Permalänk

Digitalkamera 3-4000kr

Jag tittar runt och blir inte klok på vad för sorts kamera jag vill ha men har kommit fram till att det viktigaste egenskapen kameran ska ha är att den får smidigt plats i fickan som en plånbok eller mobiltelefon så ska även kameran få plats. Så vilken kamera är bäst om man vill då kunna fota fina bilder i de flesta sorters ljusförhållanden

Får gärna kosta mindre än 3000kr

Visa signatur

[Fractal Design Define XL][Samsung 24"@1920*1080][I7 860@3.5ghz][Corsair 650w][Corsair XMS3 8GB][GTX680@stock]

Permalänk
Medlem

Jag går själv i samma tankar, jag har funderat på en canon ixus55.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag få smaka på flames men...

Sony DSC-P200 har jag och den går hyffsat lätt ner i fickan. Du måste ha väldigt tighta brallor för att den inte ska gå ner så att säga. Enligt http://www.imaging-resource.com/ har den bäst prestanda i mörker av alla kameror i sin prisklass och den tar jävligt bra bilder i övrigt.

Kostar runt 3200:-

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köpt en Pentax optio s6 och jag e nöjd med den. Den e jävligt liten och då har man den med oftare vilket ger mer bilder.
Jag e inget proffs eller nått men den duger till mina behov.
Snabbfakta: 19mm tunn, 6 megapixlar, 2,5 tum bra display, 3x optisk zoom och kostar ca 3000

Permalänk
Medlem

dustinhome har en canon IXUS 55 + 256 mb minne till ett bra pris

http://www.dustinhome.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010088799

Visa signatur

DFI LP UT Nforce4 SLI-D | AMD 64 3700+ San Diego @ 2600 Mhz | 120 GB Seagate | 74 GB Raptor | 2x 512 MB Corsair TWINX XL PRO | Asus EN6800GT @ 440 1100 | 2x Lacie Extern 250 GB | Plextor PX-708UF |

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag är sjukt nöjd med min Sony DSC-P200. Har haft den sedan april och tror aldrig att jag varit så nöjd med en produkt.

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat mig en Nikon coolpix 7900 och jag är riktigt nöjd med den

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk

sony cybershot dsc-T5 har jag och är relativt nöjd... mest pga den är så jävla snygg

Permalänk
Medlem

Brorsan har en Cybershot DSC-T7 , tycker den är grymt smidig, schyssta bilder blir det oxå

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChNe
Måste bara säga att jag är sjukt nöjd med min Sony DSC-P200. Har haft den sedan april och tror aldrig att jag varit så nöjd med en produkt.

Jag har också en, och måste också säga att jag är sjukt nöjd. Främst av hastigheten. Hade en äldre olympus innan (kanske inte går att jämföra), men det är som natt och dag. Och memorystrick är utan tvekan snabbt!

Permalänk
Medlem

Kan ni inte inkludera någon fakta som har betydelse, exempelvis ljusstarkheten på objektivet? Skriv alla siffrorna som står där om ni inte vet vilka som betyder vad.