Permalänk

Bränna med Nero?

Jag vill bränna ut en fil som är i .img format med Nero på en DVD. Går det att göra det?
Kan öppna den med Daemon tools utan problem men vet inte hur jag ska bränna med Nero och om det går?
Vad ska jag göra?
Vill spela upp den på en DVD.

Permalänk
Medlem

Recorder -> Burn Image

Permalänk

deus
Vadå, fattar inte. vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Du ska bränna den som Image-fil. Gå in i Recorder sen Burn image, välj filen du vill bränna. Klart.

Permalänk

Har bränt nu. Fungerar på datorn nya DVD men inte på TV:ns gamla. Finns det något man kan göra föra att den ska fungera på TV:ns, utom att köpa en ny spelare?

Permalänk
Medlem

Inte bränna snabbare än 4, använd bra skivor, köra disc at once. Finns massa knep, sök forumet

Permalänk

Vad är Disc at once?
Provade att bränna i långsammaste (2x) men det går ändå inte.
Vad kan man göra?
Har DVD+R skivor?

Permalänk
Medlem

DVD spelaren kanske inte klarar DVD+r testa en DVD-r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
DVD spelaren kanske inte klarar DVD+r testa en DVD-r

Kanske inte klarar inspelningsbara DVD överhuvudtaget?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Skulle jag gissa, så tror jag det beror på att bränningen inte är slutförd. (finalized)

Permalänk

Men dom nyare DVD spelarna klarar av det?
Om man ska köpa en ny DVD som klarar av brända filmer, vad ska man köpa då?

Permalänk
Medlem

Typ 85% av alla nya DVD spelare klarar backup skivor.
Lyckas du köpa en som inte har stöde för det så har du nog bara otur.

Du kan ju gå hit o titta först o se kompabilitet på de vanligaste spelarna idag. http://www.videohelp.com/

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Prova DVD-R som sagt. Funkar inte det, prova DVD-RW eller DVD+RW. Ibland kan spelare klara vissa format men inte alla, särskilt äldre spelare. Kan t.o.m. vara så att de endast klarar DVD-R av vissa fabrikat.