Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Alltså, det är väl ingen som tar artikeln på allvar, eller?

Jadu.. Finns många här som tror på vad som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Jadu.. Finns många här som tror på vad som helst.

Hallå? Såg ni dom där filmklippen eller? Han är ju inte helt frisk...

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Ingen mer än jag som är rädd? Jag menar, ett totalt psykfall styr och ställer över det största företaget i hela världen(?). Han verkar kunna hitta på vad som helst... Världsherravälde nästa?

Permalänk
Avstängd

Vilket monopol är det Google "försöker" ta från M$?

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk

Ja, detta är fett med nice. Flera sånna här nyheter!

Visa signatur

Styrketränande nörd

Permalänk
Gäst

Arne, monopolet som MS har på att alla spel byggs efter XP, ibland Mac, men oftast inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AeroToad
Arne, monopolet som MS har på att alla spel byggs efter XP, ibland Mac, men oftast inte.

Det är väll knappast något monopol?
Utvecklarna riktar ju så klart in sig i första hand på den plattform de kan sälja mest till.
Är det någons "fel" så är det väll i så fall alla som kör XP på sina burkar.

Ser personligen fram mot den dag (som aldrig kommer) då Linux har samma ställning,
fast de flesta tycks ju föredra Windows av någon anledning. Troligen för att alla spel kommer till XP

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Gäst

Svartsmurfen, det är exakt det du säger som är monopol, fast inofficiellt. Ingen spelutvecklare vågar lägga sin budget på att utveckla spel till Linux, eftersom inte alla har det, eller har tid att lära sig det. Det är ett sorts monopol i mina ögon iallafall.

Permalänk

"Ett sorts monopol" finns inte. Detta kallas i själva verket för en dominerande ställning. Ett monopol är en historia reglerad av lagar och regler, som te.x. apoteksmonopolet eller allas vår favorit spritmonopolet.

Jag vill också se mer spel till Linux, men jag tror inte att det kommer att hända oavsett hur mycket man beskyller ms för att göra en produkt som säljer.
Är det någon som man ska klaga på så är det alla chefer i den ofentliga sektorn som slösar (ja, slösar) skattemedel på ett operativsystem när det finns ett billigare, säkrare och åtmindstonde lika bra alternativ.
Jag tror att om stat/landsting/kommuner använde Linux så skulle även hemmamarknaden öka och därmed även spelförsäljningen till Linux.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
"Ett sorts monopol" finns inte. Detta kallas i själva verket för en dominerande ställning. Ett monopol är en historia reglerad av lagar och regler, som te.x. apoteksmonopolet eller allas vår favorit spritmonopolet.

Ordet du söker är nog Oligopol, När endast ett fåtal aktörer dominerar marknaden.
Detta är ett ogynsamt förhållande som tyvär blir allt vanligare iom att stora företag slår ihop sig och blir ännu större företag.

Konkurens är bra

Permalänk

Jag sökte inte något ord. Frasen "dominerande ställning" har samma innebörd och folk fattar vad man menar. Tack för lektionen, dock

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.