Fel i dvd-bränningen

Permalänk
Medlem

Fel i dvd-bränningen

Jag har nu brännt ett antal DVD-skivor men när jag ska spela upp det på dvdspelare så hackar bilden, notera att det INTE handlar om piratkopiering! Iaf, skivorna jag använder är dvd-r verbatim 16x photoprintable.
Det funkade dock bra att bränna filmen på en dvd-r 8x verbatim. Sen är det så att min brännare som jag tror är en LG 4160B inte kan bränna fortare än 4x på 16x skivorna, fast brännaren egentligen klarar 8x (den klarar 8x på 8xskivor).
Vad kan det vara för fel? jag har köpt 75 verbatim 16x skivor och vill ju kunna bränna på dom...

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

I stort sätt samma problem som jag hade med exakt samma dvd-media som du använder.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50079...

Själv vet jag inte om det löste sig genom att jag skippade att fylla i PAL/NTSC i ett konverteringsprogram och ställde det på auto istället. Eller om det var för att jag sänkte hastigheten som jag brände i.

Min brännare kan också bara bränna i x4 och jag provade det x antal ggr med verbatim 16x och bilden bara hackade när jag spelade upp skivan. Dumt nog så ändrade jag även PAL/NTSC-inställningen den gången jag sänkte brännarhastigheten till x2. Då fungerade det felfritt att spela upp skivan. Men som sagt jag vet inte vilken av mina ändringar som fick det att fungera.

Men prova att bara bränna i x2-hastighet och se om det hjälper.