Vilket spel anser du har floppat mest i förhållande till dina förväntningar??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
Jaså har du spelat Black and white 2?

ja d har han, han har spelat Starcraft:ghost åxå. Så de så

Visa signatur

va snackar du om? Alla vet att restroom betyder chillrum- Marcus Aka Mackan,Orochimarcus,McQuest,Spacef*g.Marcus Von Basten,Whitethrash och Sir tallunkens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
I stand corrected

Då är vi två.

Permalänk
Medlem

MotoGP3!! nästan sämre än tvåan

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Jösses...
Av dom man spelat?

Age of Empires 2 & 3
Airport Tycoon X
Alien vs Predator 2
Anno 1602
Baldurs Gate 2
Battlefield Vietnam
Black & White 2
Civilization 3
C&C: Renegade
C&C: Tiberian Sun
Call of Duty
Commandos 2 & 3
Daikatana
Dark Reign 1 & 2
Delta Force 2
Deus Ex 2
Doom 3
Driv3r
Duke Nukem: Manhattan Project
Dungeon Siege
Empire Earth
Fallout Tactics
Far Cry
Final Fantasy X-2
Final Fantasy XI
Freelancer
GTA 2
GTA: San Andreas
Half Life 2
Heretic 2
Heroes of Might & Magic 4
Hitman 2 & 3
Icewind Dale 1 & 2
KKND
Legend of Kyrandia
Lionheart
Lords of the Realm 3
Majesty
Master of Orion 3
Max Payne 2
MDK 1 & 2
Mechwarrior 3 & 4
Might & Magic <4
Myth
NFS: Underground 2
Neverwinter Nights
Nocturne
Outcast
Pizza 2
Populous 3
Postal 2
Railroad Tycoon 3
Settlers 3 & 4
X antal Star-Trekbaserade spel.
X antal Star-Warsbaserade spel.
StarCraft: Ghost
Syndicate Wars
Thief
Tomb Raider 3
Total Annihilation: Kingdoms
Tropico
UFO: Aftermath
Unreal 2
Warlords 3
Warrior Kings
Wing Commander 4
X-Com: Apocalypse
X-Com: Interceptor

Samtliga får *flopp* betyg av mig.
Och det var bara vad jag kunde lista på några minuters tid
Har spelat alldeles för många B-spel.

Hey, lägg ner dator spelandet o börjar lira fia me knuff eller något.. Du kan ju seriöst tycka att alla dom floppat..

Visa signatur

Shadyrecords & Aftermath

Permalänk

Battlefield 2, trodde det skulle bli mycket bättre än föregångarna men dock inte...ska aldrig köpa ett till Ea-spel

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Battlefield 2

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Brothers In Arms
Metal gear solid 1&2
NFSU1

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Det tredje Simon the sorcerrer spelet som var i 3D. Fulare och mer värdelöst spel får man leta efter. De första två spelen var i brilljant 2D, och så släpper de en horribel 3D sörja med fruktansvärt dålig grafik

Permalänk
Medlem

Half-life 2, det var inget spel i sig, mer av en "titta vad våran motor kan göra"-pryl. Sedan har vi då Brothers in Arms, vart var den där friheten? Tyckte man sprang på ett spår hela tiden och man kunde ju inte undvika att strida ifall man ville det, sedan var AIn ganska värdelös i vissa lägen.

Doom 3 är enligt mig inte en flopp, de gav vad de sa. En ny grafikmotor med nya grafiska effekter och ett panga sönder allt fps i bästa Doom-stil.

Permalänk
Medlem

doom 3

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Diablo II

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

BF2 Lätt!

BF1942 sitter jag och polarna fortfarande och lirar co-op på så gott som varje helg.

Så förväntningarna var skyhöga på 2:an köpte till och med ett Zboard med extra knappsats för just BF2...

Sen märker man att man läst på för dåligt och att spelet är ett sunkigt online-lir utan stöd för co-op...

VÄGRAR lira online!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Locomotion - Uppföljaren till ett av världens bästa spel Transport Tycoon visade sig vara riktigt uselt.

GTA San Andreas - Hade iofs fått en intryck av att det skulle vara fult och lite småtrist men hoppades verkligen på det efter vad GTA 3 och Vice City hade levererat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
BF2 Lätt!

BF1942 sitter jag och polarna fortfarande och lirar co-op på så gott som varje helg.

Så förväntningarna var skyhöga på 2:an köpte till och med ett Zboard med extra knappsats för just BF2...

Sen märker man att man läst på för dåligt och att spelet är ett sunkigt online-lir utan stöd för co-op...

VÄGRAR lira online!

Men du kan spela BF2 i coop , om du startar singelplayerläge och sen ber du dina kompisar att joina din ip...

Permalänk
Medlem

sunkiga spel, jaa...

DooM 3 - kul att springa runt på ett spel där det är trångt som i en skokartong, och där dom har kamouflerat all den snygga grafiken med mörker, så man måste antingen springa o skjuta hejvilt omkring sej o hoppas att man träffar nått, eller så måste man jaga monster och försöka slå ihjäl dom med en ficklampa, kasst värre...

O ännu sämre va ju expansionen till doom 3, där det påstods att man skulle kunna ha ficklampa o vapen samtidigt. vilken lögn, lite ljusare banor där dock.. + för det.

HalfLife 2,

okej, snyggt, stort och fint, men som nämnts tidigare, fanns inga valmöjligheter, kunde bara gå en väg, MÅSTE använda vatten-moppen, blaha blaha blaha, näe original HL va roligare...

CS, det suger bara helt enkelt.

men hur fan kan ni klaga på bf2 och CS:S hur kul som helst juh, på med lite grafik, så vart det mycket verkligare än alla andra spel därgubbarna springer o lyser upp banan som ena jävla blinkfyrar, är det mörkt, så ska man inte kunna se en gubbe, och en brun gubbe mot en brun bakgrund SKA vara svår att se på avstånd.

jag gillar när spel är lite verklighetstrogna,

Visa signatur

kaka

Permalänk
Medlem

Word Of Warcraft. Ussh dom är för sega att uppdatera det och ja de är aldeles för enformigt. Skön känsla i början tills man kommer några lvl och inser att ja vafan nu har jag gjort allt.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad ni säger... HL2 = dåligt? Skulle inte tro det

Doom 3 var däremot inte speciellt roligt... I alla fall inte efter de första 30 minuterna.

Boiling Point var inte heller speciellt bra pga. alla buggar, annars är själva grejen mkt bra.

Håller med club01, WoW är bara samma sak om och om igen... Kanske roligt sen när man är lvl 60 och tar lite bossar och sånt, men annars inte.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

World of Warcraft, och Boiling point: Road to hell

Visa signatur

i5-4890k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Haha, jag kommer ihåg när jag sa att Brothers In Arms skulle vara tråkigt, bara när jag hade sett bilderna. Alla sa att jag skulle bli så motbevisad när spelet släpptes, men nu verkar det vara en annan femma.

Inte motbevisad, men att sitta o säga att spel är skit pga av screenshots är ganska vågat.
btw, BiA är skit.

Permalänk
Avstängd

Spel som jag tyckt varit skräp..

C&C Renegade - Hur kan man släppa ett så trist spel. Usel grafik och spelkänsla.

C&C Generals - Har alltid älskat C&C men jag fattar inte hur de lyckats få bort den härliga känslan till denna uppföljare.

Sim City 4 - Har gillat alla tidigare Sim City spel men i fyran blev man mer styrd vilket förstörde hela spelupplevelsen. Regionstanken är också kass. Antar att de måste göra så för att spelet inte skall hacka men då vore det bättre med mindre animationer och mindre detaljrikedom som i tidigare SC.

Visa signatur

Nätverk i Idol 2005 - "Operation Rädda Jens" - Gör idoljurryn till åtlöje.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52466...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Inte motbevisad, men att sitta o säga att spel är skit pga av screenshots är ganska vågat.
btw, BiA är skit.

Vissa har en gåva, antar jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Vissa har en gåva, antar jag.

Precis. Det är inte omöjligt att döma ut ett spel och ha rätt efter att bara ha sett screenshots och läst previews. Att BiA är ett multiplattformsspel hjälper ju också till, det verkar inte gå att göra både PC-spelarna och konsolarna nöjda.

Permalänk

Master of Orion 3. Ettan och tvåan var underbara spel, och jag blev överlycklig när jag hörde att det skulle komma en trea. Köpte det när det släpptes och mitt första intryck var BESVIKELSE!. De hade verkligen misslyckats totalt med att fånga känslan i tidigare spel, och det var bara tråkigt att spela. Tvingade mig igenom två omgångar, för att se om spelet växte på en, men det var bara fortsatt tråkigt.

Andra besvikelser, som dock långt ifrån är lika illa som MoO3:

Heros of Might & Magic IV: Tvåan och trean var riktiga höjdare, som jag spelade i alldeles för många timmar. Fyran kändes mest blaha-blaha.

Might & Magic IX: Snyggaste spelet i serien, men det saknade spelkänsla och handlingen hade ingenting med de tidigare spelen att göra.

Civilization 3: För segt, och för plottrigt. Avinstallerades raskt till förmån för Civ2 istället.

Deus Ex 2: Nu tillhör jag inte de som hyllade Deus Ex, men för att vara ett FPS var det riktigt bra. Uppföljaren saknade dock det mesta av det som gjorde ettan bra.

Jet Set Radio Future: Jag har spelat löjligt mycket Jet Set Radio på min Dreamcast, och jag köpte faktiskt min Xbox enbart pga detta spel. Visserligen är spelet snyggare, och flyter på bättre, men bandesignen är kass. Fortfarande ett ok spel, men jag spelar hellre JSR på min DC.

Fable: Som jag hade sett fram emot detta spel, och så var det mest ett dussin-RPG när det kom. Visst, det är inte dåligt, men det levde inte upp till förväntningarna.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

Brothers in Arms, utan någon som helst tvekan.

Permalänk

doom3 skulle inte vara roligt, det skulle vara läskigt.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

Damn vad alla hatade Doom3 och HL2 för fem år sedan!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Jösses...
Av dom man spelat?

StarCraft: Ghost

Samtliga får *flopp* betyg av mig.
Och det var bara vad jag kunde lista på några minuters tid
Har spelat alldeles för många B-spel.

Edit: Vad i helvete

Såg inte att tråden var från 2005

Nice bump där!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Perfect Dark 2
Sonic Adventure 2
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
Halo 2
Metal Gear Solid 2, 3 och 4
Alan Wake

För att nämna några...

EDIT: Jag såg inte heller att det var en uråldrig tråd. =0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asaska:

Damn vad alla hatade Doom3 och HL2 för fem år sedan!

Lite märkligt faktiskt att de där spelen nämns så ofta i tråden. I alla fall HL2. Visst, alla hade skyhöga förväntningar på spelet och nej, jag tyckte inte eller att det levde up till dem, men jag tyckte trots allt att det var ett mycket roligt spel. Inte lika bra som ettan men definitivt ingen flopp. D3 passar inte heller in här för mig. Visst, det var skit men å andra sidan så trodde jag det skulle vara skit också så för min del levde det absolut upp till förväntningarna.

Skrivet av Antox-Lindberg:

doom3 skulle inte vara roligt, det skulle vara läskigt.

I så fall tror jag Id fått anledningen till att vi spelar datorspel väldigt kraftigt om bakfoten.

... och ja jag märkte också att tråden är sedan yngre stenåldern men va' fan...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

Farcry 2

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL