Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Preist använder sin scream, och warlock sin fear, mage använder sin frost-nova.
Hunter använder sitt djur.

Var det där taktikter på att ta warrior eller? :S För trinket bryter frost nova, och berserker rage bryter scream och warlocks fear. Warrior kan som alla andra klasser ta alla klasser, dom kan mycket mer än att bara tanka. Jag vinner rätt ofta dmg list över mages, warlocks, rogues, hunters osv i ZG... Kaka the great skaffa bra gear och lär dig spela så kan du som sagt som alla andra klasser ta alla klasser, även med warrior

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Var det där taktikter på att ta warrior eller? :S För trinket bryter frost nova, och berserker rage bryter scream och warlocks fear. Warrior kan som alla andra klasser ta alla klasser, dom kan mycket mer än att bara tanka. Jag vinner rätt ofta dmg list över mages, warlocks, rogues, hunters osv i ZG...

Det är så dom gör på mig, alltså när jag är lvl 31

Tack för att du försvarar warriorn Monkej

Föresten Monkej, en krigare av vishet Har vi något bra mot Preists absorb sheild?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är så dom gör på mig, alltså när jag är lvl 31

Tack för att du försvarar warriorn Monkej

Föresten Monkej, en krigare av vishet Har vi något bra mot Preists absorb sheild?

Aha, då förstår. Men det blir bättre sen, och klart jag försvarar warrior klassen, älskar den ju ;>

Nja nu minns jag inte riktigt hur det är på låg lvl, men på lägre lvl har man ju inte så bra vapen. Och warrior är den mest vapenberoende klassen. Recklessness fungerar alltid mot priest, då dör priesten helt enkelt (okej inte alltid men du fattar). Fast den får man först på lvl 50. Men sen på lvl 60 när man fixat bra vapen så slår man rätt lätt igenom skölden om man inte har otur och inte crittar vill säga. Vi har inget speciellt mot deras sköld, pummel mot heal men skölden är rätt imba på låg lvl. Och warrior är en sån klass som skiner som mest på lvl 60, vilket kan göra den seg på lägre lvl, men så mycket roligare på lvl 60 när man får bra gear och gör mer skada än många andra

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

På level 60 räcker det med typ två slag så är den borta.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej, var finns dom att köpa? Jag har inte hittat nån.. :/

Dom finns inte att köpa i stora mängder från affärer som i tex diablo, utan dom kan göras med Alchemy av spelare, kan droppa av monster och kan köpas i begränsad mängd från vissa affärer. De används mest i nödfall för oförutsedda situationer när man behöver hälsa eller mana snabbt.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Dom finns inte att köpa i stora mängder från affärer som i tex diablo, utan dom kan göras med Alchemy av spelare, kan droppa av monster och kan köpas i begränsad mängd från vissa affärer. De används mest i nödfall för oförutsedda situationer när man behöver hälsa eller mana snabbt.

Okej, tack så mkt!

Permalänk

Priest FTW

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
http://img271.imageshack.us/img271/8693/priest22ol.th.jpg
Priest FTW

På vilket sätt? Du har mindre pengar än ALLA mina karaktärer.
Präster får aldrig någon hjälp att levla ändå vill folk ha dem senare.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoyaz
På vilket sätt? Du har mindre pengar än ALLA mina karaktärer.
Präster får aldrig någon hjälp att levla ändå vill folk ha dem senare.

pfff skryta att du har mer pengar än en level 26 priest ^^
får massviss med hjälp med levling .

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga.
Har kollat på lite PvP filmer, och har sett att många har flera typ 2st "Snabb kommando paneler" med massa spells dom kan använda, + att dom har en till rad med saker längst till höger av skärmen, hur får man det att se ut så?

Kanske inte nödvändigt för mig just nu, men vill ändå veta..

Och en sak till, när man valt ett Yrke, kan man byta ut de mot nåt annat?.. Och hur många "små yrken" kan man ha?

thx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
På level 60 räcker det med typ två slag så är den borta.

Jo, det är sant, men för tillfället så är jag ju 29 lvls ifrån lvl 60 ( ^_^ )

Monkej: Jag har inget speciellt super vapen. Men satsar mera på en bra speed än hög dmg
Vad har du själv för vapen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag har en fråga.
Har kollat på lite PvP filmer, och har sett att många har flera typ 2st "Snabb kommando paneler" med massa spells dom kan använda, + att dom har en till rad med saker längst till höger av skärmen, hur får man det att se ut så?

Kanske inte nödvändigt för mig just nu, men vill ändå veta..

Och en sak till, när man valt ett Yrke, kan man byta ut de mot nåt annat?.. Och hur många "små yrken" kan man ha?

thx

http://www.worldofwarcraft.com/info/professions/index.html;js...

Kolla i din setting så kan du ställa in saker ang panelerna.. Finns även extra addons för att göra knapparna större o så... om du spelar ett tag kommer det komma, var inte rädd att gå in i menyerna o titta lite...

Permalänk
Medlem

Gör så här så blir du så extremt grym!
http://wowvault.ign.com/View.php?view=Templates.Detail&id=155...
Börja med restro builden!

Bästa shaman builden lätt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5950X || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || MSI MEG Ai1300P PCIE5 1300W || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || MSI 4090 SUPRIM X || Samsung G9 ultrawide 32:9 VA || Arctis Nova Pro Wireless || VR: HTC vive, Pimax 5K XR, Valve Index, Meta quest 3 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Monkej: Jag har inget speciellt super vapen. Men satsar mera på en bra speed än hög dmg

Det är större Fördel att ha att vapen som är slöare och mera damage framför ett med bra speed och lägre damage ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

På lvl 30 får du ju sen quest för Whirlwind yxan, den är fin för den lvln

Jag har The Unstoppable Force, helt ok vapen ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska jag vara ärlig så är nog priest den lättaste att slå på din lvl. Gör Berserker Stance questen först, annars klarar du dom inte. På den lvln har dom knappt nå liv, inte så stor skada dvs, å oftast 30s cd på skölden. Sen på 40 när du får MS blir det ännu lättare.

Enda klassen jag har problem med min warrior för tillfället är hunters, totalt omöjligt med 2x frost trap å 1400 crittar på lvl 54, jippi. En bra hunter dvs. Det är duel, gäller det vanligt å jag får en charge utan trap dör dom fort.

Som warrior i låglvl ska man skaffa bra vapen, skaffa sega 2h eller kör dual wield upp till 40, sen respec å kör seg 2h å MS. Grindar man sen kör man Charge samla mobs, sweaping strikes, då tar man 3 åt gången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Ska jag vara ärlig så är nog priest den lättaste att slå på din lvl.

Är dom? Jag minns inte men jag tycker dom är ännu lättare nu när jag börjat få bra gear... stackars präster :X Även om en shadowpriest kan vara jävligt svårt i rätt situation (för shadowprästen) ^^

Visa signatur

Permalänk

Jag passar på att ställa en annan nybörjarfråga: Vilka instances kan man göra när man "vuxit ur" Zul Farrak"? Just nu är jag 48 och det känns som man kan hålla till i Tanaris och ZF, fram till en bit över 50, men vart ska man sen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Du ska inte tro att du kan ta alla andra på lvl 60 bara för att du är warrior. Egentligen det enda som en warrior är riktigt bra på är att tanka

Uh nej inte riktigt... DW Warriors med bra gear (dvs BWL) är otroligt bra damagedealers. Det enda dom saknar är en de-aggro, men dom har oftast nog med HP och Armor för att kunna ta ett slag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Uh nej inte riktigt... DW Warriors med bra gear (dvs BWL) är otroligt bra damagedealers. Det enda dom saknar är en de-aggro, men dom har oftast nog med HP och Armor för att kunna ta ett slag.

Mja, och MS-warriors med 2hand gör faktiskt också jävligt bra skada i PvE med. Dock är DW (om man räknar liknande gear) lite bättre än 2hand och MS, men MS är i sin tur bättre i PvP. En warrior med bra gear kan göra skada som fan i PvP, och med en healer är man fan nästan ostoppbar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Mja, och MS-warriors med 2hand gör faktiskt också jävligt bra skada i PvE med. Dock är DW (om man räknar liknande gear) lite bättre än 2hand och MS, men MS är i sin tur bättre i PvP. En warrior med bra gear kan göra skada som fan i PvP, och med en healer är man fan nästan ostoppbar

Jo berserker rage efter man chargat å prällen fearar, det står immune å dom blir skakis, sen dör dom Låglvl dvs

Kan säga att DW med tex bara Deathbringer i MH öser man ut sjuk skada å med nån trevlig offhand dvs. Hade knappt en chans mot han med min shaman, han bara öser på skada hela tiden, missar en MS warrior sin MS kan dom få det tungt mot en healer. Men visst 2h räcker att ösa ur skada även med ett trevligt vapen.

Permalänk

jag hoppar in och lånar tråden lite:) Måste man köpa 2 exemplar av wow för att göra 2 konton?

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lingonmannen
jag hoppar in och lånar tråden lite:) Måste man köpa 2 exemplar av wow för att göra 2 konton?

Eller köpa en CDkey på nätet. Men vissa säger att det är olagligt trots att det finns flera siter som gör detta.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|