Permalänk
Medlem

Asrock dual sata BIOS problem

Jag kan inte köra ASRFLASH.EXE med den bootbara cd'n jag skapade i nero.
Får hela tiden:
not DOS/16M executable file eller något i den stilen varje gång jag försöker köra flashprogrammet...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Men har du skrivit asrflash sen bios namnet?

Visa signatur

Amd 3700+ 2.2 @ 2.9, ocz 2x512 ddr @ 580, Asus A8N5X, 200gb sata2, 6800Xt:)
Dator2 Dell p4 2.8HT,256ddr2,40gb och ett 250watts nätagg.

Permalänk
Medlem

Ja det är klart jag har

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Boota från Ultimate boot cd´n så får du dos. Sen kör du bara in en cd skiva som du brännt ut ASRFLASH och din bios på.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Leta reda på WinSFI.exe i tillräckligt sen version så kan du flasha i windows.
Den version som följer med i MSI Live Update 3 fungerar. De skickar med flera flashprogram, AMI bios, Award bios, och något för att flasha grafikkort. Ladda ner, installera, plocka flashprogrammen och sedan avinstallera.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Boota från Ultimate boot cd´n så får du dos. Sen kör du bara in en cd skiva som du brännt ut ASRFLASH och din bios på.

Får bara error booting from cd/dvd varje gång jag testar UBCD...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Leta reda på WinSFI.exe i tillräckligt sen version så kan du flasha i windows.
Den version som följer med i MSI Live Update 3 fungerar. De skickar med flera flashprogram, AMI bios, Award bios, och något för att flasha grafikkort. Ladda ner, installera, plocka flashprogrammen och sedan avinstallera.

Jag gillar inte tanken av att flasha i windows, flashade till mitt nuvarande bios... dvs. 1.40 och nu har jag stabilitetsproblem :S

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

jadu det är nog något som är riktigt konstigt med din dator då. Starta xp skivan. Kör reparera. Då får du dos. Tryck i den skivan du har bränt ut ASRFLASH och den bios du vill ha,,,,

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
jadu det är nog något som är riktigt konstigt med din dator då. Starta xp skivan. Kör reparera. Då får du dos. Tryck i den skivan du har bränt ut ASRFLASH och den bios du vill ha,,,,

Enda likehten mellan konsoll i XP och dos är att det är textbaserat med vita(ljusgråa) tecken på svart bakgrund.

Programmässigt finns det inga likheter.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara