tjej vill ha grafikkorts hjälp???

Permalänk
Medlem

tjej vill ha grafikkorts hjälp???

hejsan alla killar jag har en fråga. jag har ett ati radeon 9200 128mb å jag undrar funkar det kortet å spela. batelfield 2 med?? puss å kram frida

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

det beror ju på ditt övriga system men jag skulle inte tro att 9200 pallar trycket för bf2.

Permalänk
Medlem

tycker själv att det verkligen är i underkant för BF2. OM du har råd så skaffa ett 6600gt minst...

men det beror ju lite på vad du har för övriga delar i datorn...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

jag har ett asus a7n8x deluxe moderbord amd athlon 2800+ 768 i ram minne 3200 ett tagan 480 watts nätagg och 3st hdd en 120gb en 160gb en 200gb

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

visst skulle du säkert kunna spela det, men inte med spec bra inställningar, lägsta på allt förmodligen med mycket lagg. Ditt övriga system ska nog funka fint, dock borde du väll skaffa in ett bättre grafikkort, tex Geforce 6600gt 128mb eller något liknande för att det ska flyta bra, dock vet jag folk som kör på 9600pro 128mb utan problem, men för att vara säker samt att ha för andra spel så skulle jag rekommendera geforce 6600 gt 128mb minst.

Permalänk
Medlem

okej tackar för alla svar.. får väll köpa nytt kort då.. ingen snäll pojke som vill sponsra en stackars tjej med ett kort då???

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillafny
okej tackar för alla svar.. får väll köpa nytt kort då.. ingen snäll pojke som vill sponsra en stackars tjej med ett kort då???

haha... knappast..

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Citat:

Om du ser bra ut så visst kan ja pynta ett 6800Gt.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag

O_o
Hoppas du skäms

Permalänk
Medlem

Du kan ju ladda ner demot först o kolla hur det funkar.

Permalänk
Medlem

ingen söt tjej som vill sponsra en stackars kille med en skärm?... Ja vi ska ju vara världens mest jämställda land.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
O_o
Hoppas du skäms

Nä ja skäms inte, har hon det där lilla extrat så visst! då är pengar inget.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä ja skäms inte, har hon det där lilla extrat så visst! då är pengar inget.

Så du betalar gärna för lite kvinnlig fägring? Torska, trevligt

OnT: Mjo, som de andra säger, ett bättre grafikkort är nog lämpligt. Jag testade demon på ganska låga inställningar med mitt 9600Pro, helt klart spelbart, men då har jag 512MB mer minne än dig, samt lite snabbare processor. Köp till lite mer minne, kan visst vara bra eftersom BF2 visst är minneshungrigt.

Permalänk
Medlem

Ditt radeon 9200 128mb kan du slänga i närmaste soptunna.......
hur mycket $$$$$ är du villig att lägga ut ?

Permalänk
Medlem
Citat:

åå jag e jättesnygg jag kan skicka massa kort på mig. när du har skickat ett grafikkort till mig

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Ursäkta mitt ordval men det här är helt sjukt patetiskt. Vad har ditt kön med saken att göra? Inte ett jävla piss, bara så totalt pinsamt att skriva ut det. Att sen dessutom försöka få någon kvinnosuktande stackare att skänka bort ett kort....geez

Den här tråden borde stängas för att visa att man är för jämställdhet och mot mansdiskriminering.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cruZZade
Ursäkta mitt ordval men det här är helt sjukt patetiskt. Vad har ditt kön med saken att göra? Inte ett jävla piss, bara så totalt pinsamt att skriva ut det. Att sen dessutom försöka få någon kvinnosuktande stackare att skänka bort ett kort....geez

Den här tråden borde stängas för att visa att man är för jämställdhet och mot mansdiskriminering.

Snälla du, tagga ner lite var glad att det finns en tjej här på forumet istället. Tror hon inte var speciellt seriös när hon fråga om hon kunde få ett kort, tror de var mest på skämt

Hoppas du hittar något bra kort frida, så får vi lira någon dag hähä:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cruZZade

haha, hej jag heter cruZZade och läste på insändarsidan i häntiveckan vad man ska tycka den här veckan, så nu tycker jag så.

Permalänk
Medlem

Re: tjej vill ha grafikkorts hjälp???

Citat:

hejsan alla killar jag har en fråga. jag har ett ati radeon 9200 128mb å jag undrar funkar det kortet å spela. batelfield 2 med?? puss å kram frida

i din profil har du skrivit "p2 450mhz 40gb hhd voodo 2 graffe" och jag bara undrar är det den du har tänkt spela på?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

okej alla pojkar när jag undra om nån ville skänka mig ett nytt grafikkort så var det menat som ett skämt alltså vill nån ge mig ett grafikkort gratis så självklart skulle jag ta imot det och bli väldigt glad. eftersom jag inte har så mycket pengar. så ni behöver ju inte bli arg å tycka jag är dum kramar från frida

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Mer ram, BF2 trivs bäst med 2GB ram...

Permalänk
Medlem

ja folk har alla möjliga saker över, själv har jag ett crucial ballistix pc3200, en arctic cooling freezer 64 och en zalman nb47j i garderoben samt lite annat halvt användbart, som jag nog aldrig kommer använda.

Permalänk
Medlem

ok ingen som har ett bra grafikkort billigt då?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Hedersmedlem

Är det inte dags att stänga denna tråd då prostitution inte är tillåten här...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

malo menar du att jag är prostituerad fy fan... aa ska inte skriva det jag tänkte

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

OffT:
Prostitution är faktiskt lagligt i Sverige, av någon väldigt skum och bisarr anledning. Det är däremot förbjudet att köpa sex. o.O

OnT:
Har likadant grafikkort och det åker ut så fort löningen anländer.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge du är villig att betala är det ok men det är fel forum för det så du får gå till marknaden och sätta ut en köp annons.

http://marknad.sweclockers.com/

Men du kan fråga vilket kort du skall försöka få tag i.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

okej tack för den bra hjälpen pojkar..

Visa signatur

loydenboy

Permalänk

Har ett X700 PRO 128M och BF2 flyter fint på det med medium-inställningar och 1280*1024. Kostar väl runt 1100 enligt pricerunner.se

Är dock väldigt sugen på att skaffa 2x 7800GTX, vet dock varken hur jag skulle få råd eller vad jag skulle använda det till
Ha-begär... läskiga saker det där.

[EDIT] hehe, sorry alla småkåta boys, var bara tvungen att kolla det här verkar som att Lillafny http://www.lunarstorm.se/lillafny är förlovad

Permalänk
Medlem

Entrecote

Well, jag måste alltså vara ett aftonbladet-barn för att ha den åsikten? :/ Jag håller inte med...

Nåja, btw, den/dom där crucial ballistix-minnet du skrev om, vad för minne är det och kan du tänka dig att sälja den/dom för en liten slant? (eller kanske skänka, jag är trots allt en snygg kille *blink blink*)

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB