Permalänk

En annan lösning är att du har alla mynt i en ränna på högkant, och när någon vinner dras rännas botten bort det antal cm som krävs för att mynten ska ut. Kan rita snabbt med mina 1337 ascii skills =P

Innan vinst:
||||||||||||| <---- mynt i ränna
------------- <--- platta som mynten vilar på

Efter vinst:
||||||| <--- Ett par mynt är kvar
------- ||||| <--- En noga uträknad del av platta glider år vänster, vilket gör att en del av mynten faller

Permalänk
Medlem

Tänk på att det inte bara ska gå att öppna och släppa ner pengar. Det måste gå att stänga effektivt också.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moname1
jag har en myntsil som eventuelt är till salu. pma mig om du är intresserad

Har du bild på den? Vet inte riktigt om det är vad jag är ute efter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112
Har du bild på den? Vet inte riktigt om det är vad jag är ute efter....

jag kanske kan fixa en imorgon den finns på jobbet så.

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

Men på riktiga såna maskiner så åker ju ALLA pengar ut på samma gång, nån som vet hur de löst på dom? Det skulle nog underlätta i i utvecklingen, för det borde ju vara den bästa metoden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Men på riktiga såna maskiner så åker ju ALLA pengar ut på samma gång, nån som vet hur de löst på dom? Det skulle nog underlätta i i utvecklingen, för det borde ju vara den bästa metoden

Alla åker inte samtidigt, de kommer ju i en "flod" där maskinen räknar otroligt snabbt och spottar ut väldigt många mynt.

eller kanske bara i de enarmade banditerna jag har spelat :P?

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Alla åker inte samtidigt, de kommer ju i en "flod" där maskinen räknar otroligt snabbt och spottar ut väldigt många mynt.

eller kanske bara i de enarmade banditerna jag har spelat :P?

aah, det har du ju rätt i...
Tänkte inte så långt : ))

Permalänk
Medlem

Kan du inte köpa en dymo som skriver ut ett kvitto, med något program som skriver ett randomnr längst ner (går väl koda för er supa1337s ) sen sparar det numret. Så kommer dom med lappen till dig så går du till maskinen, kollar numret osv och ger dom pengarna. Oj vad jag känner mig kreativ såhär på morgonen.

Edit: Aha, personlig sparbössa En idé var det iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asså varför ska du få ut pengarna... låt polarna lira sig trötta... och dagen efter kan du inhandla en riktigt poker maskin helt 4 free *what are friends for*

Visa signatur

[1,2,3]

Permalänk

Låter smidigast med revolvermagasin.

Har en lösning på vad man ska göra när alla rör är fulla, då töms ett rör i en behållare som vinst till maskinägaren.

Permalänk
Medlem

man kan ju göra så att hela behållaren sluttar lite framåt så att överflödiga pengar som går ner i röret ramlar ut i den

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moname1

jag kanske kan fixa en imorgon den finns på jobbet så.

Hur har det gått med bilden?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Kan du inte köpa en dymo som skriver ut ett kvitto, med något program som skriver ett randomnr längst ner (går väl koda för er supa1337s ) sen sparar det numret. Så kommer dom med lappen till dig så går du till maskinen, kollar numret osv och ger dom pengarna. Oj vad jag känner mig kreativ såhär på morgonen.

Edit: Aha, personlig sparbössa En idé var det iaf

Hehe..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_home
Asså varför ska du få ut pengarna... låt polarna lira sig trötta... och dagen efter kan du inhandla en riktigt poker maskin helt 4 free *what are friends for*

Hmm.. Njaaa, inge kul att spela om man inte kan vinna ju

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Låter smidigast med revolvermagasin.

Har en lösning på vad man ska göra när alla rör är fulla, då töms ett rör i en behållare som vinst till maskinägaren.

Mjaaa.. nåt får man komma på

Permalänk
Medlem
Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||