Hm spelat några timmar nu...
Och JA jag vet det är svårt att ge ett mmorpg ett betyg efter så lite tid, för de flesta mmorpgs är bäst efter du spelat 1 år eller så
MEN, måste säga att som first impression, så är det här nog bland det sämsta jag spelat.
Spelet är riktigt fult, vilket iofs är förståeligt då det är typ 4 år gammalt, men det laggar på min dator!! Vilket det inte borde göra när det är så fult.
UIn måste vara den sämsta jag sett i ett mmorpg. Vissa saker går ej att flytta, och när man som jag körde 1280x800 och hade missions-rutan uppe, när man kom till gubben för att sälja saker fanns det ingen "Accept"-knapp, förrän jag lyckades flytta det fönstret så det blev ett fönster för sig, då kom den fram!
Plus så många störande smågrejer, som att det tar typ 5 sekunder från att du dödat ett monster tills du kan loota. Helt onödigt.
Konstigt också jag läste igenom Beginners guide OCH manual innan jag började, ändå var det grejer i UIn m.m. som jag inte hade en aning om var det var. T.ex. vid combat kom en liten mätare upp längst upp till vänster ibland, fattade aldrig vad det var (kan iofs bero på att halva täcktes upp av ett fönster med en "Help" knapp som vägrade försvinna!).
Jag hittade ingen "autorun" som i min mening är ett MÅSTE i alla mmorpgs, men det kanske finns bara att jag inte hittade den?
Jag vet inte jag tyckte verkligen inte om det... plus jag vet att grafik inte är allt, men verkar konstigt att det ska vara så fult? Både EVE Online och Dark age of camelot är också 3-4 år gamla men ser mycket bättre ut (ja utan expansioner).
blev quit/uninstall/släng på det
Men det är klart, alla här som har spelat 4 år kommer säga jag är dum i huvudet, och jag har spelat daoc i typ 3-4 år, så precis som ni säger så blir det lätt "men varför finns inte det här som finns i daoc" osv