Permalänk
Medlem

vilket socket a moderkort är bäst?

är det Asus Socket A - ATX KT880 (A7V880) - Sata / Gblan?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=32174

lr är det Abit AN7?
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1...

Är det någon som vet något bätre?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk

Jag har byggt en del datorer med A7V880 och det är ett enkelt och stabilt kort enligt mina erfarenheter. Men AN7 använder sig av nForce2 Ultra, och är därför kanske ett bättre val. Asus har stöd för 4GB istället för Abits 3, men Abit har FireWire. Jag tycker att Asus har lättare installation och deras BIOS förstår man enkelt. Men i slutändan skulle jag nog valt Abit (antar att priset har ungefär lika?)

Permalänk
Medlem

Är det inte så att Asus kortet är det enda socket A kortet som klarar Dual-Channel ordentligt?

Permalänk
Avstängd

soundstorm i AN7 dessutom

Permalänk
Medlem

typiskt jag som precis köpt ett asus KT880 på webhallen men ångrade mig sen :/ tyvär hade dom redan skickat det. men jag kan ju alltid skicka tillbaka det och köpa ett AN7 som värka mycket bätre

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visse_89
typiskt jag som precis köpt ett asus KT880 på webhallen men ångrade mig sen :/ tyvär hade dom redan skickat det. men jag kan ju alltid skicka tillbaka det och köpa ett AN7 som värka mycket bätre

Det är lugnt, du missar inget med KT880, som enligt mitt tycke är bättre. Soundstorm skall inte överdrivas, om det är något som har skapat mycket problem genom tiderna så är det just Soundstorm(missljud som fan).

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Jag skulle då ha valt Asus.

Permalänk
Medlem

stångades med samma val och det blev an7 tillslut
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47775...

kan tänka mig att asus är lättare i bios än an7:an, men det är ju en vane sak..

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

asus! imo

Visa signatur

Eddie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilson
Är det inte så att Asus kortet är det enda socket A kortet som klarar Dual-Channel ordentligt?

Hade inga problem med det på mitt numera hädangångna NF7-S 2.0, iofs gick det knappt att klocka men det berodde snarare på själva minnesmodulerna.

Permalänk
Medlem

Asus är väldigt stabilt kort fast mitt ljudkort har pajjat på moderkortet

Som du ser jag har der själv
|
|
|
\/

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opiumhandlarn
Det är lugnt, du missar inget med KT880, som enligt mitt tycke är bättre. Soundstorm skall inte överdrivas, om det är något som har skapat mycket problem genom tiderna så är det just Soundstorm(missljud som fan).

ja är man så smart att man kör in CD skivan med 2 år gamla drivrutiner så kan det blir så.
laddar man ner nya så är saken löst.

Permalänk
Avstängd

bästa socket A brädan är "EpoX 8rda6+PRO" som har mest prylar på mobot och är stabilare än både mitt an7 och mitt a7n8x-x.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

blev ett asus nu ska montera imån. som det är nu så är allt helt ok med moderkortet ser bra ut och så

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Hedersmedlem

Nej du skulle köpt ett ASROCK dom rockar ju.

Bra moderkort Asus KT880 är...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opiumhandlarn
Det är lugnt, du missar inget med KT880, som enligt mitt tycke är bättre. Soundstorm skall inte överdrivas, om det är något som har skapat mycket problem genom tiderna så är det just Soundstorm(missljud som fan).

Soundstorm är för fasen bra, aldrig haft problem med de. Det använde jag tom för musik produktion då det är ASIO klompatibelt och det har funkat fin fint.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Nej du skulle köpt ett ASROCK dom rockar ju.

Bra moderkort Asus KT880 är...

hade ett asrock k7vt4a+ innan men det var sjukt kasst har ett till asrock kort ett k7vt4a PRO som funkar helt okej

nu sitter allt monterat och jag har ett problem när jag ska köra Dual-Channel står det bara att jag har 512mb ram men jag har ju ett 256 och ett 512. lr går det inte med et 512 och ett 256?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |