Hittar inte SATA-disk efter grafikkortsbyte.

Permalänk
Medlem

Hittar inte SATA-disk efter grafikkortsbyte.

Som rubriken säger så får jag inte min dator att hitta min Spinpoint SATA efter att jag gått över från nVidia till ATi. Hur det kan komma sig förstår jag inte alls, men det enda vettiga är väl att driver cleaner av nån anledning sög med sig satadrivarna (eller delar av dem) när jag avinstallerade nVidiadrivarna.

Jag har försökt installera nya satadrivare, men till ingen nytta. Är det någon som ha en idé om vad som kan ha hänt? När jag startar datorn får jag en kort postscreen som jag inte hinner läsa, där förut RAID-kontrollscreenen var. Om det har något att göra med det hela vet jag inte.

Disken är även i princip sprillans ny, så att den ska ha gått och dött tror jag inte.

PS. Jag vill inte veta att det kan fungera om jag kör en omformatering. Kanske det, men jag vill helst slippa. DS.

Permalänk
Medlem

Prova med en installation över den befintliga men läs varningstexten om bl.a dokument som kan försvinna innan du klickar på ok vid ominstallationen av XP.

Permalänk
Medlem

Ja, jo. Kanske det. Men jag har dåliga erfarenheter med att köra överinstallationer. Det har bara krånglat.

Är det ingen som varit med om något liknande?