Permalänk
Melding Plague

Epox 5NVA SLI

<font style="font-size: 10pt"><b>Epox 5NVA SLI</b></font> <small class="small">måndag 29 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.digit-life.com/articles2/mainboard/epox-5nva-sli-n..." target="_blank" >Digit-Life</a> har skrivit en förhandstitt på tillverkaren Epox senaste moderkort för Pentium-marknaden: 5NVA SLI. Det är baserat på Nvidias nForce4 SLI Intel Edition och har gigabit-LAN, FireWire, två PCIe-portar och enligt testet ett rätt bra AC´97-ljudkort.
<br />
<br />Det jämförs med MSI:s P4N Diamond i en del enkla grundläggande tester så som MPEG4-avkodning, komprimering (7-Zip), Photoshop-tester och Unreal Tournament 2004. Resultaten är mycket imponerande. Dock utförs det inte alltför många tester så prestandan är kanske inte helt säkerställd men ser onekligen mycket bra ut hitills.
<br />
<br />"<I>Motherboards from EPoX haven't been reviewed on our web site for a long time already. And finally it has happened! The EPoX 5NVA SLI motherboard is based on the top nForce4 SLI (IE) chipset and possesses a standard, but sufficient set of functions to qualify for a top motherboard.</I>"
<br />
<br />Läs förhandstitten hos <a href="http://www.digit-life.com/articles2/mainboard/epox-5nva-sli-n..." target="_blank" >Digit-Life</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det verkar ju riktigt trevligt men jag tror nog att jag håller mig till DFI med CF när det kommer

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Avstängd

Med tanke på tidigare erfarenheter med Epox så hoppar jag nog detta.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Hedersmedlem

skulle nog säga att Epox är bättre kvalite på än DFI

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Kvalite och prestanda är inte sammasaker.

DFI har ganska låg kvalite, men överlägsen prestanda.

Visa signatur

Många bäcker små bildar en å

Permalänk
Hedersmedlem

yepp

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

det där med bra AC97 tivlar jag på då jag har exakt samma krets på mitt mobo, (ALC850) och jag tycker inte det är någon höjdare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
det där med bra AC97 tivlar jag på då jag har exakt samma krets på mitt mobo, (ALC850) och jag tycker inte det är någon höjdare.

Men tydligen är det ju ett av de bästa AC97-codecs som finns på marknaden enligt testerna som Digit-Life har gjort.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

jag vete fan, kanske om man kör Digitalt. Jag hittar inga vettiga drivers till ALC850 iaf :/