Ljudkort till nytt ljudsytem från HIFIklubben.com?

Permalänk

Ljudkort till nytt ljudsytem från HIFIklubben.com?

JO, det är såhär att jag hade tänkt köpa mig ett nytt ljudsystem från www.hifiklubben.com/se (läs mer HÄR
)

NU undrar jag hur man ska koppla ihop det till datorn? Förstärkaren till ljudkortet? Måste man ha ett dyrt maffigt ljudkort så jag använder högtalarna maximalt? Hade inte räknat med ett ljudkort på 1.5K i budgeten om man säger så

Sen lite mer att koppla ihop dom, vilka kablar ska man ha? En länk till en utförlig guide skulle vara optimalt.

Gärna svar med egna erfarenheter men alla svar mottages

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Avstängd

ett digital ut från moderkortet till digital in på recievern är vdet bästa. Då får du ett ofärgat ljud så långt och sedan är det upp till recievern om det blir någon form av färgning på det. Jag kör själv med en vanlig optisk kabel då optisk ärden form av digital ut som sitter på mitt moderkort varför krångla till det...

Permalänk

Hmm, kanske skulle sagt att jag inte kan så mycket om detta.

Menar du att man bara tar en sladd från moderkortet till digital(?) in på receivern (förstärkaren?). Har du några länkar till dom gör det?
Vad har du för ljudsystem förresten?

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
ett digital ut från moderkortet till digital in på recievern är vdet bästa. Då får du ett ofärgat ljud så långt

Nej, det stämmer inte.

Det händer en del med ljudet innan det når den digitala utgången, dessutom varierar kvaliteten
på de digitala utgångarna, speciellt de optiska (toslink). På moderkort är de oftast skit.

Den enda signalen som går ut utan att ändras är dolby digital och dts när man kör spdif-pass-
though i windvd/powerdvd.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.