Permalänk
Medlem

Datorpaket för 15-17k

Jahapp då vart det dags att köpa en ny låda, och för tillfället är jag intresserad utav följande paket:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=144355

Skulle vara kul att prova sig på att överklocka processorn, och jag är inte övertygad om att jag borde satsa på sli/dualcore än, eftersom jag endast tänker använda datorn till spel i princip.
Har någon några invändningar, eller har jag t.o.m glömt något?
MVH

Permalänk
Medlem

Föslagsviss så hade jag bytat cpu; mot en dual core X2 3800+...

Hade även tagit Zalman 92x92 istället för past och en Zalman CPU-kylare istället.. annars ser packet styggt ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Föslagsviss så hade jag bytat cpu; mot en dual core X2 3800+...

Hade även tagit Zalman 92x92 istället för past och en Zalman CPU-kylare istället.. annars ser packet styggt ut

Ändrade kylningen zalman, varför anser du att jag ska skaffa dualcore?
Såvitt jag förstått är tekniken inte tillräckligt utvecklad för att jag ska kunna få någon prestandaökning att prata om i dagens spel, vill jag tänka långsiktigt kan jag tänka mig att det är en bra idé, men frågan är om inte 3800+ kommer vara relativt långsam den dagen när jag kan utnyttja dualcore tillräckligt bra i spel för att det ska vara värt att lägga pengar på den.
Har dessutom inte sett något aktuellt releasedatum för 3800, överväger även att vänta på radeons nya r520.
Är klurigt det här

Permalänk
Medlem

Dual core är kanske inte så effektivt som det kan bli, men om du köper det det så kommer du kunna spela spel och göra nått annat samtidigt, tex att virussöka datorn. En x2 processor är ju inte sämre än en vanlig, men välj själv vad du vill ha. Jag skulle lätt ha tagit dualcore....

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

RÄTT Krydda_08 x2 RULES men för samma pris varför inte en x2 4400+ då har du den i 2-3år

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G