Permalänk
Medlem

Anarchy Online

Jag har utan tvekan spelat mer än 50 mmorpg's i mitt liv och det finns ett mmorpg som jag nog aldrig kommer tröttna på och det är Anarchy Online. Jag tycker att det är det roligaste sci-fi mmorpg:et som någonsin gjorts. Jag finner det lika skoj nu som för 4 år sen. Det sköna är också att folket som spelar är äldre.

Iaf, det jag undrar är om det finns någon som är mer insatt än mig som hade kunnat säga vad Funcom har för planer i AO serien? Jag hörde att något expansion vid namn "Lost Eden" ska släppas nästa år. Vad följer med det? Ny värld? Nya raser?

Jag kommer ej ihåg vart jag läste/hörde detta men jag läste/hörde också att Funcom håller på med AO2 just nu som planeras släppas tidigt år 2008. Jag fick också höra att det ska göras under ut2k7 motorn. Stämmer detta? Om ja, vart kan man läsa mer?

Permalänk
Medlem

Re: Anarchy Online

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shidden
Iaf, det jag undrar är om det finns någon som är mer insatt än mig som hade kunnat säga vad Funcom har för planer i AO serien? Jag hörde att något expansion vid namn "Lost Eden" ska släppas nästa år. Vad följer med det? Ny värld? Nya raser?

Jag kommer ej ihåg vart jag läste/hörde detta men jag läste/hörde också att Funcom håller på med AO2 just nu som planeras släppas tidigt år 2008. Jag fick också höra att det ska göras under ut2k7 motorn. Stämmer detta? Om ja, vart kan man läsa mer?

Lost Eden kommer vara, såvitt vad jag förstått, en PvP-expansion.
AO2 verkar inte vara under konstruktion just nu i alla fall och troligtvis inte på en överskådlig framtid heller. Funcom håller på och utvecklar Age of Conan just nu, ett MMORPG i Conan-anda (ser skitsnyggt ut, men faktiskt riktigt tråkigt också).

Instämmer för övrigt i dina hyllningar av AO, det är ett utomordentligt spel. Spelar det sedan det blev gratis (exkl. expansioner) och njuter av varenda sekund.
Om det är någon som är sugen på att testa spelet så är det gratis (utan expansioner) fram till åtminstone 15:e januari 2007. Läs mer här: http://www.anarchy-online.com/free/ad_campaigns/freecampaign

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Agree! Bästa mmorpg et helt klart. Spelar inte längre dock, slutade för ett år sedan, men då spelat sedan starten. Go anarchy!!!

Visa signatur

Det som gäller är DS + G6 lite :D

Permalänk
Medlem

fan nu blev jag sugen på att ladda ner och börja lira det igen
edit: tankar det nu

Permalänk
Medlem

Det spelet är det absolut bästa som gjorts, spelade med ett riktigt acc med alla expansions men stängde det för 1 år sen och spelar nu på gratis account. Äger lika mkt ändå

Edit: kanske inte lika mkt iom att jag inte har några expansions ;P

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem

hmm vilken server ska man spela på?? har nu fått hem spelet osv

Permalänk
Medlem

Gratis är gott!!

Får tanka o testa lite.... måste man uppge kreditkortsnummer för att skapa account? (är inte paranoid men gillar inte att ge ut det i onödan )

Permalänk

Nej man måste inte uppge kreditkortsnummer...
Laddar faktiskt hem det nu. Jag hade det på min gamla hårdisk innan den begick självmord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
Nej man måste inte uppge kreditkortsnummer...
Laddar faktiskt hem det nu. Jag hade det på min gamla hårdisk innan den begick självmord

Coolio, man tackar!

Permalänk
Medlem

Ah underbart min lvl 11 gubbe fans kvar kom knabbt ihåg hur skojj detta spel var är lvl 12 nu heter BesteNl eller BesteNI tror det är server 1 jag lirar på : )

BesteN1 tom

Permalänk
Entusiast

lvl 220/18 doktor här Atlantean servern. Lirar dock inte just nu, slutade för 2 månader sen. Men kommer nog tillbaks inom snar framtid. Trött på mmorpg i övrigt just nu så får väl se.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Alla ska lira på Atlantean, server 1 det är den absolut bästa och populäraste med mest folk online!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Atlantean (RK-1) är den klart roligaste av de tre servrarna eftersom det är mest folk på den. Själv råkade jag välja Die Neue Welt som är en renodlad tysk server. Efter ett par timmar la jag ner det projektet, ingen snackade engelska på den servern hehe.

Började som sagt att spela AO när det blev gratis för snart ett år sedan. Efter någon månad eller två så var jag så fast att jag köpte alla expansioner och blev en betalande spelare. Frågan var förstås om ett fyra år gammalt MMORPG kunde hävda sig mot nya spel (som WoW etc.) och nu i efterhand tycker jag att det absolut gör det. Allt handlar inte enbart om glimrande grafik - det måste finnas en viss närvarokänsla och det tycker jag AO erbjuder.

Det som räddar AO ganska mycket är att spelet är till stor del uppdelat i dessa två världar; Rubi-Ka och Shadowlands. Rubi-Ka ger känslan av att man är på Jorden, om än i framtiden. Visst finns det en del fantasymonster även på Rubi-Ka men mestadels är det människor och Sci-Fi-figurer man möter. Naturen består av allt från stora skogar, djupa raviner, höga berg, öknar etc.
Med expansionen Shadowlands är just världen Shadowlands dock bara ett stenkast från Rubi-Ka. En "ö-värld" i luften som ligger som ett stort moln över Rubi-Ka (om du exempelvis hoppar över kanten i Shadowlands så landar du i Rubi-Ka). Här är det en mycket mer fantasykänska även om det finns flera Sci-Fi-inslag. Beroende på i vilken del av Shadowlands du är i så kan det vara allt från otroligt grönska till kala berg (med tillhörande lava) och igensnöad natur.

Shadowlands har flera gånger röstats fram som det bästa tilläggspaketet till ett MMORPG. Det är liksom som ett stort spel i spelet. Satsar du "seriöst" på ditt AO-spelande och kan tänka dig att betala för att spela det så ska du framförallt satsa på Shadowlands.

Jag har spelat under en längre period men pga tidsbrist hinner jag oftast inte spela mer än ett par timmar i veckan. Min högsta karaktär är en Martial Artist på level 117. Har en Enforcer på 90, en Keeper på 92, en Soldier på 70, en Doctor på 60 och en Agent på 60. Tycker om att variera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Anarchy Online är det bästa mmorpg:et som finns ute just nu enligt mig. Det är liksom 4 år gammalt och det slår alla mmorpg:s som finns ute just nu (t.o.m WoW). Iofs så är WoW "Fantasy" och AO "Sci-Fi" så det går ej att jämnföra på det viset. Jag kan inte spela något annat mmorpg som släpps utan att säga "fyfan vad jag saknar vissa grejjer från AO som ej finns med här".

Jag har alla expansions och jag kommer utan tvekan att köpa Lost Eden när det släpps. Jag älskar detta spel

Permalänk
Medlem

Hm spelat några timmar nu...

Och JA jag vet det är svårt att ge ett mmorpg ett betyg efter så lite tid, för de flesta mmorpgs är bäst efter du spelat 1 år eller så
MEN, måste säga att som first impression, så är det här nog bland det sämsta jag spelat.

Spelet är riktigt fult, vilket iofs är förståeligt då det är typ 4 år gammalt, men det laggar på min dator!! Vilket det inte borde göra när det är så fult.
UIn måste vara den sämsta jag sett i ett mmorpg. Vissa saker går ej att flytta, och när man som jag körde 1280x800 och hade missions-rutan uppe, när man kom till gubben för att sälja saker fanns det ingen "Accept"-knapp, förrän jag lyckades flytta det fönstret så det blev ett fönster för sig, då kom den fram!
Plus så många störande smågrejer, som att det tar typ 5 sekunder från att du dödat ett monster tills du kan loota. Helt onödigt.
Konstigt också jag läste igenom Beginners guide OCH manual innan jag började, ändå var det grejer i UIn m.m. som jag inte hade en aning om var det var. T.ex. vid combat kom en liten mätare upp längst upp till vänster ibland, fattade aldrig vad det var (kan iofs bero på att halva täcktes upp av ett fönster med en "Help" knapp som vägrade försvinna!).

Jag hittade ingen "autorun" som i min mening är ett MÅSTE i alla mmorpgs, men det kanske finns bara att jag inte hittade den?

Jag vet inte jag tyckte verkligen inte om det... plus jag vet att grafik inte är allt, men verkar konstigt att det ska vara så fult? Både EVE Online och Dark age of camelot är också 3-4 år gamla men ser mycket bättre ut (ja utan expansioner).
blev quit/uninstall/släng på det

Men det är klart, alla här som har spelat 4 år kommer säga jag är dum i huvudet, och jag har spelat daoc i typ 3-4 år, så precis som ni säger så blir det lätt "men varför finns inte det här som finns i daoc" osv

Permalänk
Medlem

jo jag kan hålla med om att UIn är extremt jobbig men jag gillar spelet skarpt iaf : > btw nån som vet hur man hittar igen sin lägenhet? minns att jag har en men minns inte vart den var >,<

Permalänk
Medlem

Gick från SWG -> Horizons -> Everquest II -> ingenting -> AO och nu är jag tammejfan fasst. Älskar varenda minut av det när jag är inloggad. Gameplay är det absolut viktigaste för mig och visst så är det kul om liret har bra grafik men det är lågprioriterat på min lista. Hade höga förhoppningar om SWG men de lyckades trasha det totalt när de skulle fixa det :p.

Sneo: Autorun = numpad 0. Alla kan inte gilla samma saker så är det bara. kul att du gav det en chans iaf.

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Hm spelat några timmar nu...

Och JA jag vet det är svårt att ge ett mmorpg ett betyg efter så lite tid, för de flesta mmorpgs är bäst efter du spelat 1 år eller så
MEN, måste säga att som first impression, så är det här nog bland det sämsta jag spelat.

Säger som SchnielZ, kul att det gav det en chans i alla fall, även som du själv är inne på - ett par timmar ger inte riktigt rättvisa. Ska inte försöka mig på ett längre försvarstal av spelet då jag tycker att du kom med konstruktiv kritik och inte slängde ur dig "vilket skitspel!".

Grafiken har jag svårt att kommentera, det enda MMORPG jag spelat utöver AO är Ultima Online. Och då är ju grafiken hästlängder bättre i AO Däremot tycker jag den är funktionsduglig och inte på något sätt "ful", bara mindre avancerad om man jämför med screenshots från WoW etc.
Du har helt rätt i att spelet är krävande trots att systemkraven rimligtvis borde vara låga. Det jag personligen retar mig på är att man måste starta om klienten efter ett par timmar eftersom den under tiden slukat upp allt minne och gör allt långsamt.

När du säger det så instämmer jag i att det är konstigt att det tar sådan tid att kunna loota en kropp efter att man dödat monstret/motståndaren. Inte tänkt på det så mycket tidigare. Gissar på att det är en serverfråga (lagg) faktiskt för ibland kan man loota redan efter en halv sekund och ibland får man vänta upp till 10 sekunder.

Jag hoppas att du körde längre än till den s.k. Noobie Island, dvs "ICC Shuttleport" där man börjar. Det är nog det tråkigaste delen i spelet även om man lär sig grunderna där.

Autorun finns, num0 eller [FRAMÅTPIL]+[SHIFT].

Själva GUI:n har jag aldrig haft problem med, det går ju i princip att flytta på alla fönster utom de längst ner. Det går att scrolla med [MOUSEWHEEL] om exempelvis högerdelen är högre än bildskärmens yta, du hade fått fram "Accept"-knappen på så sätt.

Jag kör själv för övrigt också på 1280x800, kör du på en laptop med bredbildsskärm?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok lordgonzo det var en bra post, får nog ge AO en chans till

Trevligt att det fanns autorun, klarar verkligen mig inte utan det. Jag är på den ön där man krashar med rymdskeppet i början, gjorde några uppdrag där..
Kan nån bara säga hur jag kan flytta kameran upp/ner? Så störande, för mig funkar det bara att röra den vänster/höger.

Permalänk
Medlem

Numpadtangenterna styr kameran.

4 - 6 = sidled
8 - 2 = upp ner
5 = Återställning i sidled (kameran hamnar rakt bakom din karaktär men höjden ändras inte).
plus och minus zoomar ut resp. in.

Inte riktigt som jag vill ha det men det funkar iaf. och man vänjer sig.

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk
Medlem

Bästa spelet någonsin <3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

AO är ett jäkla kul spel. Jobbigt i början dock, tar tid att lära sig. Gått från fr00b till att ha köpt expansionerna. (fr00b=gratisspelare. AO classic är gratis till -07, skitbra) Tyvärr har mitt grafikkort packat ihop så kan inte spela nånting just nu. Rekommenderar definitivt AO.Vafan gratis. Testa!!

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel, har varit fast i drygt ett år nu. Jag började som froob, men expansionerna inhandlades snabbt. Det kan vara jävligt krångligt i början, när man inte kan ngt, har försökt lära två polare men det gick mindre bra, båda var vana vid WoW och tyckte AO var för krångligt

En rolig grej är att AO är det enda spelet jag någonsin behövt använda papper, penna och miniräknare till. Detta för att försöka pressa på sig bättre utrustning

Min main heter Aorue, på RK1, 206MA..skulle ngn behöva hjälp eller råd är det bara att skicka ett /tell.

Kan lika gärna passa på att fråga om ngn kan hjälpa min 126 keeper att fixa FBR från IS? Eftersom jag bara har ett account, och min flickväns chars inte kan hjälpa till så skulle jag behöva lite assistans

Visa signatur

.: The sun's not yellow it's chicken :.

Permalänk
Medlem

Lost Eden

Release Date:
US: February 28, 2006

Källa: IGN.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nirre
Min main heter Aorue, på RK1, 206MA..skulle ngn behöva hjälp eller råd är det bara att skicka ett /tell.

Kan lika gärna passa på att fråga om ngn kan hjälpa min 126 keeper att fixa FBR från IS? Eftersom jag bara har ett account, och min flickväns chars inte kan hjälpa till så skulle jag behöva lite assistans

Jag kan passa på och fråga dig vad du anser att jag ska satsa på för rustning till min nuvarande MA på lvl 120? Har first tier, är det värt att fortsätta med den (den är ju uppgraderingsbar när man "levlar") ett tiotals levels till?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Den heter first av en anledning. Blir ju second och third med lite slit. ^_^

90 trader, RK1... IchiroNiwa om nån ser mig online.

(Har haft lvl200+ chars..men blev ebayade ^_^)

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo
Jag kan passa på och fråga dig vad du anser att jag ska satsa på för rustning till min nuvarande MA på lvl 120? Har first tier, är det värt att fortsätta med den (den är ju uppgraderingsbar när man "levlar") ett tiotals levels till?

D-chest förövrigt så funkar tier 2/3 bra. Men D-Chest är nästan ett måste. På ryggen skulle jag satsat på en HNT(Heavy Notum Tank) droppar från raidbossar nere på RK om jag inte minns fel

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Yeay!! jag har just tjänat min första miljon! FEAR ME! lol...

Permalänk
Medlem

Har just börjat spelat. På Atlantean server, Kommer inte ihåg om det är server 1 eller 2 :>

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

Gillade AO innan när man spelade...testade sedan WoW i betan och för några månader sedan testade AO igen efter att det blev gratis. UI:n var dock så hämsk att jag inte ens kände igen spelet! För mycket hade förändrats sedan tiden man lirade spelet och gav upp efter ett par timmar. Hämskt var det iaf! De borde verkligen göra spelet enklare och mer användarvänlig. Dessutom var det inte lika kul start som innan. AO är död nu för min del iaf trotts att det är det bästa MMORPG jag har lirat (den gamla versionen iaf).