Pray Preview! + 3 bilder!

Permalänk
Medlem

tycker doom3 motorn är överhypad. den är alldeles för plastig och jobbig. gillar inte grafiken i den alls.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Det ser ju inte alls ut som Doom3. Som att jämföra Quake3 med SoF2 enligt mig. Visst märker man att det är samma motor, men inte fan är det så likt så man bör ta avstånd från det om man inte gillade Doom3:rolleyes:

Tycker för övrigt att denna motor verkar passa spelets tema utmärkt. Lite kul att spelet som hypades så otroligt för att konkurrera med Quake3 har återuppstått, och då med IDs nya motor:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Med Q3, Q2 var det väl snarare. Alla tidiga bilder jag har sett av det i PCG är i ungefär samma nr som de recenserade Q2 i.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Jo, jag håller med om att Doom3-motorn är lite tråkig för alla spel som använder den ser ungefär likadana ut. Men jag gillar grafiken i den.

De bästa motorerna måste vara Unreal-motorerna, en massa spel använder dem och de ser otroligt olika ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jo, jag håller med om att Doom3-motorn är lite tråkig för alla spel som använder den ser ungefär likadana ut. Men jag gillar grafiken i den.

De bästa motorerna måste vara Unreal-motorerna, en massa spel använder dem och de ser otroligt olika ut.

Haha, som Adventure Pinball. Vem fasen fick för sig att använda UT-motorn till ett flipperspel?

Permalänk
Medlem

Skrev det här i E3-tråden, men det passar bättre här.

Här har ni en shakycam-film från E3 som visar upp en hel del godis
http://dmode.datamachine.net/Preye32k5.wmv

Jag måste säga att det här är otroligt lovande. Grafiskt är det ju helt okej, men det är framförallt alla ruskigt läckra effekter med gravitationen som gör mig mäkta imponerad. Se på filmen och tänk er multiplayer. mmm...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Skrev det här i E3-tråden, men det passar bättre här.

Här har ni en shakycam-film från E3 som visar upp en hel del godis
http://dmode.datamachine.net/Preye32k5.wmv

Jag måste säga att det här är otroligt lovande. Grafiskt är det ju helt okej, men det är framförallt alla ruskigt läckra effekter med gravitationen som gör mig mäkta imponerad. Se på filmen och tänk er multiplayer. mmm...

Jag gillade portalerna och gravity skiftandet. Verkar öppna roliga gameplay möjligheter.

Permalänk
Sötast

inte så mkt att hänga i julgranen när man har kollat på PS3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Skrev det här i E3-tråden, men det passar bättre här.

Här har ni en shakycam-film från E3 som visar upp en hel del godis
http://dmode.datamachine.net/Preye32k5.wmv

Jag måste säga att det här är otroligt lovande. Grafiskt är det ju helt okej, men det är framförallt alla ruskigt läckra effekter med gravitationen som gör mig mäkta imponerad. Se på filmen och tänk er multiplayer. mmm...

Jävlar. Det ser ju riktigt imponerande ut. Dom ser verkligen ut att utnyttja motorn maximalt för att skapa ett riktigt actionfyllt lir.
Riktigt udda det där med ungarna måste jag säga. Fyfan vad skraj jag kommer bli av den scenen sedan när jag väl lirar spelet:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Om jag kommer ihåg rätt så har David Freeman hjälpt dem med storyn så om han bara har lagt ner 10% av det han kan på storywriting och speldesign så kommer det bli ett grymt bra spel

Permalänk
Medlem

Vilket kom först, Prey eller DNF?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Prey kommer först.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Alla ni som klagar på doom3 motorn, och att den bara ser ut som doom3

ta en titt på "Enemy Territory: Quake Wars" innan ni uttalar er.

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Spelet ser ju bra ut men själv tycker jag inte om när det är barn i dom :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Muterade monster med high-tech-vapen inopererade i musklerna... vad nyskapande!

Nej men, det har väl aldrig varit min typ av smak helt enkelt. Blir säkert bra.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Såg riktigt kul ut i den där filmen, blir kanske ett köp. Releasedatum?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Muterade monster med high-tech-vapen inopererade i musklerna... vad nyskapande!

Nej men, det har väl aldrig varit min typ av smak helt enkelt. Blir säkert bra.

Jao, håller med. Men de var ju rätt körda när de började för... ja... 100 års sen när muterade monster var nytt Men sanna mina ord... David Freeman

Permalänk
Medlem

3DR fortsätter Hypa spel som aldrig kommer, eller suger när de kommer. Skulle gissa på att det har 1 person anställd, han som pular ihop screens i Photoshop och gör hemsidan, allt bara för att retas med folk som fortfarande tror att de ska komma med nåt spelbart hehehe

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
jag hatar verkligen doom3 motorn.. plastic fantastic imo... LET IT DIE

Du är nog inte ensam...
Jag ogillar den med, fast mest för att den äter hårdvara som nybakta bullar och kall mjölk...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
När det står Prey överallt. Hur fan kan man då få det till Pray? Det står ju till och med Prey med stora bokstäver i bilden i första inlägget.

Ja, det kan man fan undra.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

tänker på "pay per view" när jag läser titeln

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Är det inte en himla skillnad på "Prey" och "Pray"? Pray = be? Prey = byte (som i jaktbyte)? Tänkte på ett prästaspel när jag läste det. Trodde man var typ en munk i ett kloster och ska be för att gå upp i level eller något :P.