Vilka spel önskar ni att ni spelat?

Permalänk
Medlem

Vilka spel önskar ni att ni spelat?

Det finns spel som man hör folk prata om ofta men som man själv inte haft möjlighet att spela av någon anledning. Det kan ibland irritera mig att jag missat att spela dem när jag hör all den goda kritik spelen får.

För mig är det framförallt Deus Ex och Outcast som jag, trots 20 år av datorspelande, missat att åtnjuta. Har inte ens sett någon annan spela dem, bara sett diverse screenshots, så jag kan inte bilda mig någon egen uppfattning.

Har ni upplevt detsamma med något spel som ni önskar att ha spelat?

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

oj du .. det är nog massor av spel det:(

En jäkla massa konsolspel först och främst

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Jag har även jag missat Deus Ex vilket jag tror var en större miss. Dock vill jag inte börja spela ett så pass gammalt spel nu.

Ett ännu större spel jag missat är Red Alert serien. Vet inte varför...var väl för insnöad i warcraft skulle jag tro

Permalänk

Jag önskar att jag började med att spela Texas hold'em onlinepoker tidigare... då kanske man hade vart bra.

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem

lula sexy empire

Permalänk
Medlem

Vampire - The Mascerade (PC)
Final Fantasy - "Vad-det-nu-heter" (GC)

Hm... Kommer inte på fler just nu.

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

HL2 och BF2 tror jag, pga för kass dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pekingare_86
Jag har även jag missat Deus Ex vilket jag tror var en större miss. Dock vill jag inte börja spela ett så pass gammalt spel nu.

Spelade Deus Ex först förra året. Grafiken störde mig ingenting.

Permalänk
Medlem

Psychonauts, We Love Katamari, Guitar Hero, Tekken 5. Finns säkert fler, men det är de jag kan komma på nu.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Outcast

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Hela konsoleran. Har aldrig ägt nåt annat än en PC. Alla Zelda och Super Mario. Bara spelat hos kompisar osv.
BTW, min kompis köpte Deus Ex minns jag. Vi spelade det lite när det kom ut. Minns bara att det var coolt, känns som före sin tid?
Sen alla Final Fantasy, har bara spelat (äger) 7 & 8 samt sett 10an (väldigt kort).

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Inaktiv

Final Fantasy 6, Chrono Trigger, Outcast och en massa andra.
Just det ja, Half-Life också. Fattar inte hur jag kunde missa det. :S

Permalänk
Medlem

Lånade Deus Ex av en kompis. Man ska nog inte testa de här äldre mytomspunna spelen. Det var säkert revolutionerande på sin tid men nu retade jag mig mest på att styrningen inte var fulländad.
Gör nog bäst i att inte testa Outcast )

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

*Final Fantasy 7 (Hade ej PlayStation)
*World Of Warcraft (Vägrar betala avgift)
*Grim Fandango
*The Legend Of Zelda
*The Elder Scrolls IIV: Morrowind (GOTY)
*Half Life (Hela SP delen)

Listan kan göras lång...

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Megamanspelen, Mariospelen, zeldaspelen(tvspelseran)

Visa signatur

[19:22] L-P_Bjoern^: finns det nått mer avtändande än bluescreen mitt i en p-film :/?

Permalänk
Medlem

Civilization 4 och Football Manager 2006, men dessa spel kommer jag spela så småningom.

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

gt 3 & 4 till ps2
alla ff spel till ps 2
paper mario tousand year door till gc

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordgonzo
Lånade Deus Ex av en kompis. Man ska nog inte testa de här äldre mytomspunna spelen. Det var säkert revolutionerande på sin tid men nu retade jag mig mest på att styrningen inte var fulländad.

Synd för dig. Du går miste om ett av de absolut bästa spelen de senaste 10 åren. Deus Ex spelupplevelse var i mina ögon mycket bättre än t.ex. HL2 som jag spelat ett halvår innan.

Styrningen tror jag aldrig jag funderade över.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte där finns något spel som jag vill spela.
Skulle jag hitta något kul spel köper jag det och spelar.
Varför gå och tråna efter ett spel när man lika bra kan köpa det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR

Varför gå och tråna efter ett spel när man lika bra kan köpa det?

För att man inte har tid? Eller för tillfället råd. Eller så missade man det av någon anledning när det var nytt och sen försvann spelet från butikshyllorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
För att man inte har tid? Eller för tillfället råd. Eller så missade man det av någon anledning när det var nytt och sen försvann spelet från butikshyllorna.

Att man inte har tid är bara en dum "ursäkt".
De flesta spelen som räknas upp har flera år på nacken.

Att man inte har pengar för tillfället kan jag förstå, men här gäller samma svar.

Om spelet mot förmodan försvinner från butikerna finns det alltid kvar på internet eller hos någon kompis.
Om du nu inte är helt besatt av ett spel till någon konsoll från 80 talet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Att man inte har tid är bara en dum "ursäkt".
De flesta spelen som räknas upp har flera år på nacken.

Att man inte har pengar för tillfället kan jag förstå, men här gäller samma svar.

Om spelet mot förmodan försvinner från butikerna finns det alltid kvar på internet eller hos någon kompis.
Om du nu inte är helt besatt av ett spel till någon konsoll från 80 talet.

"Dum ursäkt"??

Finns massor av spel jag önskar jag spelat. Men jag har inte tid att spela alla dessa spel helt enkelt. Har heller inte råd att köpa varenda spel jag vill spela. Vissa kanske man inte kan spela pga dålig dator. Vissa mindre kända spel kan vara extremt svåra att få tag på.

Fast det är klart gör man inget annat än köper och spelar spel kanske man hinner med allt man vill spela.

Permalänk
Hedersmedlem

Har spelat det mesta jag velat till konsol, men har missat en del klassiska titlar till PC då jag tyckt att mycket som släppts till PC varit skräp, men givetvis finns det många undantag. Har så här i efterhand hört mycket bra om exempelvis Looking Glass Studios spel, typ Thief och System Shock, som jag tror jag hade uppskattat mycket.

Självfallet har man även missat en del titlar till konsol då man inte har haft alla konsoler i alla eror precis, men jag anser så här i efterhand att jag alltid lyckats välja rätt konsol för varje generation: den konsol som har haft avsevärt flest bra spel, enligt någon sorts uppfattad konsensus. Dessutom har man haft kompisar som har backat upp en lite och tagit smällen av att ha exempelvis en Megadrive i stället för ett SNES .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
"Dum ursäkt"??
Finns massor av spel jag önskar jag spelat. Men jag har inte tid att spela alla dessa spel helt enkelt. Har heller inte råd att köpa varenda spel jag vill spela. Vissa kanske man inte kan spela pga dålig dator. Vissa mindre kända spel kan vara extremt svåra att få tag på.
Fast det är klart gör man inget annat än köper och spelar spel kanske man hinner med allt man vill spela.

Visst, pengarna sätter stopp för mycket.
Men samtidigt får du garantera låna spelet av dina polare om du är sugen på att testa.
Åtminstonde de spelen du inte måste spela multiplayer.

Jag anser mig själv spela väldigt lite (0 till 2 timmar i veckan), men jag hinner ändå med alla spelen jag vill testa.
Dålig smak av spel?
Allmänt tråkig av mig.
Visst, kanske det, men här kommer inte särskilt många spel som man verkligen vill spela.

Nog om detta, låt tråden gå över till anledningen den skapades för.

Edit*
Stavfel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Takiyaki
Vampire - The Mascerade (PC)
Final Fantasy - "Vad-det-nu-heter" (GC)

Hm... Kommer inte på fler just nu.

Bara undrar, vilket Vampire menar du? Redemption eller Bloodlines.
Sen stavas det Masquerade;):)

OnT.
Jättemånga spel som jag önskar att jag hade spelat.
TES Daggerfall
TES Tribunal och Bloodmoon
Final Fantasy 1-vad det nu är för siffra
Neverwinter Nights
Baldurs Gate 1-2
Fallout 1-2
StarCraft
WarCraft (i alla fall trean)
Fable
Might and Magic 1-8
Heroes of Might and Magic 1-2
Gothic 1-2
GTA 1-2
Max Payne 1-2
Mafia
Silent Hill 1-3
Hitman (alla typ)
Thief 1-3
Grim Fandango
Myst 1-vad det nu är för siffra
Alla Zelda

Säkert någon som jag glömt.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

Outcast och Morrowwind.

Permalänk
Medlem

Garrys Mod till Half-Life 2? Räknas det?

Annars: Baldurs Gate 1-2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Alla Zelda

Man, this is some serious shit...

Visa signatur

http://www.fotbollssajten.se - Vårt projekt i gymnasiet

Permalänk
Medlem

Alla spel med 3D-tuttar som jag missat.

Permalänk
Medlem

Vampire - The Mascerade (Redemption)
Final Fantasy 7
Outcast
Fallout 2
The Elder Scrolls IIV: Morrowind
Grim Fandango
Legend of Zelda: A link to the past

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc