Skicka grejer med bussgods

Permalänk
Medlem

Skicka grejer med bussgods

Hejsan. Har tänkt skicka en skärm+chassi med bussgods från Älvsbyn till Umeå. Vet nån vad dom har för frakt/kg? Är dom pålitliga nuförtiden? Dom slarvade bort en keyboard för ~15000:- för en polares farsa nämligen.

Permalänk
Medlem

www.bussgods.se kan du se portotabellen. Jag har aldrig blivit av med något då jag skickat/mottagit gods med dem.

Permalänk
Medlem

Och man måste fixa kartonger själv?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bussgods har en försäkring på upp till 50.000:- på alla paket. Så slarvar dom bort ett paket får man ersättning för det.

Jag har delade meningar om dom. Ibland är dom snabba och billiga, ibland slöa och dyra.
De slarvade bort ett moderkort jag skickade en gång. men hittade det efter jag gnällt lite.

Jag ska dit imorgon och lämna en bakaxelklumb som väger ca 40 kg. Enligt deras tabell ska den kosta 280:-. Men när jag kommer dit och ska betala kommer det att vara dyrare, det är det alltid av nån konstig anledning. men jag står inte för inte frakten så skit samma.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag har bara bra erfarenheter av bussgods, har skickat säkert... 40-50 olika saker med dem, aldrig strul.

Eller jo en gång skickade de paketet till fel terminal i sthlm.

Bra mycket bättre och billigare än posten.
De har väl även nån tilläggsförsäkring man kan teckna, kostar inte många kronor om det är dyra saker.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

sanslöst billigt, skickade iväg 22kg imorse, 300kr (225kr enligt tabellen)
vill inte tänka vad posten hade tagit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
sanslöst billigt, skickade iväg 22kg imorse, 300kr (225kr enligt tabellen)
vill inte tänka vad posten hade tagit.

Om paketet är 115x70x125cm så kostar det 255kr.

Posten är så grymt mycket snabbare än bussgods så det är värt att betala posten dem 20kr extra dem tar.

Det tycker ialla fall jag då jag vill ha mina prylar såfort som möjligt.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

snabbare? tog hela 1 dag till jönköping med bussgods t.ex