Permalänk
Medlem

P4 2.4Ghz VS Nyare Celeron?

Hej allihop..! Har förnärvarande en pentium 4a på 2.4ghz och undrar om det lönar sig och köpa en Intel - Celeron-D Prescott Model 340 (2.93GHz), FSB533? Och är en sådan intel celeron processor klockvänlig? Mvh Micke

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Re: P4 2.4Ghz VS Nyare Celeron?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Hej allihop..! Har förnärvarande en pentium 4a på 2.4ghz och undrar om det lönar sig och köpa en Intel - Celeron-D Prescott Model 340 (2.93GHz), FSB533? Och är en sådan intel celeron processor klockvänlig? Mvh Micke

låter precis som det bytet jag gjorde nyss..jag hade en p4 2.4 512 i cache 400u busshastiget
trodde den hade rasat så jag köpte en sån celeron som du pratar om ....skillnaden blev itne så stor i 3dmark
det är väl ingen uppgradering direkt...mer än ersättning eftersom p4 2.4 e ganska svår att få tag på..iofs var det till socket478 vet itne vad du har men antar att det e samma...

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Den går väl att klocka en del. Speciellt om det är Prescott, speciellt speciellt om det är E0. Men jag har för mig att NW:arna också klockar hyffsat.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.