Permalänk
Medlem

Shg.biz

Jag beställde följande innan kl 16.30 i måndags:
Asus P4C800-E Deluxe
Pentium M 730
Asus CT-479
Coolermaster 4 in 3

På deras sida står det: Lagervaror beställda före 16.30 skickas samma dag..

Jag beställde i Måndags och jag har inte fått det ännu. Enligt vad som står där så ska dom ju ha skickat det i måndags. Jag har inte heller fått något Kollinummer, brukar man få det från dem? :/

Har ni fått kolli av dem när ni beställt saker?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

en liten fråga:
VARFÖR RINGER DU INTE SHG.BIZ OCH FRÅGAR

10/10 problem brukar lösas med ett samtal...

och vad skulle vi göra åt saken? du lär inte få ditt paket snabbare om folk här börjar spekulera vilt...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Om dom har skickat paketet så är det ju posten du ska gnälla på?

Permalänk
Medlem

1. Jag har inte fått något kolli, så därför undrade jag ifall någon annan brukar få det av dem.

2. Det är ju inte ens säkert att dom skickade det i måndags?
Har dom gjort det för er?

3. Får väl ta o ringa då, men lär väl bara få något svar som: Det är på väg, kommer på måndag. Eller liknande.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

hade du ringt istället för att göra ett inlägg så hade du vetat precis var ditt paket är nu.
BE om kollinummret när du ringer så kan du själv kolla vart det är

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Hedersmedlem

nej gör en tråd ist för att ringa. VAD ÄR DET FÖR PROBLEM MED ATT RINGA FÖRETAG IST FÖR ATT GÖRA ONÖDIGA TRÅDAR?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

bla bla.. hur många har skrivit i tråden? 4st exkl mig, och nej ingen har då svarat på min fråga. Lite synd det.
Och jag ringde nyss, dom hade inte skickat det, även fast dom hade packat allt och sånt i måndags.

Men förlåt så väldigt mycket att gör gör en tråd. Kan någon svara på min fråga iaf?

Ifall ni kollar nedersta raden på mitt första inlägg så ser ni frågan.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

kändes bara som att du bara ville gnälla, om du beställer kläder från ellos och dom är försenade med fyra dagar så letar du väl inte upp ett textilforum och gör ett inlägg där du undrar varför du inte fått dina grejer än....

svaret på din fråga är "ja", men också den är helt orelevant.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

En fråga till er bara, ifall ni nu tycker tråden är så onödig varför skriver ni i den då? Då kommer den bara högre upp i forumet.

Ska vi låta den dö eller ska vi fortsätta klaga på varandra?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

fortsätta klaga!!!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

HubeRt: Dessvärre finns det patetiska människor som inte har annat att göra i sitt liv än att klaga... väldigt beklagligt.

Permalänk
Avstängd

Löjligt av folk att klaga å klanka ner på folk! Respektera alla som dem é!! Man vinner mkt på att respektera andra och inte alltid visa sig bättre....

Ang. din fråga så har jag alltid fått kollinr av shg.biz!
Stå på dig, "frågar man inget så får man heller inget veta"

Edit: akta dig för shg.biz i framtiden, folk brukar få trasiga saker av dem å så...

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

PatrikB, jo tyvärr så finns det ju det

neoNmaZteR, Din teori stämmer säkrt, och tack för det enda vettiga och seriösa svar jag fått.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

jo min första post var onödigt syrlig, men faktum kvarstår: det absolut snabbaste och mest korrekta svar får han om han ringer butiken direkt.

angående era personpåhopp så kan ni ta dom och vördnadsfullt placera dom i valfritt hål.
dom enda personangreppen här står ni två för!
vi andra klagar på att han skapade en tråd om detta ämnet, ingen har kallat han för varesig patetisk eller asocial...

så visa lite av den respekten ni själva efterlyser...

****
hubert:
inser du inte att jag, zeantz och dahl ger dig dom enda vettiga svaren här så tycker jag synd om dig...
...eller så är du så ung att du inte beställt något av någon någonstans någongång, och då kan du ju ta till dig av råden du får...

neonmazter:
Edit: akta dig för shg.biz i framtiden, folk brukar få trasiga saker av dem å så...
...e du full av skit eller?
den kommentaren är lika full av trovärdighet som att: neonmazter k****** hundar...
det är nåt jag hört så det måste vara sant... eller =/

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

dom postar bara här för att verkligen visa hur dum du e.... verkar det som iaf

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

kundun: Jag är 15 år och har beställt från diverse butiker absolut minst 50 gånger totalt. Ingen har då vart så seg som Shg är. jag var tvungen o ringa o fråga ifall dom kunde skicka mitt paket, dom sa att dom skulle kolla på det då. (Ringde 9.30 fredag). Jag fick kollinummer igår på förmiddagen, men det har inte kommit någonstans.
Tyck synd om mig du.

Ska man behöva ringa till butiken och BE dom skicka mina saker? Svar: Nej, verkligen inte.
Alla saker fanns i lager när jag beställde på måndag morgon.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

nej, man ska absolut inte behöva ringa och be om att få sina grejer, håller absolut med dig.
sunkigt skött av shg!
OCH jag tycker synd om dig! ;D

MEN, vi ville ju från början att du skulle ringa, hade vi bara fortsatt att gissat en massa här så hade ditt paket fortfarande inte kommit någon vart... eller?

Dundermannen: håller med, ibland undrar jag varför jag bryr mig dumt huvud eller dåligt omdöme...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

senast jag beställde från SHG.BIZ fick jag grejjerna 2 arbetsdagar efteråt, och det är postens fel/förtjänst, dom skickade det samma dag,. Dom lär väll känt på sig att du va en osnuten snorunge och höll kvar paketet för att jävlas med dig.!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

MatZiie, Yeah right...

Dom hade packat det klart verkarde det som, men dom kanske inte ens hade gjort det? Och för de som är intresserade valde jag mot postförskott. Ska hämta ut prylarna imorrn.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Fick du vad du ville ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
kundun: Jag är 15 år och har beställt från diverse butiker absolut minst 50 gånger totalt. Ingen har då vart så seg som Shg är. jag var tvungen o ringa o fråga ifall dom kunde skicka mitt paket, dom sa att dom skulle kolla på det då. (Ringde 9.30 fredag). Jag fick kollinummer igår på förmiddagen, men det har inte kommit någonstans.
Tyck synd om mig du.

Ska man behöva ringa till butiken och BE dom skicka mina saker? Svar: Nej, verkligen inte.
Alla saker fanns i lager när jag beställde på måndag morgon.

Jag lade en stor order på SHG.biz men avbeställde efter lite mer än en vecka. Orkade inte vänta mer. Komplett skickade mina varor på bara en dag.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).