Permalänk
Medlem

Nybörjare i WoW

Har precis börjat spela som dwarfen warrior och det går väl inte allt för bra kanske. Tycker att den är svår för mig som inte riktigt är van.
Men har också läst att det blir lättare med warrior senare. Är på lvl 9 nu och kan möta max 1 fiende åt gången annars dör jag.

Det ja undrar är vilken klass som är bra för nybörjare. Vill ha någon healing ability men inte vara magiker helst. Spelar ingen roll vilken ras heller.

MvH Gavve

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

warlock är väldigt bra enligt mig att börja med men som sagt det är ingen healer och det är en magiker.. Den du söker efter är Paladin men ingen verkar tycka om dem:P Aldrig spelat som pala så kan inte säga något om det men vill du ha lätt för att döda monster ska du välja hunter eller Warlock:) Skafa Gnome warlock isf, dem är sötast.. Själv har jag en lvl 14 human lock.

Permalänk
Inaktiv

Jag är ganska ny på wow, men har en lvl 48 warrior.
warriorn kommer inte bli " bra " förnns lvl 60 vad jag hört iaf.

jag har haft det jättekämpigt att gå solo.

Du kanske kan prova druid ? då kan du heal / slåss / mm den verkar vara lite allsidig!

annars warlock eller hunter, så slipper du ta all stryk

Permalänk

om du vill ha en healing ability så har du valt helt fel gubbe. shamman eller druid tror jag du skulle gilla då. troligtvis shamman (horde). om en warrior blir lättare senare vet jag inte, spelar med mage

annars så har du palladin (ally) (/spit). det är en prälle i plåt

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Hedersmedlem

Warriors handlar på låg levels bara om gear. Har du bra gear kan du döda 3 fiender med samma level som dig själv, har du dålig kan du knappt döda någon alls.

Att Warriors blir "bättre" vid level 60 är endast på grund av att man kan farma gear i Straholme, Scholomance, Dire Maul, Zul'Gurub och så vidare.

Om du är alliance, prova en Paladin kanske? Inte lika mycket skada som en Warrior men de är den klassen som överlever längst av alla i hela WoW. Druid är kanske också trevligt, men då är du tvungen att hela i instanser när du blir lvl 60.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret! Jo jag funderar på palladin. Kommer nog inte köra pvp alls nu i början iallafall. Får prova mig fram lite och se och bara prova någon lvl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Den tråden är låst...

Permalänk
Medlem

Huntern är väldigt nybörjar vänlig och det går betydligt fortare och lättare att levla i början av spelet. Enligt mig iaf.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Huntern är väldigt nybörjar vänlig och det går betydligt fortare och lättare att levla i början av spelet. Enligt mig iaf.

Och med Tier 1/Tier 2 blir de i princip oövervinnliga i duell/pvp.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera en shaman jag. Klassen är en hybrid mellan melee och caster, vilket innebär att du har healing, du har spells som Lightning Bolt och 3 shocks utan casting time och beroende på hur du speccat dig kan du även smaska på fint med damage i närstrid med.

Har en massa chars, har sammanlagt 15 st, då har jag dessutom lessnat och tagit bort 3 st chars.

De jag tycker är roligast är Shaman, Warlock och Hunter. Rogue är rätt kul med och Mage hade sina ljusa punkter.

En shaman passar dock fint in på det du letar efter.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Gör en shaman , dom är nybörjar vänliga var min första char oxå

Permalänk
Medlem

Hur snackar man så att alla kan läsa osv?.. vad är det för "Say" commands man kan använda?

Permalänk
Avstängd

/s - Say
/y - Yell
/w <namn> - Whisper (så att bara en kan läsa det)
/g - Guildchat
/p - Partychat
/ra - Raidchat
/1 - General chat
/2 - Trade chat osv osv

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet att warriors har väldigt svårt för mobs.

Jag är själv warrior (Se min egna tråd) Och ja, det är fy bubblans tråkigt att ta sig an allt 1on1.

Jag är 31 nu, och har i princip spelat som du förklarade hela tiden.

Tänk på att på lvl 60 så backar dom flesta heller än ge sig på en warrior.
Strykdåliga, bra gear och mycket HP = Svårt för alla.

Jag hade nog heller viljat spela som hunter. Men det kommer nog bli min alt.
Det är ju inte helt fel att hota med att relogg som lvl 60 warrior när nån horde gankar dig med din alt på låg level

Permalänk
Medlem

Började med en ny Orc\hunter idag och det är ganska mycket enklare! Och nu i början tog ja skinning och leatherworksom arbeten! Tjänar mycket pengar på det nu i början!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Ja, jag vet att warriors har väldigt svårt för mobs.

Jag är själv warrior (Se min egna tråd) Och ja, det är fy bubblans tråkigt att ta sig an allt 1on1.

Jag är 31 nu, och har i princip spelat som du förklarade hela tiden.

Tänk på att på lvl 60 så backar dom flesta heller än ge sig på en warrior.
Strykdåliga, bra gear och mycket HP = Svårt för alla.

Jag hade nog heller viljat spela som hunter. Men det kommer nog bli min alt.
Det är ju inte helt fel att hota med att relogg som lvl 60 warrior när nån horde gankar dig med din alt på låg level

Du ska inte tro att du kan ta alla andra på lvl 60 bara för att du är warrior. Egentligen det enda som en warrior är riktigt bra på är att tanka. För en tillräckligt duktig spelare som har den andra charen = X|

Nog OT:
Paladins är inte så himla invecklade imo. De har dessutom healingspells och lite skölder etc. som gör livet allmänt lättare att leva. Shamans kan vara knepigare efterom det är en "massa" totems att hålla reda på och anpassa till situationen. Egentligen duger vilken klass som helst, ta någon som du trivs med eftersom du troligtvis kommer att vänja dig vid den klassen du tar så småningom.

Permalänk
Medlem

Jag tog just yrket Herbalism, Jag fick en Herb sak i min spelbook, måste jag dra ner den där jag har mina snabb kommandon för att kuna använda den?

Måste jag trycka på den för att den ska visa Herbs på kartan? oO Fattar inte de där riktigt..

Nån som kan hjälpa? :/

btw, ska ta Alchemist också.. blir det bra med Herbalism + alcemist?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Druid är mycket rolig att spela. Man kan tanka som björn, man kan smyga och göra mycket skada som katt, man kan hela i vanlig form och leka lite magiker om man känner för det. Man får även Travel Form på lvl 30 vilket blir som ett mini-mount medan alla andra klasser får vänta till lvl 40(kan också få +30% speed i cat form med en talent på tidigast lvl 20). Rekommenderas.

Plus att Night Elves är ruggigt snygga(min druid):

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

btw, vad ska man göra med alla växter man sammlat in när man har yrket Herbalism?.. vill gärna ha svar på frågorna jag ställde där upp^ om nån har tid att svara.

thx!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
btw, vad ska man göra med alla växter man sammlat in när man har yrket Herbalism?.. vill gärna ha svar på frågorna jag ställde där upp^ om nån har tid att svara.

thx!

Om du lär dig alchemy kan du göra olika drycker av växterna.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Om du lär dig alchemy kan du göra olika drycker av växterna.

Okej, fast måste jag ha Herbalism spellen nere i min "snabb kommando" panel?
Jag fattar inte vad det är som är speciellt när man trycker på den? Eller ska de inte hända något eller? oO

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, fast måste jag ha Herbalism spellen nere i min "snabb kommando" panel?
Jag fattar inte vad det är som är speciellt när man trycker på den? Eller ska de inte hända något eller? oO

Den visar allt på kartan som du kan plocka.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

tips, gå in i interface och slå på "Show left actionbar blabla"
då får du mer plats för spellsen osv, kanske inte är nödvändigt nu i början men ändå

edit: fan va snygg grafik du hade

Permalänk
Medlem

Jag är ju då en Hunter, och jag kan inte heala mig själv, och att äta "kött" går ju inte mitt i en fight...

Vad ska jag använda för att heala mig själv i fighter?..

tack för alla svaren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Man får även Travel Form på lvl 30 vilket blir som ett mini-mount medan alla andra klasser får vänta till lvl 40. Rekommenderas.

Shaman får Ghost Wolf på lvl 20 som är 40% ökad speed och hunters får på lvl 20 Aspect of The Cheetah som är 30% ökad speed... Men annars var det rätt.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K1M666
Gör en shaman , dom är nybörjar vänliga var min första char oxå

Precis. Efter fyra timmars spelande kan jag det mesta om hur man spelar.. Är en Shaman Orc och spelar på Dragonblight eller vad Realmen heter..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är ju då en Hunter, och jag kan inte heala mig själv, och att äta "kött" går ju inte mitt i en fight...

Vad ska jag använda för att heala mig själv i fighter?..

tack för alla svaren!

Potions, huvudsakligen. Det är meningen att du inte skall behöva det, eller ha en helare(priest, druid, shaman, paladin) närvarande.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Du ska inte tro att du kan ta alla andra på lvl 60 bara för att du är warrior. Egentligen det enda som en warrior är riktigt bra på är att tanka. För en tillräckligt duktig spelare som har den andra charen = X|

Preist använder sin scream, och warlock sin fear, mage använder sin frost-nova.
Hunter använder sitt djur.

Nej, långt ifrån alla.

Det finns ingen char som kan ta alla, nämn nån och det finns nån annan som tar den.
Bara det att det för vissa är lite svårare att ta död på andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Potions, huvudsakligen. Det är meningen att du inte skall behöva det, eller ha en helare(priest, druid, shaman, paladin) närvarande.

Okej, var finns dom att köpa? Jag har inte hittat nån.. :/