World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RespeC
Mage är en väldigt bra solo pvp klass. Den kanske bästa av casterklasserna, om man kan spela den rätt. Alla klasser ÄR bra i pvp, det beror på spelaren, så sluta whinea och lär er spela istället.

Cry more, learn to play? Boring

Permalänk
Medlem

Scans från en engelsk tidning om expansionen:

http://www.wowguru.com/forums/showthread.php?p=56264

Permalänk

^^ OMFG ska läsa nu.

Permalänk

Herregud, om den tidningen skriver sanning så kan blizzard glömma att jag fortsätter wowwa - bloodelfs för horde!!! Usch och tvi

Permalänk
Avstängd

hihi allys pwnd

bloodelf ftw!!!111+1+1+1

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad som är så coolt med den där länken, allt det där har ju stått på internet och från italienska tidningen aslänge. Dock vet man ju inte om det stämmer, menar bara att det inte direkt är nya "rykten"

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
Herregud, om den tidningen skriver sanning så kan blizzard glömma att jag fortsätter wowwa - bloodelfs för horde!!! Usch och tvi

Ni har ju gnomes redan!
Vi vill faktiskt också ha YMCA-ras... ni har ju redan NE.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med ni har ju gnomes?
Gnomes är coolaste rasen

Går ju knappt läsa de där, utan att kisa 5cm framför skärmen. Palla bara läsa de där random wow fact, enda roliga...

Goon Squad, största wow guilden 953 medlemar. Palla vara med i den guilden, guild chatten borde vara ner spammad

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/

"Socketed items"

:D-\-<

bah du hann precis före mig

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/images/screensh...

Haha vad fult ^^

Fatta när expansionen kommer, alla kommer vara Blood Elfs... Undra vad Alliance får för ras...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Edit: Personangrepp? nej, Jag frågar dig... Kommer man med en kommentar som "Så du har alltså spöat folk som är lvl65?" Så börjar man undra...

Undra vad?

Angående expansionen så verkar det väl ganska skoj, men jag gillar det fan ändå inte. Öka lvlcap? Idiotiskt, det behövs MER content endgame och då är det ganska dumt att göra det som förekommer nu (och det som lanseras fram till expansionen) helt obsolete. Fixa hero classes som någon form av AA istället, det tycker jag.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Verkar som alla kommer stanna kvar på sin server, då måste ju lvl capen höjas för dem som inte har expansionen också.

"Q: Do you need to own the expansion to play with friends who have it?
A: There will be many aspects of the expansion that are available to all players. However, in order to experience certain content, such as the Outlands, or be able to play as one of the new races, players will have to purchase the expansion."

Verkar skumt

Edit:Undra om de är lite osmart, och inte kan fatta att man kan pvpa och döda andra players på lvlar under 60...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

saaaatan vad cool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
http://img438.imageshack.us/img438/1063/vlcsnap1391008do.png

saaaatan vad cool

och vad ska det föreställa

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Angående expansionen så verkar det väl ganska skoj, men jag gillar det fan ändå inte. Öka lvlcap? Idiotiskt, det behövs MER content endgame och då är det ganska dumt att göra det som förekommer nu (och det som lanseras fram till expansionen) helt obsolete. Fixa hero classes som någon form av AA istället, det tycker jag.

Mm håller med. Vissa delar verkar grymt och man kan ju inte veta innan det kommer, men kan ju inte hjälpa att tänka hur mycket dom måste fixa och ändra för att allt med ökad lvlcap osv ska bli bra. Hoppas dom gör det på ett vettigt sätt, man får ju hoppas. Själva grejen att höja lvlcapen händer ju i dom flesta mmorpgn, så det är väl rätt naturligt. Men men, är ju ett jävla tag tills expansionen kommer så känns inte som man ska behöva oroa sig än

Varför använda engelska ordet "obsolete" förresten?

haraya: Öh? Fint ansikte ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

nån mer än ja som e besviken på blood elves?....fan hör inte hemme i varken horde eller allaince förstör ju spelet på sätt o vis

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
nån mer än ja som e besviken på blood elves?....fan hör inte hemme i varken horde eller allaince förstör ju spelet på sätt o vis

dom hör mera hemma hos horde en alliance eftersom dom blev portade från alliancen efter att ha hjälpt nagas, dom hör dock inte rikitgt hemma till alliance heller, men somsagt det är ju ett mmorpg så man måste ju balansera lite

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Monkej jaja, obsolet då. Svårt att inte lägga till ett extra e av gammal vana. Varför använda det engelska ordet cap? Svengelska ftw!

Kazen min poäng var ju att pvp innan 60 inte är balanserat och inte spelar någon som helst roll när man snackar om klassers balans i endgame.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
nån mer än ja som e besviken på blood elves?....fan hör inte hemme i varken horde eller allaince förstör ju spelet på sätt o vis

Jag håller med dig...
om du hade tyckt motsatsen.

De passar väldigt bra enligt mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Monkej jaja, obsolet då. Svårt att inte lägga till ett extra e av gammal vana. Varför använda det engelska ordet cap? Svengelska ftw!

Kazen min poäng var ju att pvp innan 60 inte är balanserat och inte spelar någon som helst roll när man snackar om klassers balans i endgame.

Hah, jo iofs man använder ju svengelska hela tiden när man pratar WoW ^^

Förresten håller jag med om att mage är galna i solopvp med, men det är nog mest för att jag är warrior och får spö av mages så ofta

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
och vad ska det föreställa

någon fiende från outlands

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
nån mer än ja som e besviken på blood elves?....fan hör inte hemme i varken horde eller allaince förstör ju spelet på sätt o vis

Här är en del av historien

Q: What are the new races? When will you reveal all of them?
A: The first new race that we have announced for the expansion set is the Blood Elf race. No longer trusted by the Alliance, these former High Elves have joined the Horde to hunt down the demons that destroyed their homeland of Quel'Thalas. We plan to unveil details about possible additional races at a later date.

Tror man kommer få veta mer om varför de är just blood elves...

Erty: Är ju inte särskilt balanserat i endgame heller... Men de kommer väl, blizzard har sagt att de snart ska fixa mages...
Fast ryktena inför 1.9 mage changes är, nya spell ikoner (WOW!), slightly decrease sheep time (Players hålls i sheep knappt 10s nu, så ska de minska den. Nerf?), Fireball DOT increased (Jätte bra för frost mages) Mana shield ska inte kosta mana att kosta längre (sparar 140mana!)

Får hoppas på att 2.0 lr så blir den stora mage patchen, då de får ett omgjort talent tree...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/

Men det har väl dom flesta sätt redan antar jag.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Avstängd

btw någon som vill förklara vad dom menar med socketed items?

Permalänk

Kanske är som i D2 då du kan sätta in gems och juveler som ger olika egenskaper till föremålet?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaleN_sthlm
Kanske är som i D2 då du kan sätta in gems och juveler som ger olika egenskaper till föremålet?

Enchants?

Permalänk
Medlem

Tror de är som i D2, där man satte in juveler, runor och annat "i" vapnet som ger olika saker, typ som enchanting.
Då den nya proffesionet är Jewelcrafting, så tror jag de är såna som läggs på vapnet.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Enchants?

jo fast detta blir mer unika enchants

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem