Dessa spel kunde ha gjorts bätttre!

Permalänk

Deus Ex II förfan...

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

NFS Underground 1 & 2
Vad hände!? NFS Hot Pursuit var det bästa NFS spelet ever, med sjukt roliga polisjakter och härlig miljö.
Nu ska man köra runt i en stad, race'a lite då och då, styla bilen, och inte en enda polis finns ute i stan. För att inte tala om att _allt_ reflekterar ljuset, gatorna ser ffs ut som om de är gjorda av glas.
Från skitbra bilspel, till niggaz in da hood styla-bilen spel.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
NFS Underground 1 & 2
Vad hände!? NFS Hot Pursuit var det bästa NFS spelet ever, med sjukt roliga polisjakter och härlig miljö.
Nu ska man köra runt i en stad, race'a lite då och då, styla bilen, och inte en enda polis finns ute i stan. För att inte tala om att _allt_ reflekterar ljuset, gatorna ser ffs ut som om de är gjorda av glas.
Från skitbra bilspel, till niggaz in da hood styla-bilen spel.

word! men dom har ju iaf tagit ett steg i rätt riktning, med most wanted.. inte ultimata spelet, men vi har poliser iaf.. en liten detalj jag saknar är att man inte får se hur många kusar bilen har etc + att man trimmar bilen med "paket", borde vara som det var i Porsche unleashed eller va det heter.. att man köper del för del och trycker in i bilen =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Counter-Strike:Source

Driver ni med mig eller? Var tog hela meningen med cs vägen? Noll feeling.. går ju fan inte ens att haxa.. halva nöjet borta bara där. Tycker dom borde byta namn på spelet, man tror man ska få lira en uppgradering av 1.6.. men nej nej det e ett helt annat spel som typ e i samma klass med swat 3.. äckligt

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem

GTA San andreas är jävligt roligt, men hade blivit en klassiker om de hade haft multiplayer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Namn: Half-Life 2 (PC)
De kunde ha lagt till mer och bättre vapen. Och kanske varit tydligare med storyn.

Namn: Resident Evil 4 (GC & PS2)
Snackat lite mer om Umbrella. Tror de nämner Umbrella två gånger i spelet. Hade varit roligt med ett nytt virus.

Namn: Final Fantasy VIII (PSX)
Behållt materia-systemet från VII.

Håller med, Det var ju det som var det bästa med FFVII.
Håller even med på dom andra 2 spelen..

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Boiling Point:
Aldeles för dåligt optimerat, funkar fint för vissa, laggade för en del med monster-sytem.

Lite GTA stuk över det, fast i djungeln. Skönt som fan, kan köra det utan probs nu, kostade mig bara en uppgradering på 7000:D

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Musikälskare

CS

allt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
CS

allt

Ge exempel.

Ontopic:

Halflife 2 kunde ha gjorts bättre.
Visst, det var jävligt snyggt, men grafiken kunde man slipat lite på.
Och spellängden var väll inte den bästa

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hensan
Håller med, Det var ju det som var det bästa med FFVII.
Håller even med på dom andra 2 spelen..

Varför skulle de bryta trenden och ha samma system två spel i rad?

För övrigt tycker jag bättre om junctionsystemet än materia.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Max payne2:
Började bra fortsatte strålande och avslutade perfekt, men alldeles för kort, sprang igenom det på en halv dag och det var nästan pinsamt.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

kan dra ett till:

ff8....personligen tycker jag materia/magi menyn var helt fucked upp,visst,man fick ju det att funka men det var krångligt,inte samma som i ff7 där materia/magi skötandet var helt underbart....spelet var det inget fel på,men just detta tyckte jag dom kunde ha gjort bättre.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Varför skulle de bryta trenden och ha samma system två spel i rad?

För övrigt tycker jag bättre om junctionsystemet än materia.

Vet inte, gillade systemet i FFVII. Sedan när jag spelade FFVIII så vart det lite av en besvikelse.

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabbe101
Counter-Strike:Source

Driver ni med mig eller? Var tog hela meningen med cs vägen? Noll feeling.. går ju fan inte ens att haxa.. halva nöjet borta bara där. Tycker dom borde byta namn på spelet, man tror man ska få lira en uppgradering av 1.6.. men nej nej det e ett helt annat spel som typ e i samma klass med swat 3.. äckligt

i Counter-Strike:Source finns visst haxx. bara att inte lika överdriven som i cs
ex:
Hur realistisk är det om en pistol drar iväg skott så starkt att det går genom 2m tjock vägg?
i cs:s kan man haxa ventiler, dörra, tunna väggar.

Cs1.5 är bästa cs nånsin.

OnT:
Deus Ex 2

optimering

Permalänk
Skrivet av ThePostalDude2:

namn: HL2

black mesa är half life inte city 17 som man inte ver ett jota av och visst det fanns roliga vapen men så förbannat lite ammo som man kunde ha till dom så ammon tog ju slut hela tiden och till sisst sprang man runt med kofoten.
handling? var tusan var den för någonstans? o combine slakt genom hela spelet gör det inte direkt kul =/.

de flesta spel

fixa coop för fan!

Därav namnet HL2. Black Mesa har vi redan gått igenom. Vadå lite ammo? Tycker man hittar massor med ammo överallt, och med det feta utbudet på vapen så ser jag det svårt att få slut på skott om man nu inte slösar och skjuter hej vilt. Och höj svårighetsgraden om det nu är för lätt..

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TuX81:

Namn: Star wars galaxies
Allt efter NGE, dem hadde det bästa mmorpg liret någonsin innan dem suckade det totalt och i botten.

SWG pre NGE hade varit rätt dött efter ett tag nrä folk maxat sina skills. Och alla har inte sådan fantasi att dom gör vad dom vill (kolla på dagens mmosandbox floppar)

Skrivet av plastdunk:

Quake efter Q2..

Namn: Quake 3, Quake 4

Vart är quake-känslan?

Namn: HOMM 4

Vad hände?

HOMM4... utvecklaren fick slut på pengar och var tvungen att sälja. Dock är HOMM V skitbra.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Shenmue.
Skitbra spelserie som försvann från jordens yta när Dreamcast inte sålde tillräckligt.

Fahrenheit.
Intressant story och skönt upplägg, men förstördes ju helt av att man bara skulle hinna trycka på rätt knapp när rätt lampa lös upp. whack-a-mole kan man spela på gröna lund.

För övrigt kan ni väl ha lite kreativitet grabbar? är ju inte direkt mycket till tråd om alla ska klaga på HL2 och vamipre masquerade..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Spel: Nästan alla spel.

Fix: Co-op och multiplayer. Spel som Far Cry 2 var som gjort för Co-op!!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Namn: Temple of Elemental Evil

Ett väldigt trevligt spel som hade varit helt underbart om Troika hade fått en chans att göra färdigt spelet. Atari ville tydligen få ut spelet så fort som möjligt och allt sket sig. Hursomhelst så har spelet ett av de bästa stridssystemen jag någonsin sett i ett D&D-spel.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Därav namnet HL2. Black Mesa har vi redan gått igenom. Vadå lite ammo? Tycker man hittar massor med ammo överallt, och med det feta utbudet på vapen så ser jag det svårt att få slut på skott om man nu inte slösar och skjuter hej vilt. Och höj svårighetsgraden om det nu är för lätt..

Hur lyckas du gräva fram en 4 år gammal tråd?

Ursäkta offtopic.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Spel: Alla BioWare Spel

Jag vill ha öppna världar istället för linjära stigar och korridorer. Alltid älskat Biowares spel, men de små, begränsade spelvärldarna sabbar inlevelsen.

Oblivion och Fallout 3
Anlita nya röstskådisar för helvete.

En våt dröm för mig vore att BioWare och Bethesda slår sina kloka skallar ihop och släpper ett spel. BioWare står för manuset medan Bethesda bygger världen.

Permalänk

Heroes 5
Är det bara min dator eller är spelet riktigt dåligt optimerat? Jag klarar dom flesta spel bra men detta spel går ofta slött. :S Är det en trend att göra leksaksgrafik numera? Sluta att göra uppföljare till leksaksspel. För lite använding av terräng känns det som jämfört med H3. En del skript i kampanjen är uppenbarligen inte kompitabla med datorns AI. Annars ett bra spel. Bra innovationer med initiativ och färdigheter uppdelade i kategorier och grejer. Fixa normal grafik så vore det inte mycket att klaga på. Oh... glömde nästan: WIZARD-SLOTTET SKA INTE VARA NÅGON J***LA ÖKEN!

UT2004
Fula knasiga karaktärer var aldrig delen av UT. Simpel seriös design (bortsett från nali och kossan kanske) Även ful design på en del vapen. Men det stora problemet är vapenbalansen. Minigun och link gun gör för lite skada. Ingen använder dom vapnen online. Blixten har alldeles för låg RoF, ingen använder den heller. Allt handlar om flak och raketer. Annars mycket solidt spel. Massor av banor, spellägen och mycket modd-vänligt.

UT3
Har nästan bara spelat demot men det var tillräckligt. Klaustrofobiska, mörka, blöta överdetaljerade kloakliknande miljöer nej tack. Allt ser ut some taget ur GOW. Överbiffiga män i tjockisrustningar, bland det tråkigaste av design. En del vapen ruggigt fula. Sämre gore än i tidigare spel. Dålig konsolifierad meny. Eventuellt sega rörelser. En bra sak är balansen av vapnen, som känns bättre än UT2004.

FEAR 2
Definitionen av konsolifiering. Sämre grafik, sämre AI, massa handhållning med lysande fiender i slowmo-läge, fiendernas huvuden etc lyser som neonljus, stora textboxar för skärmen, dåliga ljud på vapnen, QS ersatt av checkpoints mm... Spelade kanske 1/3 sen kunde jag inte tvinga mig längre.

HL2
Jag sticker ut från mängden här. Jag gillade det inte, fast mes pga att jag hade fel förväntningar. Dock måste jag säga att vapnen var både tråkigare och färre än i HL1. Mindre gore än HL1. Fordonsdelarna kändes väldigt tråkiga. Sista områdena minns jag som någon blandning av Halo och Matrix. Inga häftiga soldater med imponerande AI som i HL1.

Unreal 2
Om man förväntade sig att spelet skulle vara en fortsättning på Unreal 1 så är spelet rent skräp men som ett eget spel är problemet att det är alldeles för kort, spelare är för slö, en del tråkiga försvarsuppdrag. Kanske hade coop varit väldigt kul. Lite mer fördjupning av storyn och utforskning av varelserna etc är önskvärt. Som sagt stora problemet är speltiden, alldeles för kort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Metro 2033
Alla menysystem i BF serien
CnC 4 och RA 3, båda spelen var ett gäng dyra skämt

Permalänk
Medlem

Age of Empire av MS.
Efter 2 timmar tog det slut. Någon borde stämma Microsoft för det. 460 spänn och 2 timmar!!!
Hade varit billigare och roligare att ta en kryssning till Finland inklusive bufféen för de pengarna.

Likaså alla spel som blev till filmer... de sög.
Ska man göra film av spel så vill jag se Microsoft Flightsimulator 2000 the Movie. Tala om tyst sömnpiller jämfört med en hest viskande Angelina Jolie som envist måste skjuta på allt.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Avstängd

Hm, nu blir det svårt..

Men jag gör en omvänd lista, typ det som är bra

Spel = Mafia
Anledning = Allt är perfekt

Woho, resten av spelen har en massa strul med optimering (speciellt dagens som blivit våldtagna av konsollerna) eller andra buggar, spelen way back in time hade i princip inga allvarliga buggar som idag som gör ofta spelen ospelbara och väldigt ofta skiter utgivaren fullständigt i dessa (EA).

Spel som Project Snowblind (Deus Ex klon), fyfan vad buggigt och det snackades om patch hit och patch dit på support forumet... Summa = UP YOURS, inte ett skit.

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Warhammer online
Buggar buggar buggar
Server lagg
Client optimering
Clienten är helt öppen för skript, fusk
Balansen är katastrofal mellan klasserna

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Namn: Mw2
IWnet förstör ju upplevelsen =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Spel: Nästan alla spel.

Fix: Co-op och multiplayer. Spel som Far Cry 2 var som gjort för Co-op!!

Nej helvete heller, det är ju oftast halv taskiga MP som förstör spel!
Satsa mer på en ordentlig SP kampanj eller ett renodlat MP spel istället!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

GTA IV.
seriöst,spelet kändes helt oklart,precis som att spelskaparna ville ha ut det på marknaden så fort som möjligt och glömde bort,tja,allt i stort sätt.
ta san andreas tex,det är som svart och vitt,går ej att jämföra enligt mej.
spelet är stort,ja,men resten då?
hoppas det som snart släpps är betydligt mycket bättre.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Dawn of war 1 online-läget
Battlefield 2
Assassin's creed
Pure