World of Warcraft 1.9 Patchnotes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Ja just det, sen har juh exakt alla rank 14 vapen med..

Warriors är fan nästan värdelösa nu.

Var i helvete såg du att jag skrev att alla har rank 14 vapen? Han nämnde rank 14 vapen som ett exempel, inget annat.

Och nä, vi är inte värdelösa. Så fort det kommer en liten nerf börjar folk gråta, så fort det händer något litet med ens klass så gråter folk och blir sura. Sluta spela då för i helvete

Samma sak med lagg osv, är det laggfritt i 3 veckor irad, och sen kommer en dag med ~2000 ms så börjar folk spamma "FAN LAGG FITTBLIZZARD FUNGERAR ALDRIG SKITSPEL". Sluta whina, eller sluta spela... Håll whinet till er själva åtminstone.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

An Alchemy recipe to Transmute Heart of Fire into three Elemental Fires has been added at the Friendly level of the Thorium Brotherhood.

Soft recept nu behöver man inte farma ihjäl sig på elemental fire längre..:)

Synd bara att ja sålde 20 heart of fire för typ 5g igår..:p

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Soft recept nu behöver man inte farma ihjäl sig på elemental fire längre..:)

Synd bara att ja sålde 20 heart of fire för typ 5g igår..:p

hehe fick veta det för ett tag sen köpte up 5 stacks med heart of fire billigt

test realms are live

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ingen som råkar ha en länk där jag kan tanka testserver patch 1.9 lite fortare? Tankar jag via wow-europe.com så får jag inte ens igång nerladdningen :S

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

PvP servern är inte upp än och det är ditt alla kopierade chars kommer så man kan inte direkt säga att testrealmen är uppe -_-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis
PvP servern är inte upp än och det är ditt alla kopierade chars kommer så man kan inte direkt säga att testrealmen är uppe -_-

det är vad som står på hemsidan så

During the first week of testing, only players who created their accounts before November 8 will be able to login to the public test realms. Also, players will not be able to log in to the public test realms if they have changed their password since November 8. All players will be able to access the test realms after next week's maintenance.

menas det att vi som skapat accet innan 8onde novemeber kan lira nu

LOL MAN HAR TIER 1

epixx!!! felheart, med massa pots och skit

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Nu märks det att de sparar alla tuffa grejer till expansionen.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Warriors behöver en nerf.

När du kommer från level 1....

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk

Lightning Shield - This spell will now proc when the shaman is struck by elemental attacks

Va!? Betyder det att om någon bankar på mig med ett melee vapen att den personen inte tar skada då?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Enda skälet till att det whinas så mycket över lite skitlagg ibland är ju att Wow typ skapar ett starkare beroende än sprutheroin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Lightning Shield - This spell will now proc when the shaman is struck by elemental attacks

Va!? Betyder det att om någon bankar på mig med ett melee vapen att den personen inte tar skada då?

Gråt mer? Det är en buff, elemental attacks kommer också att proca LS.
Jävla idiotiska shamaner, spela en annan klass så ska ni få se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja just det, sen har juh exakt alla rank 14 vapen med..

Warriors är fan nästan värdelösa nu.

Warriors är långt ifrån värdelösa och BEHÖVDE en nerf och kommer fortsätta behöva det så länge de fortsätter få galna vapen, man kan inte ha högst hp, armor i spelet och samtidigt göra mest damage. Det går bara inte ihop. Och det är ändå inte direkt så att detta kommer nerfa deras damage i pve, bara göra dem lite mindre ostoppbara i grupp-pvp. En warrior med heals på är det farligaste som existerar i spelet, och att bli crittad för 1400 på ett vanligt slag är inte kul.

That is all.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Var i helvete såg du att jag skrev att alla har rank 14 vapen? Han nämnde rank 14 vapen som ett exempel, inget annat.

Och nä, vi är inte värdelösa. Så fort det kommer en liten nerf börjar folk gråta, så fort det händer något litet med ens klass så gråter folk och blir sura. Sluta spela då för i helvete

Samma sak med lagg osv, är det laggfritt i 3 veckor irad, och sen kommer en dag med ~2000 ms så börjar folk spamma "FAN LAGG FITTBLIZZARD FUNGERAR ALDRIG SKITSPEL". Sluta whina, eller sluta spela... Håll whinet till er själva åtminstone.

Liten nerf? VI har juh blivit nerfade sen starten(känns det som )

Sorry för det men jag uppfattade att du menade som om "rank 14, pff de kan juh alla skaffa på 15min"

Problemet med warriors just nu för att de ska vara nödvändiga är att skaffa så stor critchans som möjligt i dps eller prot. specca för bwl.

Men visst man kan fortfrande sprinag runt som cookiecutter och piska lite, men de känns bara mer bläh och bläh. Sen kan jag inte direkt påstå att Bloodthirst är direkt "woo"

Permalänk
Medlem

Nu ar det dags att mages får något vettigt också, det har ju i princip slutat med att det enda vi duger till ar vi ar crystal water....

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Nu ar det dags att mages får något vettigt också, det har ju i princip slutat med att det enda vi duger till ar vi ar crystal water....

Jupp, och ni blir vi ännu bättre på det, 10 per cast :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Warriors är långt ifrån värdelösa och BEHÖVDE en nerf och kommer fortsätta behöva det så länge de fortsätter få galna vapen, man kan inte ha högst hp, armor i spelet och samtidigt göra mest damage. Det går bara inte ihop. Och det är ändå inte direkt så att detta kommer nerfa deras damage i pve, bara göra dem lite mindre ostoppbara i grupp-pvp. En warrior med heals på är det farligaste som existerar i spelet, och att bli crittad för 1400 på ett vanligt slag är inte kul.

That is all.

Det är just det som du beskriver som är problemet och samtidigt inte.

Visst endgame warriors med fullt tier2 och galna legendary vapen är grymt imba, men istället för att fixa detta problemet så väljer blizzard att nerfa HELA spektrumet av warriors.

Varför ska vi tvingas spendera galet mycket mer tid än er andra för att få ihop super utrustning för att ens vara någorlunda jämlika med er andra?

Menar jag med fullt blåa och ett par epics har grymma problem med casters i gröna grejor, var finns rättvisan i det?

Crittar säger du? Hur jävla kul tror du det är att få en fire eller frost bolt för 5000(!!) upp i arslet för att inte säga att den totalt förbiser all min armor då?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst endgame warriors med fullt tier2 och galna legendary vapen är grymt imba, men istället för att fixa detta problemet så väljer blizzard att nerfa HELA spektrumet av warriors.

Varför ska vi tvingas spendera galet mycket mer tid än er andra för att få ihop super utrustning för att ens vara någorlunda jämlika med er andra?

Menar jag med fullt blåa och ett par epics har grymma problem med casters i gröna grejor, var finns rättvisan i det?

Crittar säger du? Hur jävla kul tror du det är att få en fire eller frost bolt för 5000(!!) upp i arslet för att inte säga att den totalt förbiser all min armor då?

Vilken grön gear ger 5k frostbolts? ToEP+ZG-trinket är inte "gröna" sist jag kollade iaf.

Runt +615 dmg behöver man utan AP+ToEP+ZG för att kunna få frostbolts som crittar så högt iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Vilken grön gear ger 5k frostbolts? ToEP+ZG-trinket är inte "gröna" sist jag kollade iaf.

Runt +615 dmg behöver man utan AP+ToEP+ZG för att kunna få frostbolts som crittar så högt iaf.

Mm och det är ju "jävligt lätt" att få ihop 615 +spell damage

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry för det men jag uppfattade att du menade som om "rank 14, pff de kan juh alla skaffa på 15min"

I wish

Neco: Jag tror att FrOst I SWE först menade casters med grönt gear, och sen längre ner, det där med 5000, var om en mage med massa epics osv.

Men jag kan hålla med ändå, dom nerfar warriors i typ varje patch, och även om det knappt är något alls dom gör varje patch så är det ju trist om det ska fortsätta så. Även om senaste patchen var vettig men men.

Alla warriors har inte rank 14 och störda vapen, dock verkar det ju som att alla ser alla warriors så

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
I wish

Neco: Jag tror att FrOst I SWE först menade casters med grönt gear, och sen längre ner, det där med 5000, var om en mage med massa epics osv.

Men jag kan hålla med ändå, dom nerfar warriors i typ varje patch, och även om det knappt är något alls dom gör varje patch så är det ju trist om det ska fortsätta så. Även om senaste patchen var vettig men men.

Alla warriors har inte rank 14 och störda vapen, dock verkar det ju som att alla ser alla warriors så

Länk till den gear som permanent ger +615 frost dmg, tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Länk till den gear som permanent ger +615 frost dmg, tack.

Har jag sagt något om det? Jag sa bara vad jag trodde han menade, inte om det var rätt eller något om +615 frost dmg. Gör dig inte dummare än vad du är

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Å andra sidan är warriors det enda mages har lätt att ta i solo, alla andra klasser med likvärdig gear och kan spela sin klass tar mages ganska lätt. Warriors kan det ta slut rätt snabbt med också om de får lite crittar.

Jag har crittat 2600 med frostbolt med ToEP och ZG trinkets igång på en warrior i zerk stance, annars 2800 på en warrior i AV med buffen+battlestandard+ToEP för ett antal månader sen.

Jag har både en 60 mage och en 60 warrior och vad jag tycker så ska mages få en stor buff först.
http://wow.allakhazam.com/profile.html?52839
http://wow.allakhazam.com/profile.html?463701

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Å andra sidan är warriors det enda mages har lätt att ta i solo, alla andra klasser med likvärdig gear och kan spela sin klass tar mages ganska lätt. Warriors kan det ta slut rätt snabbt med också om de får lite crittar.

Jag har crittat 2600 med frostbolt med ToEP och ZG trinkets igång på en warrior i zerk stance, annars 2800 på en warrior i AV med buffen+battlestandard+ToEP för ett antal månader sen.

Jag har både en 60 mage och en 60 warrior och vad jag tycker så ska mages få en stor buff först.
http://wow.allakhazam.com/profile.html?52839
http://wow.allakhazam.com/profile.html?463701

mm mages needar en buff de dör snabbt har låg hp och inte imba dmg

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Ge oss bara Invisibility/Stealth, bara för att höra alla rogues världen över whinea sig hesa om hur orättvist det är....

Permalänk
Medlem

...Rogues nerfas med hela tiden..tror dom nerfat rogues mer till och med..och jag har 3400hp..1500armor,missar !1! av min stunns mot en warrior och han från in hamstring och en dot är det inte kul..och det händer ofta mot tex orc..

Och jag tycker rogues borde få en buff..tex mail.fattar inte varflr hunters eller shaman ska ha mail och inte rogues,,

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
...Rogues nerfas med hela tiden..tror dom nerfat rogues mer till och med..och jag har 3400hp..1500armor,missar !1! av min stunns mot en warrior och han från in hamstring och en dot är det inte kul..och det händer ofta mot tex orc..

Och jag tycker rogues borde få en buff..tex mail.fattar inte varflr hunters eller shaman ska ha mail och inte rogues,,

Du har mer hp, mer armor och gör mycket mer skada än mages....
Klaga fan inte, ni kan ta många klasser solo.

EDIT: Det kommer komma nya spells i AQ, högre ranker, lärs av böcker man kan hitta.

http://www.affliction.co.uk/forum/showthread.php?t=734&page=1...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hur kommer det gå för Hunters i 1.9? Någon förändring alls?

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem

byvall jag hoppas du skämtar annars är du verkligen stereotypen av en rogue
Du som rogue har problem med EN klass, warriors. Och då ska rogues få mail? Ya right.

FrOst I SWE grejen är ju att du faktiskt inte behöver spendera mer tid för att få gear. Du uppgraderar ditt vapen och vips har du smaskig damage Detta kan visserligen även casters göra nu i MC/ZG med trinkets, men innan dess (och om vi vill kunna göra skada hela tiden, inte bara i 15 sekunder) måste vi byta ut varenda slot på vår gear för att få en ökning i skada som märks.

Sen ja det är tråkigt att du som epicwarrior har problem med gröna mages, jag gillar inte heller sten-sax-påse-konceptet men du kan ju iaf glädja dig åt att mages är en av de få klasser som har ett övertag mot dig 1on1, medans en mage egentligen bara har warriorn som sin "enkla" klass. Frostbolts på 5000 är tråkiga, MS på 2500 likaså (berserking-buffen lala). För min del kan Arcane Power gärna ändras till något annat, helst skulle jag vilja ha en buff som tillät oss att röra på oss och casta spells samtidigt under en viss tidsperiod. Istället för bara mer damage.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoyaz
När du kommer från level 1....

Ta om det där tack, jag fattar inte vad du menar.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
FrOst I SWE grejen är ju att du faktiskt inte behöver spendera mer tid för att få gear. Du uppgraderar ditt vapen och vips har du smaskig damage Detta kan visserligen även casters göra nu i MC/ZG med trinkets, men innan dess (och om vi vill kunna göra skada hela tiden, inte bara i 15 sekunder) måste vi byta ut varenda slot på vår gear för att få en ökning i skada som märks.

Nja, visst att vapen är typ 80% av skadan för warriors, men annan gear gör jävla mycket också, så det är ju inte direkt bara att bli lvl 60, knalla till en vendor, få ett epic vapen och sen vara nöjd

Men jag håller med om att mages förtjänar buff före warriors, och även före rogues.

Visa signatur