Permalänk

Bästa richedit skript?

Hej

Jag har provat några olika richedit script men är inte riktigt nöjd med någon. En tendens är att dom skräpar ner koden något fruktansvärt. Eof. har jag endast provat gratisskript.

Har du någon favorit, vad kostade den och vart kan jag köpa den?

(för den som inte vet vad richedit är eller kallar det för något annat; jag menar en komponent där jag kan ändra texten med ett enkelt 'wordgränssnitt'.)

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla vad GMail använder... Det är helt oslagbart.

Permalänk
Hedersmedlem

De två jag använt är TinyMCE och FCKeditor. Skillnaden mellan de två är att TinyMCE är väldigt lättviktig medan FCKeditor har väldigt mycket features. Båda fungerar dock mycket bra och är såklart open source

Open Source WYSIWYG Through-The-Web Editors

Permalänk
Medlem

Håler med Kennel här. Använder själv TinyMCE och det är det överlägset bästa editorscript jag använt. Det är väldigt skalbart vilken är ett stort plus då man inte alltid vill låta användarna ha tillgång till allt för mycket.

Ett annat plus är att det faktiskt fungerar på både Firefox och Explorer, PC och Mac.

Visa signatur

Bärbar: 12" PowerBook G4 1.5GHz, 768MB RAM, 60GB HD
Stationär: PowerMac G5 Dual 2GHz, 1GB RAM, 160GB HD, 20" Cinema Display

Permalänk

Ojoj! Tack ska ni ha, tinyMCE var ruskigt lätt ocg bra.

Har någon ett bra förslag till en bra scrollbar i java?
Jag vill scrolla i en div. Scrollbaren ska jag kunna placera i en annan div och kontrollera utseendet själv.

Några tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersNyman
Ojoj! Tack ska ni ha, tinyMCE var ruskigt lätt ocg bra.

Har någon ett bra förslag till en bra scrollbar i java?
Jag vill scrolla i en div. Scrollbaren ska jag kunna placera i en annan div och kontrollera utseendet själv.

Några tips?

Du menar antagligen JavaScript, som inte är samma sak som Java.

Jag tycker absolut inte du ska använda icke-standard-scrolls, om du inte lyckas hitta något som har alla funktioner en vanlig scrollbar har, inklusive stöd för scrollhjul på musen.

Egna scrolls som är sega eller inte funkar som man är van är bland det mest irriterande som finns på webben.

Om man kan tänka sig standard-scrollbars på en div så gör man nåt med "overflow" i CSS - jag minns inte exakt vad man skriver. Det är nog lättgooglat, annars finns det nog nån annan på forumet som kan det i huvudet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blixa
Håler med Kennel här. Använder själv TinyMCE och det är det överlägset bästa editorscript jag använt. Det är väldigt skalbart vilken är ett stort plus då man inte alltid vill låta användarna ha tillgång till allt för mycket.

Ett annat plus är att det faktiskt fungerar på både Firefox och Explorer, PC och Mac.

Fungerar även i Opera och Safari samt Linux (om vi pratar OS också).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Du menar antagligen JavaScript, som inte är samma sak som Java.

Jag tycker absolut inte du ska använda icke-standard-scrolls, om du inte lyckas hitta något som har alla funktioner en vanlig scrollbar har, inklusive stöd för scrollhjul på musen.

Egna scrolls som är sega eller inte funkar som man är van är bland det mest irriterande som finns på webben.

Om man kan tänka sig standard-scrollbars på en div så gör man nåt med "overflow" i CSS - jag minns inte exakt vad man skriver. Det är nog lättgooglat, annars finns det nog nån annan på forumet som kan det i huvudet.

overflow: auto;

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersNyman
Har någon ett bra förslag till en bra scrollbar i java?
Jag vill scrolla i en div. Scrollbaren ska jag kunna placera i en annan div och kontrollera utseendet själv.

Några tips?

Låt bli. Om du inte stödjer scrollhjul kommer jag personligen leta upp dig och nypa dig i örat

Permalänk

fasen oxå

jo, självklart vill jag att scrolljulet ska fungera.
men jag behöver scrollbar som går att integrera mer med sidans design.

Malesca; japp, självklart menar jag javascript!