Ni spel tokiga forum hängare.. ge mej tips.

Permalänk
Medlem

Ni spel tokiga forum hängare.. ge mej tips.

Vad intresserar er, vad skulle få er att joina ytterligare ett spel forum?
Måste det vara direkt länkat till erat favorit spel/tidning?
Måste det vara kommersiellt och stort?

Räcker det med bra trådar?
Snygg layout?
Nyheter om spel dagligen?
etc..

Vad attraherar just dig till ett nytt forum?

Permalänk
Medlem

Först och främst, snälla, skapa inte ännu ett nytt spel-forum.

D E T --- F I N N S --- F Ö R --- M Å N G A !!!

Edit: Jaha ja.. det hade du redan gjort. Fnys... "lycka till".
Edit2: Verkar som att en riktigt stor drös med folk verkar ha en "urge" att skapa nya forum. Så fort de vet hur man gör, då gör de ett.
Edit3: Hihi, du verkar ha ditt eget lilla forum för dig själv där.

Permalänk
Medlem

Svenska.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk

Argh, värsta särskrivningen någonsin.

Permalänk
Medlem

Huvudsakligen så betyder inriktningen forumet har, samt mängden aktiva "bra" medlämmar mycket för mig. Att det finns moderatorer i överflöd som kontrollerar så att allt går rätt till är självklart mycket bra även det.
"Snygg layout", "kommersiellt och stort" och dyligt också ett plus, men inte av större vikt.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

Svenska, bra och aktiva moderatorer.
Trevligt folk.
Nyheter och möjlighet till viss "insider" nyheter
Repotage/recensioner
Jag skulle vara villig att vara med på det forumet.
Och jag skulle stödja det (inte med pengar men med aktivitet) till 100%.
Adjust det, svenska!

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av New
Huvudsakligen så betyder inriktningen forumet har, samt mängden aktiva "bra" medlämmar mycket för mig. Att det finns moderatorer i överflöd som kontrollerar så att allt går rätt till är självklart mycket bra även det.
"Snygg layout", "kommersiellt och stort" och dyligt också ett plus, men inte av större vikt.

Ok, tackar.
Tack du också spunk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Ok, tackar.
Tack du också spunk

Nemas problemas, har du uppe ett spel forum nu?
Skulle kunna bli medlem och vara en aktiv medlem

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Varje MMO spel ska ha en egen liten underdel under spel så man slipper se en massa CS eller WOW trådar om man inte vill.

Men främst spelnyheter skulle vara intressant. Recensioner känns överflödigt, det kanske medlemmarna kan sköta. För det finns ju flera andra pålitiga siter där ute som redan recenserar.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Det finns bara Swec för mig.
Behöver jag mig en släng av övriga ämnen så är det in på Nordichardware, sen märker jag hur tråkigt det är, typ ingen som svarar på de närmaste 20 timmarna, knappt några diskussioner osv, så då går jag tillbaka till Swec och stortrivs.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Varje MMO spel ska ha en egen liten underdel under spel så man slipper se en massa CS eller WOW trådar om man inte vill.

Men främst spelnyheter skulle vara intressant. Recensioner känns överflödigt, det kanske medlemmarna kan sköta. För det finns ju flera andra pålitiga siter där ute som redan recenserar.

Då blir det massor med sub forum, det kanske går att fixa med en "pinned" tråd på spel som har många trådar?

NauSea:
Klart att ett forum blir tråkigt när ingen svarar, det är därför man måste få folk att skapa trådar och framförallt svara.
sweclockers var väl inget tryck på i början..men det har växt just för bra ämnen och att folk skapar trådar/svarar.

Permalänk
Medlem

Hänger mest runt på detta forumet, och steampowered's forum.
Ibland på ea games, men bara på battlefield 2 forumet.

I steampowered's forum är det ett himla liv, man får svar på 2 sekunder.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

det som skulle fånga mitt intresse är mer variation på trådarna(ex,nu när WOW är populärt så skapas det tråd efter tråd om detta spel,blir tråkigt i längden).
sen så skulle nog mitt intresse fastna för lite trådar om äldre spel och inte bara om nya spel(det är faktsikt detta forum bra på,ibland dyker det upp nån tråd om nått gammalt spel samt att vi har ju en nostalgi tråd full med härliga bilder)

tycker swec har en bra balans när det gäller trådarna,ibland är dom bra och ibland är dom dåliga.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Ska regga mig på ditt forum nu, det verkar soft faktiskt

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Hedersmedlem

Det skulle vara ett inträdesprov så att folk var tvungna att läsa på om lite TV-spelshistoria innan de fick börja skriva så att man visste att folk som gick med hade någonting att tillföra forumet.

Det skulle vara en åldersgräns (inte för att alla under en viss ålder är omogna, men det hade rensat bort en hel del).

Det skulle vara autoban på alla som:
[list
[*]använde uttrycket "lol"
[*]skrev exempelvis "[instans i spelvärlden] suger" utan att ha någon som helst vettig motivering till sitt påstående, utan att tillföra debatten något överhuvudtaget
[/list]

Som andra skrivet innan så är det viktigaste aktiva och bra moderatorer som ser när en tråd ska låsas (när den har spårat ur) och kan skicka PM till någon och säga att de får skärpa sig lite.

--

Visst, jag har överdrivit i detta inlägg med mening. I princip tror jag det hade blivit högre nivå (men ganska tomt) på ett forum om detta hade efterlevts.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Bra tips allihopa, åldersgränsen var väl lite å ta i phz ...tack för tipsen grabbs.
Ska föröska ta åt mej så mycket som möjligt..det är trots allt alla medlemmar som bygger upp et forum..inte en admin.
Lasermannen.. vi ses på forumet då

Permalänk
Medlem

Det där med att slänga ut folk som gör något fel av något slag är nog inte helt bra det heller eftersom att mängden folk i forumet är viktigt det med. Framför allt om det är ett forum som inte riktigt kommit igång än.

(Går en användare över gränsen så är det dock självklart att du skall aggera!)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
Det skulle vara ett inträdesprov så att folk var tvungna att läsa på om lite TV-spelshistoria innan de fick börja skriva så att man visste att folk som gick med hade någonting att tillföra forumet.

Det skulle vara en åldersgräns (inte för att alla under en viss ålder är omogna, men det hade rensat bort en hel del).

Det skulle vara autoban på alla som:
[list
[*]använde uttrycket "lol"
[*]skrev exempelvis "[instans i spelvärlden] suger" utan att ha någon som helst vettig motivering till sitt påstående, utan att tillföra debatten något överhuvudtaget
[/list]

Som andra skrivet innan så är det viktigaste aktiva och bra moderatorer som ser när en tråd ska låsas (när den har spårat ur) och kan skicka PM till någon och säga att de får skärpa sig lite.

--

Visst, jag har överdrivit i detta inlägg med mening. I princip tror jag det hade blivit högre nivå (men ganska tomt) på ett forum om detta hade efterlevts.

ehehhehe...bli inte arg nu men tycker det var roligt att du skrev att man borde bli bannad om man skrev typ lol, sen stavar du ditt namn med z:an!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Argh, värsta särskrivningen någonsin.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

phz Inträdesfrågor var ju sämst förslag genom tiderna, om tex frågorna handlar om Super Mario som den som ska regga sig inte har spelat någongång i hela sitt liv så kan han ju vara grymmt bra på något annat spel.
Och ingen användare gillar en diktatur som du föreslår heller, många användare stannar nog och är aktiva om dom ser att moderatorerna är medmänniskor också och inte en stalin wannabe.

BTW: Du var rätt kraftigt ologisk i ditt tänkande

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Det viktigaste av allt är folket som hänger där.
En annan viktig grej är att moderatorerna ska vara lika jävla hårda som ss... Enligt mig iallafall. Ju hårdare modererat, desto bättre kvalité på inläggen. T.ex. Vet man om att man åker ut om man skriver för slarvigt/utan att tänka efter lite, börjar man ju tillslut skriva vettigare inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Det viktigaste av allt är folket som hänger där.
En annan viktig grej är att moderatorerna ska vara lika jävla hårda som ss... Enligt mig iallafall. Ju hårdare modererat, desto bättre kvalité på inläggen. T.ex. Vet man om att man åker ut om man skriver för slarvigt/utan att tänka efter lite, börjar man ju tillslut skriva vettigare inlägg.

Är vettiga inlägg det absolut viktigaste i ett forum? Trevnad är inte av intresse då?
Om ni har någon polare som inte snackar gramatiskt rätt IRL stöter ni då ifrån honom och inte träffar honom mer?
Varför ska forum vara av en helt annan art än vanligt umgänge?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Är vettiga inlägg det absolut viktigaste i ett forum? Trevnad är inte av intresse då?
Om ni har någon polare som inte snackar gramatiskt rätt IRL stöter ni då ifrån honom och inte träffar honom mer?

Trevnad för vem? Den som skriver eller alla som läser?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Trevnad för vem? Den som skriver eller alla som läser?

Är det kul att gå in i ett forum där alla inlägg är låsta då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det kul att gå in i ett forum där alla inlägg är låsta då?

Du förutsätter att majoriteten inte skulle klara att anpassa sig till forumets nivå? Jag tror du underskattar folk...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Testpilot

Ett vanligt fel som många gör när dom skapar nya forum är att skapa för många avdelningar. Här på Swec finns det 13 huvudavdelningar men då är det också en väldans mycket folk.
På ditt forum har du redan nu 11 avdelningar som enligt mig gör att det känns väldigt tomt. Gör få avdelningar och utöka sedan vid behov.
Exempelvis konsoller kan man lätt slå ihop till en enda avdelning tills det börjar bli för många trådar, då delar men enkelt på den avdelningen.

Det är iallafall vad jag tycker

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
ehehhehe...bli inte arg nu men tycker det var roligt att du skrev att man borde bli bannad om man skrev typ lol, sen stavar du ditt namn med z:an!

Det kanske är "ironiskt" .

phz är något som bara hängt med. Det var mitt tilldelade framslumpade användarnamn hos min första ISP typ 1995–1996. När den generella 1337-revolutionen slog igenom så trodde alla att det var något som kunde uttalas, och det kan man ju försöka med .

Jag blev inte arg, drog mest på smilbanden .

Citat:

phz Inträdesfrågor var ju sämst förslag genom tiderna, om tex frågorna handlar om Super Mario som den som ska regga sig inte har spelat någongång i hela sitt liv så kan han ju vara grymmt bra på något annat spel.
Och ingen användare gillar en diktatur som du föreslår heller, många användare stannar nog och är aktiva om dom ser att moderatorerna är medmänniskor också och inte en stalin wannabe.

BTW: Du var rätt kraftigt ologisk i ditt tänkande

Frågan gällde vad som skulle få mig att gå med i ett nytt spelforum, inte vad jag trodde var förutsättningar för att skapa ett populärt spelforum. Jag hade nog suttit ganska ensam i ett forum om jag hade fått bestämma enligt ovanstående riktlinjer. Grejen är att det finns redan en massa "vanliga" spelforum, så om du vill göra något bra så vore det nog inte fel att rikta in sig på en subgrupp.

Det där om inträdesfrågor var lite komiskt menat. Jag menade att alla användare skulle vara tvungna att läsa på innan de släpptes in. Bred (och djup) kunskap om branschen hjälper alltid till för att få seriösare diskussioner, men som sagt, nypa salt.

Gällande modereringsnivån så handlar det väl om avvägningen mellan fler medlemmar eller seriösare ton.

Samtidigt kan man ju ha en forumdel som heter t ex, tja "Övriga ämnen" kanske, där folk får skriva av sig de värsta barnsligheterna...

Citat:

Det är väl trevligt med vettiga inlägg? I stället för att låta det flamea på så händer det något med diskussionen. Vill man bara sitta och småsnacka kan man väl göra det på IRC eller något, men är det ett forum för entusiaster vill nog merparten läsa inlägg på en hög nivå, inte bara "tja, polarn". I en tråd som handlar om (exempelvis, jag nämner inga namn...) Xbox 360 vill de flesta läsa om olika personers åsikter om konsolen, hitta nya fakta som kanske ställer saken i annat ljus, belysa andra synpunkter än de tidigare nämnda, osv, och inte börja gnälla om oviktiga saker som antagligen bäst hade skötts via PM då alla andra som är intresserade av att läsa om Xbox 360 ger fasen i om någon tycker att någon annan är en idiot.

Men som jag skrev innan kanske man hade kunnat ha en forumsdel för lite mer allmäna frågor, diskussioner och rent skitsnack också för att göra det till lite mer av en community.

Sådärja, nu har jag hunnit med att vara avsides från ämnet genom att snacka med om varifrån mitt användarnamn kommer (då borde jag väl bannas från forumet enligt mina regler, eller hur var det?) + att jag har hunnit propagera lite för "Övriga ämnen".

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

vi behöver inte ett spelforum, vi behöver ÖÄ

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ett vanligt fel som många gör när dom skapar nya forum är att skapa för många avdelningar. Här på Swec finns det 13 huvudavdelningar men då är det också en väldans mycket folk.
På ditt forum har du redan nu 11 avdelningar som enligt mig gör att det känns väldigt tomt. Gör få avdelningar och utöka sedan vid behov.
Exempelvis konsoller kan man lätt slå ihop till en enda avdelning tills det börjar bli för många trådar, då delar men enkelt på den avdelningen.

Det är iallafall vad jag tycker

Det är sant iofs, men jag tycker ändå att det skall finnas ett forum för alla så man slipper låsa/flytta trådar hela tiden bara för att dom kanske inte exakt passar in.. men visst, det kanske är lite mycket.
Ska se vad jag kan göra åt det. Tack för åsikten.

Robfox:
Vi har "Skitsnack" ..funkar det som ÖÄ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW

Robfox:
Vi har "Skitsnack" ..funkar det som ÖÄ?

jepp

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.