Spel för en tvååring ?

Permalänk
Medlem

Spel för en tvååring ?

Finns det några lämpliga spel till en tvååring ?
Lärorika datorspel. Lär sig räkna m.m

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

tror inte det, tror itne man är kapabel att använda mus o tangentbord o sånt när man är endast två år..

Permalänk
Medlem

Doom3, Bara gå och panga

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Två år låter lite för att köra matematikspel mm.
Men om du ändå är intresserad finns exempelvis matteraketen och krakel spektakel. Fler kommer jag inte på för tillfället.

Skall titta lite på det om jag får tid ikväll.

EDIT:
http://www.webhallen.com/list.php?avd=1&konsol=5&genre=316

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Alfons när han skall handla!

Kommer ihåg när jag satt med det när jag var liten.

" Alfons orkar inte bära mer! " :D:D:D:D

Permalänk

Mullemeck serien?

Permalänk
Medlem

Matteraketen. Huhu, kommer ihåg hur jag avskydde detta program som barn. Var nog lite för ung när det väl introducerades för mig.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

men herregud va sägs som inget dator spel ochge han någe riktiga leksaker.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

eller ett Nes med SMB, ska det börjas spela ska det börjas tidigt
Låt han/hon leka med leksaker till han/hon blir äldre, usch jag började spela datorspel när jag var typ 6-7 år (krakels ABC och screamer) och ni sitter jag vid datorn regelbundet ;P

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Skit i datorspel till han/hon blir äldre. Du vill väl inte att han/hon blir alltför ensam av sig

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Counter strikes source. Låt ungen räkna frags.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Mullemeck serien?

För en tvååring? Njea, knappast.

Jag förstår knappt fortfarande inte spelet/spelen. (Bygg Bilar)

Och JA! Jag installerade det för några månader sen, och det var jävligt roligt

EDIT: 17 år, snart 18

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Musikälskare

GTA !

nej men, som sagt nått väldigt enkelt å roligt

gå ut i butiker å leta !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
men herregud va sägs som inget dator spel ochge han någe riktiga leksaker.

Det där kanske funkade på din tid, men nu förtiden har de flesta dagis datorer där ungarna kan sitta och spela spel. Är du inte nöjd? Klaga hos någon kung eller president eller varför inte hos självaste Göran Persson.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Det där kanske funkade på din tid, men nu förtiden har de flesta dagis datorer där ungarna kan sitta och spela spel. Är du inte nöjd? Klaga hos någon kung eller president eller varför inte hos självaste Göran Persson.

jamen bara för att dom KAN göra det på vissa dagis ås betyder inte det att man ska ge ungen en dator, ska vi låta han hålla på med en 3mobil också?
helt sjukt ju.
skulle jag ha en unge skulle han inte få röra en dator tills han blir en 8-10 år.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo

skulle jag ha en unge skulle han inte få röra en dator tills han blir en 8-10 år.

Då lär han/hon hamna hyffsat efter i den digitala utvecklingen. Sitta och leka i paint och lira enkla spel som ung lär ju bara gynna utvecklingen.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Då lär han/hon hamna hyffsat efter i den digitala utvecklingen. Sitta och leka i paint och lira enkla spel som ung lär ju bara gynna utvecklingen.

Joo, men 2 år är kanske lite ung...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

gav min lillebrorsa min gammla dator en barton 2800+ när han var 4år fast han sitter aldrg där blir mest hans n64

Men hursomhelst när han var runt 3 tyckte han att spelet hugo var riktigt roligt samt sånna spel man får i flingpaket. dom brukar mest bara sitta och klicka på det som är mest färggrant.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Min lillebror fick en gammal burk där han lyckades hitta Duke Nukem 3D och GTA (ettan) utan att morsan fick reda på det. Kan ju säga att det blev rejält med liv i luckan när alla ungarna på dagis valfärdade hem till vårat datorrum för att få spela "skjutspel". När morsan fick reda på detta så var det bara "format c:" som fick henne att lugna sig ...

Ps. Brorsan va då 3,5 - 4 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Min lillebror fick en gammal burk där han lyckades hitta Duke Nukem 3D och GTA (ettan) utan att morsan fick reda på det. Kan ju säga att det blev rejält med liv i luckan när alla ungarna på dagis valfärdade hem till vårat datorrum för att få spela "skjutspel". När morsan fick reda på detta så var det bara "format c:" som fick henne att lugna sig ...

Ps. Brorsan va då 3,5 - 4 år.

Äh, de var ju bara 14 år under åldergränsen Morsor...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

hehe... nice Janols .. precis som de ska vara... Tycker alla barn borde lira Postal och se på Guinea Pig filmerna... det formar de små monsterna för livet de

Permalänk
Medlem

Nä, brorsan (idag 6,5 år) blev ändå en snäll liten gosse ...

Permalänk
Medlem

En tvååring ska inte sitta och spela datorspel.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Det känns som om en tvååring nog kan lära sig grunderna i matematik etc på ett mycket enklare sätt... Som att mamma eller pappa faktiskt sitter med små prylar som barnet får lära sig antal genom (Tre leksaksbilar, två skedar etc.) och att man lämnar över siffrorna till att göra det verkligare genom att låta barnet titta på nedskrivna siffror osv.

Ett dataspel för att lära sig grunderna känns inte som en bra idé, då barnet faktiskt uppskattar kontakten med sina föräldrar vid den åldern. Däremot kan det nog vara ett smart komplement i framtiden.

Ge ungen en Duplo-byggsats eller en ny pulka eller nåt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Lego?

Permalänk
Medlem

Min tvååring sitter brevid när 4-åringen spelar, det tycker hon är att spela spel

Men vid 3 års ålder kan man kanske börja, för två är nog lite väl tidigt. Det absolut bästa är Anki & Pytte, som är lätt, engagerande och lite lärorikt på ett kul sätt.

Vid 4 år börjar Krakel spektakel, karlsson, Pippi eller liknande bli lämpliga men kan även var lite svårt.

Permalänk
Medlem

Lego! Utan allt mitt legobyggande hade jag inte varit så smart som jag är idag.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Myror i brallan klarar mina 2-åringar av iallfall.

Permalänk
Medlem

Lego!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

finns ju lärorika spel för små barn.

Själv börja jag spela wolfenstein när jag va 3-4 år.

Min första dator fick jag när jag var 4 år
Värsting pc på den tiden.

Men bara för jag hade en dator så betydde det itne att jag satt vid den hela tiden.

Byggde mycket lego

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.