Permalänk
Medlem

WOW: Warlock

Har några saker jag vill ha hjälp med, hoppas några warlocks han hjälpa mig!

Hur ska jag sätta min talents points så att min gubbe blir så bra som möjligt?..

Kan en Warlock heala sig själv? Villken spell isf?

Och vad är en "Healstone" för nåt? Och hur kan jag få den?

Villken är en bra taktik som warlock att slås mot andra gubbar + mobs?.. Jag försöker alltid back å skjuta magier på alla, men dom rushar ju bara på mig å slår.. Nån som kan ge tips? :/

Allt jag hade och fråga nu!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Lirade en warlock upp till lvl 44 , healthstone är en sak du gör med hjälp av en soul shard och när du använder den får du liv....

Hmm om jag minns rätt så körde jag den här tatiken med voidwalker : skicka honom på , lägga alla DoT spells (damage over time) och sen shadowbolt/wand.

Annars var det väl : alla DoT , shadowbolt , fear och sen mata shadowbolts

sen så finns det så klart andra attacker också som passar andra mobs finns fina instant attacker som kräver soul shards...en spell som gör att dom inte springer iväg osv... warlocks har rätt fina attacker ^^

Permalänk
Medlem

Du kan inte hela dig med hjälp av magi, healtstonen som du nämner däremot kan heala dig, här är lite info om healthstone från thottbott:

"Create Healthstone (Major)
1120 Mana
3 sec cast
Reagents: Soul Shard
Creates a Major Healthstone that can be used to instantly restore 1200 health.

Conjured items disappear if logged out for more than 15 minutes."

Den ranken av healthstone får du först på lvl 58, mindre effektiva healthstones får du på lvl 10, 22, 34 och 46

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Bara en påminnelse , finns en talent som gör att den fyller på mer liv...

Angående talents så vet jag inte vad du ska sätta dom på , gå in på wow-europe forumet på warlock och kolla runder där , borde finnas tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Du kan inte hela dig med hjälp av magi, healtstonen som du nämner däremot kan heala dig, här är lite info om healthstone från thottbott:

"Create Healthstone (Major)
1120 Mana
3 sec cast
Reagents: Soul Shard
Creates a Major Healthstone that can be used to instantly restore 1200 health.

Conjured items disappear if logged out for more than 15 minutes."

Den ranken av healthstone får du först på lvl 58, mindre effektiva healthstones får du på lvl 10, 22, 34 och 46

Okej, måste jag alltså gå till min trainer och lära mig det eller hur får jag healstones?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Okej, måste jag alltså gå till min trainer och lära mig det eller hur får jag healstones?

Ja, du lär det från en trainer

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Re: WOW: Warlock

Citat:

Har några saker jag vill ha hjälp med, hoppas några warlocks han hjälpa mig!

Kan en Warlock heala sig själv? Villken spell isf?
Allt jag hade och fråga nu!

Tacksam för svar!

Du fick ju svar på det av mig när du frågade i en annan tråd.

Jag citerar: "Man kan heala sig genom drain life, siphon life, death coil och healthstone. De har dock inga riktiga healing-spells som är ämnade för att heala en själv eller någon medspelare. Men man kan dela ut healthstones till vilka som helst."

Och nu har du fått förklaring på vad healthstone är. Fungerar som en health potion, men ligger under en annan timer (dvs du kan använda först din healthstone, sen ta en vanlig health potion direkt efter om du så vill).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vad är du för level egentligen? De flesta av dina frågor svarar nog sig själva när du spelar lite mer :]

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Du ska lägga fullt på afflictionträdet om du vill levla snabbt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej, fler tips på talents?

Mana, finns det nåt sätt att få mana snabbt eller mitt i en fight?.. att dricka såna där saker tycker jag känns onödigt nästan, man kan ju inte använda dom samtidigt som man strider..

Permalänk
Medlem

jo man kan dricka poitions när man är i en fight men dom är ganska dyra också.men senare om du är en hybralism så kan du göra egna sånna

Visa signatur

WoW är Kul ^^,

Permalänk
Medlem
Citat:

Mana, finns det nåt sätt att få mana snabbt eller mitt i en fight?.. att dricka såna där saker tycker jag känns onödigt nästan, man kan ju inte använda dom samtidigt som man strider..

Det finns en talent som heter Dark Pact. Det är dock inte många som slösar talentpoint på den. Men spela med din warlock och upptäck vartefter istället för att fråga om precis allting. Man kan använda healthstone i fighter, även vanliga pots.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ville bara säga att ladda ner en addon som heter Shardtracker Ressurection, går inte att lira Warlock utan den

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Life tap har du. Men jag tycker allt du får själv lära dig spela och se vilken stil med warlock som passar dig.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

gör en warrior?

högerklick på mob, charge, mata, mata, mata, mata, mata, execute ^^

EDIT: ironi

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/