Permalänk
Medlem

Zalman northbridge problem av montering

TjeniS!

Jag var inne på webhallen idag och köpte mig en Zalman nordbryggekylare.
Nu när ja ska byta den mot min gammla så ser jag efter en lång tids försök med att få bort den att det inte går.
Jag antar att det är "hullingar" på undersidan av fästena.
Ska ja ta och skruva bort hela moderkortet eller hur ska jag göra??

Tack på förhand.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Ta ut moderkortet eller knipsa av de gamla fästningspiggarna. Iofs skulle jag nog tipsa om att du bör behålla (och använda) de gamla fästena då de som kommer med zalmanflänsen är litet väl ostadiga.

Permalänk
Medlem

ta ur moderkortet, det hade jag gjort.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Okej

Tack asmycke för snabbt svar... Orkar inte sitta här utan dator... Jobbigt med domhära avancerade miniräknarna.... Vad kallas dom?? Mac? ;D

EDIT: Hur får man bort och tillbaks plåtbiten som "alla" kontakterna sitter i. inte pci eller agp plattserna utan parrarellplattserna.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Den brukar gå att trycka fast mot chassit tills det säger "snäpp", det är som en liten kant med piggar som ska gå genom. Sen passar du in moderkortet igen mot I/O-plåten som den kallas och distanserna på moderkortsplåten samtidigt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

om orginal är plast så kan man också knipsa av dem o putta ur dem mot baksidan (om man inte orkar ta bort moderkortet)

Permalänk
Medlem

Storsnusaren, ja tror jag gör så. Fast ja ska endå måla om chassit snart.
Och då ska man ju ta bort alla delarna. Så då kan man lika gärna ta och trycka upp dem då

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |