Permalänk
Medlem

Mobil till mormor.

Min mormor behöver en ny mobil.

-Krav.
Enkelt menysystem.
Stora knappar.
Relativt Billig.

Som sagt, en enkel telefon passande en gammal tant. Enda kraven är att man ska kunna ringa på den samt att skicka sms. Enkelt menysystem är ganska viktigt.

Har kollat på Nokia 1101 (kanske för liten)
En annan telefon som skulle vara perfekta skulle vara den gamla Nokia 3510, dock verkar den inte säljas längre.

Vad har ni för tips?

Permalänk
Medlem

SONY ERICSSON T290 är hyfsat enkel och billig.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

Bor du i gävle får du köpa min t630 för en 500 lapp

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

nokia 3310

*enkel
*hyfsat stora knappar
*billig

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Hedersmedlem

nokia 2600

Permalänk

Nokia 3210. Stora knapar, enkla menyer.

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

För guds skull, gör inte misstaget att köpa något teknikst till Farmor/mormor etc.
Jag köpte en enklaste trådlösa telefonen som gick att uppbringa för pengar till min farmor.
Jag fick leka support i säkert 2 månader. Höjdpunkten var när hon ringde mig och sa "Telefonen funkar inte" Det intressanta var att hon ringde från den till mig.

Om du absolut måste, så köp en billig Nokia, de brukar vara hyggligt busenkla i menyer och funktioner. inga som helst användbara funktioner som kan krångla till det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
SONY ERICSSON T290 är hyfsat enkel och billig.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Men stora knappar?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kolla på någon av de nya entry level telefonerna från SonyEricsson... typ J220i eller Z300, kommer snart....

Speciellt J220i är en mycket bra telefon, motsvarande lika komplicerad/enkel som 3310...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

NOKIA 6101

Permalänk

qtek 8100 =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
nokia 3510/i telefon med större knappar än den blir nog svårt att hitta...

skulle just säga som du. Det är en jävligt enkel mobil med de nödvändigaste funktionerna. JAg köpte själv en sån för jag ville ha stora knappar

Visa signatur

"Det är inget plus/minus, de är på ett ungefär..." - Löjtnant i flygvapnet
[burk]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Härja
skulle just säga som du. Det är en jävligt enkel mobil med de nödvändigaste funktionerna. JAg köpte själv en sån för jag ville ha stora knappar

ja det är en enkel telefon med stora knappar och så, men är det värkligen det bästa att ge en gammal person en telefon med polyfoniska signaler? min morfar hade en sådan förut och han hör inte helt perfekt och när det ringde på den så hörde han det knapt, men nu har han bytt till en 3310 och är nöjd.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

en 3510 skulle vara perfekt. men har problem att hitta någon återförsäljare. Är den mobilen för gammal?

Permalänk
Medlem

Tur att nästa generation kommer veta hur en mobiltelefon fungerar

Permalänk
Medlem

Nokia 8800

Visa signatur

a roma solo la lazio