre så använde de alltingen två olika bildkärmar eller så är det fejk. På bild nr2 så har TV avrundat bildhörnor, bild nr3, där har skärmen fyrkantiga hörn.

bilderna behöver inte va fejk

Det är ju bara en prototyp konsoll av xbox360 då behöver dom ju inte ha monterat in alla lysdioder osv..

kolla riktigt noga nu på nr3 den har rundade hörn, men bilden visas i 16:9 format på en 4:3 tve, som du vet får man svarta kanter

Annars såg ongen grymt nerdig ut så det är nog inte omöjligt att han sitter vid en äkta 360 haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eller så sitter det inga lysdioder i den för att det är en test-verision, eller så är det om inte inkopplade. Och varför skulle det sitta en lampa vid dvd-spelaren? Finns ingne annan konsoll som har det, och det skulle vara ruskigt irriterande.

På bild nr3 är bilden i 16:9-format och konsollen lägger till svarta fält uppe och nere.

Har du missat helt och hållet att PS2:an har en diod för ström som antingen är röd eller grön och sen en för dvd som är blå

Permalänk

Here are two quotes from a Microsoft employee on the Team Xbox Forums:
"The images are real." – Bender - TXB Forums

alla sherlocks kan väl lägga ner nu? bilderna är riktiga.
kul för ungen, vem skulle inte ha showboat:at om dom var i hans skor?
coolt men inget speciellt, next news please?

Visa signatur

AMD Duron@1800Mhz [ 12x150FSB ] | 1024MB Noname | ASUS A7N8X-E | 6600GT | Antec TrueControl 550W | 2x250GB+160GB

INTEL C2D E6300 1,86GHz@2,80GHz [ 7x400FSB ] | Asus P5B-Deluxe | OCZ PC6400 DDR2 800MHz 4GB | XFX HD5850 BE 1024MB | Define R2 Titanium Grey | Antec TrueControl 550W | BenQ FP241W

Permalänk
Medlem

Jag hade inte velat bo i deras hus... ser väldigt tomt och tråkigt ut.

Sen kan jag ärligt säga att jag tror inte någon bryr sig om de är fake eller riktiga, konsollen kommer ändå inte tidigare/senare och det är den alla xbox fanboys vill ha.

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul för om det är riktigt ligger nog hans pappa eller han själv illa till. Skulle gissa att hans pappa har skrivit på någonstans att han inte får vissa det eller så får någon.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Avstängd

Om bilderna e fake, hur fick han tag i konsollen isf?

Permalänk

Vad många kommenterade min lilla analys av bilderna. Blev ni förelämpade eller? Sant eller inte, jag skrev bara vad jag såg.

Jaja, vem bryr sig. Man har viktiga saker att hålla reda på än att slå i skallen och tänka om nån kille med peruk för hår har en X360 eller inte.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Vad många kommenterade min lilla analys av bilderna. Blev ni förelämpade eller? Sant eller inte, jag skrev bara vad jag såg.

Jaja, vem bryr sig. Man har viktiga saker att hålla reda på än att slå i skallen och tänka om nån kille med peruk för hår har en X360 eller inte.

Hmm uppenbarligen hade inte du viktigare saker för dig....

Nåväl, det hela är nog sant och det är nog en xbox 360 som står där. Frågan är om det hela handlar om ett PR-jippo från MS-sida eller inte...Om det inte gör det så lär nog personen som är "beta-testare" få söka sig ett nytt jobb...

Permalänk

Jag tycker iallafall att färgen på Halo2 ser väldigt jämn ut, jämför med bilden på Xboxloggan. Snubben är helt suddig men inte tvn??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Snubben är helt suddig men inte tvn??

Kallas rörelseoskärpa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Kallas rörelseoskärpa

Blev han så lycklig över den där halo2 bilden