Sladdar från telejack till switch, finns dem?

Permalänk

Sladdar från telejack till switch, finns dem?

Jag undrar om det finns någon sådan här sladd. för jag har nu införskaffat en switch och nu visar det sig att jag har problem att hitta något som kopplar samman dessa två. Är att skaffa ett modem den enda lösningen? -.-

Alltså ena änden kopplas till telejacket, andra ska vara en som på en tp kabel.

Knivigt att söka då jag inte har en aning om vad grejorna egentligen heter.

tack så hemskt mkt.

Permalänk
Medlem

Hur hade du det kopplat innan?

Permalänk
Medlem

Om det är uppkoppling mot internet vi snackar om måste du ha ett modem, annars kan det inte vara så svårt att tillverka en då jag knappast tror de säljs eftersom de inte kan användas till något vettigt=)

Visa signatur

All glory to the Hypno-toad.

Permalänk

Aj då. Verkar som om jag måste skaffa något minimodem som adapter?

@retox: hade något usb modem som jag verkligen vill bli av med. Det discade mig 5 minuter efter varje inloggning(mot internet). Så jag blir tvungen att vänta på att den ska connecta igen.

Permalänk
Medlem

Var det ett ADSL modem eller 56k modem (alltså ett sånt där du inte kan prata i telefonen samtidigt som du surfar)?

Permalänk
Medlem

För att återgå till din rubrik så finns det väl knappast en sladd som klarar av att omvandla telesignaler till något som en nätverks-switch kan förstå. Du kommer behöva ett modem därimellan.

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk

Fasiken, nej det var ett adsl modem, kunde prata samtidigt som jag surfade.

Ok då vet jag det, får försöka införskaffa ngt billigt.