Viewsonic - världens/sveriges sämsta support?
Alltså, viewsonic har nog den sämsta jävla supporten jag någosin stött på.
Jag har precis köpt mig en VX924, och det enda jag stör mig på (ganska mycket nu efter ett tag) är ljuset från alla kanter som är väldigt synligt vid mörka miljöer.
Bilder:
http://www.cyd.liu.se/users/~mikjo243/VX924_1.jpg
http://www.cyd.liu.se/users/~mikjo243/VX924_2.jpg
http://www.cyd.liu.se/users/~mikjo243/VX924_3.jpg
Eftersom jag läst att 30-50% av skärmarna som går ut har mer ljus än de SKA ha så ringde jag o frågade... då säger de att jag ska FAXA in bilderna jag tagit på monitorn.
Jag FÅR inte maila in dem. Nejdå, jag måste först skriva ut dem (sämre kvalitet än maila) sen faxa dem (ännu sämre kvalitet, och ev. svartvitt).
Jag måste skriva på faxet vad problemet är trots att det är bildebevis. Jag måste skriva mitt telefonnummer (så att de vet vem jag är) på faxet, så ringer de se upp mig och pratar om det. För jag kunde inte få något felanmälningsnummer nu på direkten, nej det gick ju inte! Och faxet ska skickas till Nederländerna, och det är också därifrån de kommer att ringa upp mig.
Jag berättade snällt att jag absolut inte har någon fax, och för tillfället inte heller någon fungerande skrivare. Då fick jag till svar att jag får gå till posten och faxa, och även skriva ut om det är så. Va fan?!
Lever vi inte på 2000-talet? Vet dem inte vad EPOST är?
Det luktar illa om detta. Väldigt mycket tyder på att de VILL att jag ska tröttna, och strunta i att kräva en ny bättre skärm utan (i alla fall mindre) kantljus.
Fy fan va dåligt! Hade jag vetat om hur deras support och tillvägagångssätt är så hade jag ALDRIG köpt en Viewsonic.