Permalänk
Medlem

vad innebär hdmi?

Detta är citat från hdmis hemsida

Does HDMI provide a secure interface?
While no security system is one hundred percent secure, HDMI, when used in combination with HDCP, provides an audio/video interface that meets the security requirements of content providers and systems operators.

What is HDCP?
HDCP is a content protection technology available for use in connection with HDMI that was developed by Intel Corporation (with input from Silicon Image). HDCP is not licensed by HDMI Licensing, LLC, but by Digital Content Protection, LLC (a subsidiary of Intel). The rates for HDCP are an annual fee of fifteen thousand dollars (US$15,000) plus a per unit fee of: US$0.005 per "device key" purchased (to enable encryption/decryption). Licensing information is available at www.digital-cp.com

vad innebär detta?
jag har en dator med dvi och en projektor med hdmi.
vilka begränsningar innebär detta?

Permalänk

eric hdmi=high definition media interface,alltså digital överföring av bild,självklart kan du koppla projjen till burken,kör själv hdmi-dvi och det ger den bästa bilden,så man kan säga att hdmi är framtidens melodi inom bild och det lär väll inte dröja länge tills det blir standard här i sverige,det har ju varigt standard nu i USA i ett par år nu.

Permalänk
Medlem

jag har luskat runt på internet nu och det verkar som om den kan välja vilka signaler den släpper fram...?

stämmer det?

Permalänk
Medlem

.. jag tror bara det gäller om den paras ihop med med HDCP.

HDMI kan man se som en avancerad nätverkssladd. Den kan inget om kryptering i sig, men den 'stödjer' kryptering om burkarna i varsin ände på den krypterar trafiken.

Visa signatur

Gammal och gnällig