Nån Som Vet Om Vista Kommer Stödja DualCore?

Permalänk
Medlem

Nån Som Vet Om Vista Kommer Stödja DualCore?

jaadu, som topic lyder..

+en till...
Kommer Vista att vara 64bit?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Självklart så kommer Vista stödja DualCore, alla kärnor baserade på NT (forrutom XP home) har stöd för det. Finns ju både 32 bitars och 64 bitars beta ute nu så självklart så kommer det att stödja 64 bitars processorer.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Gäst

Är lite lat just nu,men lördagskvällen för läsning kommer > här

Hasta laVista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Självklart så kommer Vista stödja DualCore, alla kärnor baserade på NT (forrutom XP home) har stöd för det. Finns ju både 32 bitars och 64 bitars beta ute nu så självklart så kommer det att stödja 64 bitars processorer.

Samma sak som med XP Home kommer gälla för Vista-versionerna. Varken WinVista Home Basic Edition eller Home Premium Edition kommer ha stöd för dualcore vad jag vet.

Visa signatur

Din sökning - läsningsvänlig - matchade inte något dokument. Your search - site:sweclockers.com mats-ats - did not match any documents.

Permalänk
Hedersmedlem

Är ni säkra på det?
Home edition stödjer ju HT, frågan är ju om det stödjer DC också.
XP Pro klarar ju 2 st DC.
Jag tycker alla Vista-varianter borde stödja DC, fast home edition varianterna stödjer bara en fysisk DC processor.
Om tillverkarna är på väg att gå ifrån single core vore det idiotiskt av microsoft att begränsa till att bara köra en kärna. Vista kommer ju om dryga ett år (om vi litar på löftena) och ska ju hålla i många år.

Mina funderingar bara...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

Om tillverkarna är på väg att gå ifrån single core vore det idiotiskt av microsoft att begränsa till att bara köra en kärna.

hehe.. mat för tankar det motsatsförhållandet, Premium ultra deluxe-versionen måste ju bjuda på nått extra för att vara värt merkostnaden så det kan ju vara en av sakerna..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Självklart så kommer Vista stödja DualCore, alla kärnor baserade på NT (forrutom XP home) har stöd för det. Finns ju både 32 bitars och 64 bitars beta ute nu så självklart så kommer det att stödja 64 bitars processorer.

Vilken tur att du rädde ut de där

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

professional och uppåt kommer stödja dualcore fullt ut, men jag hoppas att x2:an kommer lura windows vista home att det är ht istället. gör den inte så på windows xp home?

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tog mig lite tid att googla och tydligen motbevisar några inlägg här i tråden som säger att XP home inte stödjer dual core:
http://www.amd.com/us-en/Weblets/0,,7832_8366_7595~95364,00.h...
http://download.microsoft.com/download/f/1/e/f1ecd771-cf97-4d...
Sorry men MS gillar ju .doc, annars finns en google version här (utan grafik och tabellramar:
http://www.google.com/search?q=cache:fEWgf8PD2E0J:download.mi...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG