WoW Priest: Gear stats?

Permalänk
Medlem

WoW Priest: Gear stats?

Min stolta Dwarf Priest har nu kommit upp till lvl 37. Jag har funderat lite på det här med stats. Jag har sett det som en självklarhet, och har fått det bekräftat av andra, att +int är det jag ska satsa på. Fast, idag sa en guldie åt mig att jag borde satsa på +spi istället, för boosten från Spirit Tap. När jag tänker på det är det ganska logiskt. Med spirit tap och hög spirit borde ju inte manan ta slut i första taget, fastän den inte är så hög från början. Vad tycker ni? Jag kör Shadow och det här är då för instances, grinding och quests, alltså hela rubbet.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Int & spi för snabbast väg till 60 å PvE. Int & sta för PvP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Int & spi för snabbast väg till 60 å PvE. Int & sta för PvP.

Och jag borde prioritera vilken?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

kör på int+sta tills du blir lvl 60, behöver inte spirit innan.

spiriten är bra för dom svåraste instancerna där fighterna är långa och du behöver en stor mana regen, så inget för dig just nu.

Visa signatur

- sounds like a melody -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Och jag borde prioritera vilken?

Int och Spi, upp till 50+

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Vilka klara direktioner han får...

Sando: Upp till dig vad som passar bäst.. i instanser anar jag att spirit gör mer nytta än stamina iaf. Men spelar du mycket PvP är det stamina som gäller. Och intellect i båda fallen är självklart, enligt mig åtminstone. Prova dig fram, och läs vad andra präster har att säga om saken i WoW-forumen. Nackdelarna med att läsa andras åsikter är just att det är andras åsikter.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Vilka klara direktioner han får...

Sando: Upp till dig vad som passar bäst.. i instanser anar jag att spirit gör mer nytta än stamina iaf. Men spelar du mycket PvP är det stamina som gäller. Och intellect i båda fallen är självklart, enligt mig åtminstone. Prova dig fram, och läs vad andra präster har att säga om saken i WoW-forumen.

Åh, ett bra svar Problemet är att jag blandar PvP och instances ganska friskt. Fast, jag får ändå inte så mycket av sta... Kanske borde satsa mer på spi än sta just nu...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Om jag skulle göra en ny präst så skulle jag satsa på spirit till 60. 5/5 på Spirit Tap å försöka maxa spirit så gott som det på något vis gick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Om jag skulle göra en ny präst så skulle jag satsa på spirit till 60. 5/5 på Spirit Tap å försöka maxa spirit så gott som det på något vis gick.

Hur mycket regen ger +spi då? Alltså, hur mycket mer mana/tick för +100spi?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Åh, ett bra svar Problemet är att jag blandar PvP och instances ganska friskt. Fast, jag får ändå inte så mycket av sta... Kanske borde satsa mer på spi än sta just nu...

Ett tips är ju att försöka skaffa 2 sets, ett PvP och ett PvE.

// Juxara UD Priest @ Daggerspine

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Ett tips är ju att försöka skaffa 2 sets, ett PvP och ett PvE.

// Juxara UD Priest @ Daggerspine

Uhm? Och spara till mount på samma gång? Lycka till... nej, det blir när jag har spelat en bra del på 60 i så fall.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Uhm? Och spara till mount på samma gång? Lycka till... nej, det blir när jag har spelat en bra del på 60 i så fall.

Du får knappt 1g för de gears som du kommer använda.... och typ en 4-5st saker han man väl råd att "INTE" sälja?

Edit: Jag ska dock inte bestämma av vad du ska göra, men kör som du känner för.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Du får knappt 1g för de gears som du kommer använda.... och typ en 4-5st saker han man väl råd att "INTE" sälja?

De grejer som jag lägger på AH från Scarlet Monastery får jag ca 2g för. Om jag ska ha ett helt set till blir det över 15g, något jag inte har råd med. Inte än i alla fall.

Någon som kan svara på regenökningen för +100spi?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
De grejer som jag lägger på AH från Scarlet Monastery får jag ca 2g för. Om jag ska ha ett helt set till blir det över 15g, något jag inte har råd med. Inte än i alla fall.

Någon som kan svara på regenökningen för +100spi?

Oh! Fick ju knappt mina saker sålda för 1g på AH :S
Aja, trevlig marknad ni har på din server.

Edit: ca 100mana per 1-2 secs på 230 spirit...

Kan inte stämma? :S

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Oh! Fick ju knappt mina saker sålda för 1g på AH :S
Aja, trevlig marknad ni har på din server.

Trevligt med equipment ja, dock blir folk otroligt kräsna med vad de köper. Reagents säljer inte heller bra. Förutom de som kan ges till war effort... Men där är det så mycket konkurrens. Spelar förresten på The Venture Co.

Igen, hur mycket regen ger +100spi?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Trevligt med equipment ja, dock blir folk otroligt kräsna med vad de köper. Reagents säljer inte heller bra. Förutom de som kan ges till war effort... Men där är det så mycket konkurrens. Spelar förresten på The Venture Co.

Igen, hur mycket regen ger +100spi?

Ok, hur många % till AQ öppningen totalt? Laggerspine har kommit 90% tror jag

Ahh, har haft en lvl 10 gnome där

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Ok, hur många % till AQ öppningen totalt? Laggerspine har kommit 90% tror jag

Ahh, har haft en lvl 10 gnome där

35% tror jag. Folk är lite slöa och jag vet inte varför. Personligen har jag "skänkt" massor med bandages. Resten är lite problem med...

Du vet inte hur mycket +100spi ger, va?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
35% tror jag. Folk är lite slöa och jag vet inte varför. Personligen har jag "skänkt" massor med bandages. Resten är lite problem med...

Du vet inte hur mycket +100spi ger, va?

Om jag hade en fullt laglig storbror skulle jag kolla upp det...
men när han tankar som ett svin så är det inte lätt att köra wow och inte häller se min mana/health regn.
Men som jag uppfattade får man ca 40 mana per sec med 100spi alltså 120? mana per tick.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Om jag hade en fullt laglig storbror skulle jag kolla upp det...
men när han tankar som ett svin så är det inte lätt att köra wow och inte häller se min mana/health regn.
Men som jag uppfattade får man ca 40 mana per sec med 100spi alltså 120? mana per tick.

Låter fint. Med spirit tap dubblas det då och blir 240 mana per tick. Och man också satsar på spi och får 200 spirit så blir det 240/tick vanligt och 480 mana/ tick med spirit tap Hel ok!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Låter fint. Med spirit tap dubblas det då och blir 240 mana per tick. Och man också satsar på spi och får 200 spirit så blir det 240/tick vanligt och 480 mana/ tick med spirit tap Hel ok!

Jo, borde vara något sånnt... jag fick ca 80 mana sec (baren laggade ) och jag har 237 sprit.
så på ca 45 sekunder har jag full mana (4000+)

Edit: Om jag har räknat rätt dvs.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Jo, borde vara något sånnt... jag fick ca 80 mana sec (baren laggade ) och jag har 237 sprit.
så på ca 45 sekunder har jag full mana (4000+)

Edit: Om jag har räknat rätt dvs.

Speccar om till +spi/+int så snabbt som möjligt då

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Speccar om till +spi/+int så snabbt som möjligt då

Gör du så Men ha lite Sta ändå... kan vara bra om du möter ally på fältet.

Dock så mindskas väl mana/health regn när man är i combat?

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Gör du så Men ha lite Sta ändå... kan vara bra om du möter ally på fältet.

Dock så mindskas väl mana/health regn när man är i combat?

Spelar Alliance Fast gillar nästan Horde mer... Och jo, regen avstannar i combat, men med spirit tap får man 50% av regen i combat.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hett tips, glöm spirit. Jag orkar inte dra det här för det är skrivit om det i tusen olika trådar på wow-forumen.

Men kör på int+sta till 60, sen grindar du efter X mana / 5sec gear i DM

Eftersom 5sekunders regeln infinner sig så är spirit skräp
Och ja, jag vet att spirit ger manaboost, men tyvärr måste du ha så enormt mycket spirit innan det ger någon ordentligt skillnad.

Somsagt, satsa på int+sta så blir det bra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Hett tips, glöm spirit. Jag orkar inte dra det här för det är skrivit om det i tusen olika trådar på wow-forumen.

Men kör på int+sta till 60, sen grindar du efter X mana / 5sec gear i DM

Eftersom 5sekunders regeln infinner sig så är spirit skräp
Och ja, jag vet att spirit ger manaboost, men tyvärr måste du ha så enormt mycket spirit innan det ger någon ordentligt skillnad.

Somsagt, satsa på int+sta så blir det bra...

Fast med spirit tap dubblas ju manan och man för 50% av regen i combat när man dödat nåt. Med den talenten borde ju spirit vara värt det?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter säger att Int är prio 1 i alla lägen åtminstone upp till lvl 60. Sen i Mc och Bwl är spirit ganska bra att ha men även där är mana/5 sec att föredra.

Och 100 spirit ger 38 mana/tick (Alltså 38 mana/2sec) men kom ihåg 5sec regeln.

Läs den här guiden så får du mycket bra tipps.

http://www.wowhealers.com/content/view/135/40/

// Milox (MC och BWL Healbot på Ragnaros)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Fast med spirit tap dubblas ju manan och man för 50% av regen i combat när man dödat nåt. Med den talenten borde ju spirit vara värt det?

Ja absolut är det så, men grejen är att man förlorar andra bra stats som jag tycker är mycket viktigare i PvE, vilket är Int/Sta (Int är sjukt viktigt för shadow priests, sta är bra, men ta hellre int eq än sta pga sheild och inner fire och liknande mysiga buffs för att överleva)

Permalänk
Medlem

När jag levlade upp min präst så körde jag med sta+int. Körde med spirit tap och det gav mig ordentligt med mana. Men sen är det egentligen bara att fråga en mage om vatten, kanske någon kompis eller dylikt, så har du mana regen avklarad.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
När jag levlade upp min präst så körde jag med sta+int. Körde med spirit tap och det gav mig ordentligt med mana. Men sen är det egentligen bara att fråga en mage om vatten, kanske någon kompis eller dylikt, så har du mana regen avklarad.

Nej, tänker inte gå och fråga efter vatten av random mages. Jag har själv spelat Mage och vet hur irriterande det är.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Hett tips, glöm spirit. Jag orkar inte dra det här för det är skrivit om det i tusen olika trådar på wow-forumen.

Men kör på int+sta till 60, sen grindar du efter X mana / 5sec gear i DM

Eftersom 5sekunders regeln infinner sig så är spirit skräp
Och ja, jag vet att spirit ger manaboost, men tyvärr måste du ha så enormt mycket spirit innan det ger någon ordentligt skillnad.

Somsagt, satsa på int+sta så blir det bra...

Helt rätt, spirit är bara en annan version av vatten.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.