Permalänk
Musikälskare

ny telefon, lita hjälp vore soft

yo

har en k700i som börjar bli sliten + tråkig

tänkte skaffa en ny mobil som man kan surfa med etc... msn å så

ge mig förslag på nån high-end mobil

pussar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ptja, jag har en samsung E730. Den är vikbar, går att surfa med, msna och är litne och lätt (88g). Dock så har den inte minneskortsplats och "bara" 1.3 mpix kamera. Men kameran är helt acceptabel för en mobil tycker jag. Funderade på en Samsung D600, den är ännu lite mer high end, men snäppet större, och skjutbar istället för vikbar. Anledningen till att jag bara nämnt samsung är att jag personligen tycker att SEs telefoner blivit tråkiga.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Vänta till p990 kommer. Den blir riktigt cool.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Musikälskare

yargnitz = skiter i kameran ska kolla upp mobilerna du skrev

DrRotmos = mer fakta? när kommer den? lär vara mega dyr iaf palla bränna hela lönen på en mobil

tanke = man kanske skulle ta en 3-mobil? lättare att surfa då + billigare? kan inget om det, huvudsaken är att det går att surfa lätt !

bryr mig inte så mycket om det andra kringskramset som mp3 spelare eller kamera...

TACKSAM FÖR HJÄLP

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Det självklara valet enligt Arne Anka är SE w800i

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

SE W800i är tråkig tycker jag. Smidig mobil att använda, men personligen var den inget alternativ för mig då den dels är lite stor och dessutom känns den rätt tråkig. Men visst, den är bättre än k750i programvarumässigt även om det är samma mobil hårdvarumässigt (innanför skalet alltså).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Det självklara valet enligt Arne Anka är SE w800i
http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art17/SENovinky//22.jp...

har en k700i nu... känns som jag köpte samma mobil då fast bättre

inte så kul kanske

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
har en k700i nu... känns som jag köpte samma mobil då fast bättre

inte så kul kanske

Jag bytte själv från K700i till W800i och visst är det en jäkla skillnad Jag är verkligen kanon nöjd med luren

yargnitz: w800i är knappast en tråkig telefon

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Musikälskare

okej arne (min fassa heter det med)

hur gör/är den att surfa med? tell me all about it

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Discokungen

Helt okej. Har inte provat att koppla den till en laptop och surfa men med den inbyggda klienten saknas ingenting. Du får gå in i en telefonbutik och be om att få prov-wappa med mobilen

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Köp en valfri Q-tec telefon efter prissmak så får du windows internet ordbehandlare mm det borde täcka dina behov

Visa signatur

WS: i7 920@3,8Ghz HT on | Corsair H50 | Gigabyte X58A UD7 | 6Gb Corsair dominator 1600MHz | VTX3D 5850 | Intel X25 G2 80Gb | WD green 1Tb | HX750 | Define R2 Black ||
Laptop: Acer TimelineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Kolla på qtek 8310, 8300 och 9100. Alla har windows som oprativsystem och har IE, men du kan ha andra webbläsare som firefox. De kan spela upp film i ~ 550 kb/s .avi och kan spela upp ljudfiler i de flesta formaten.

Merta Qtec gör chassin och nätagg av dålig kvalité och inga mobiler, punkt slut

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Kolla på qtek 8310, 8300 och 9100. Alla har windows som oprativsystem och har IE, men du kan ha andra webbläsare som firefox. De kan spela upp film i ~ 550 kb/s .avi och kan spela upp ljudfiler i de flesta formaten.

Merta Qtec gör chassin och nätagg av dålig kvalité och inga mobiler, punkt slut

kollade på qtek 8310 och blev intresserad som fan

MEN den har bara 150 tim stand-by

min k700i har 360 tim tydligen, stor nackdel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
yargnitz = skiter i kameran ska kolla upp mobilerna du skrev

DrRotmos = mer fakta? när kommer den? lär vara mega dyr iaf palla bränna hela lönen på en mobil

tanke = man kanske skulle ta en 3-mobil? lättare att surfa då + billigare? kan inget om det, huvudsaken är att det går att surfa lätt !

bryr mig inte så mycket om det andra kringskramset som mp3 spelare eller kamera...

TACKSAM FÖR HJÄLP

Finns information på http://www.sonyericsson.com/p990

Men de viktigaste sakerna (enligt mig) är väl

* 3G
* WLAN
* Symbian 9.1 och UIQ 3

Den har även Opera som webläsare och går att styra med pekpinne, vilket gör den utmärkt att surfa med. WLAN gör ju att om du hittar en hot spot så kan du surfa gratis där, och om du inte gör det så finns det 3G, vilket ger hyfsad hastighet till ett billigare pris än GPRS.

Jag har för mig att den kommer säljas hos 3, starkt subventionerad.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
kollade på qtek 8310 och blev intresserad som fan

MEN den har bara 150 tim stand-by

min k700i har 360 tim tydligen, stor nackdel

Har sett flera olika siffror på 8310ans standbytid. Tillverkarens sida säger 250h (TBD). Vilket borde betyda att de förväntar sig 250h standbytid, men att det inte är helt slutgiltigt än. Vore intressant om nån kunde prova vilken standbytid den verkligen har.

Något som starkt påverkar den praktiska batteritiden är WLAN. Enligt rapporter så får man inte många timmar ur batteriet med WLAN påslaget. Det är nog inte så mycket telefontillverkarna kan göra åt det. WLAN drar helt enkelt väldigt mycket ström.

Rent praktiska fördelar med 8310 jämfört med så gott som alla andra mobiltelefoner är att den inte har någon stiftkontakt för laddare, USB och headset. 8310 har ett standard mini-USB uttag, du har säkert redan en sån kabel till din digitalkamera eller mp3-spelare. Detta uttag används även som laddaruttag.
Headset ansluts till ett vanligt 2,5mm teleuttag. Ingen klumpig adapter som måste hängas på under telefonen alltså.

Jag har fått intrycket att väldigt många får problem med stiftkontakter efter ett tag. Laddare och headset glappar osv...

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Finns information på http://www.sonyericsson.com/p990

Men de viktigaste sakerna (enligt mig) är väl

* 3G
* WLAN
* Symbian 9.1 och UIQ 3

Den har även Opera som webläsare och går att styra med pekpinne, vilket gör den utmärkt att surfa med. WLAN gör ju att om du hittar en hot spot så kan du surfa gratis där, och om du inte gör det så finns det 3G, vilket ger hyfsad hastighet till ett billigare pris än GPRS.

Jag har för mig att den kommer säljas hos 3, starkt subventionerad.

Har för mig den skulle kosta 6000:- vid släpp. Kanske är hos Tre då

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

http://www.pocket-lint.co.uk/review.php?reviewId=1139 Har den här, ruggit bra telefon helt enkelt, troligt att du måste köpa den från Storbritannien eller Hong Kong om du vill ha den billigare, men en ruggit fin telefon är det iaf, mer High end är nog svår att hitta om du inte letar efter en dator med mobil inbyggd

Permalänk
Medlem

Lolle: Den reviewen säger bara tre saker: Den har en bra kamera, den är stor, och den är dyr (motsvarande 4200-5000kr står det i reviewen).
De har inte ens skrivit ut måtten på mobilen, batteritiden, eller upplösningen på skärmen. Lite dåligt.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart att du ska ha en Qtek 8310! W800i är riktigt smidig osv. men saknar tyvärr många intressanta grejer som 8310 har

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmPz
Lolle: Den reviewen säger bara tre saker: Den har en bra kamera, den är stor, och den är dyr (motsvarande 4200-5000kr står det i reviewen).
De har inte ens skrivit ut måtten på mobilen, batteritiden, eller upplösningen på skärmen. Lite dåligt.

http://www.sharp-phone.com/products/model.php?countryid=1&mod...
Här finns mer normal info om telefonen om du nu undrar, skärmen är riktigt grym måste jag säga, mobilen är dock lite stor men inte gigantisk. Batteritiden är inte heller dålig. Om man vill ha en High end mobil så kan man ju ofta tänka sig punga ut en 4-5 tusen.

http://mobileburn.com/review.jsp?Id=1696&source=HOMETOP här är en annan lite större review tror jag.