Counter Strike Source. mycket skumt problem?

Permalänk

Counter Strike Source. mycket skumt problem?

funderar varför min grafik helt plötsligt har blivit konstig. nu när jag spelar så är hela banan färgad med rosa, svarta schack rutor?! och stänger jag av spelet och trycker igång igen så funkar det inte alls. blir helt svart över skärmen... och det är bara just detta spel som det blir så på? men installerar jag om spelet helt och lägger det på en annan hård disk då funkar det och spela en gång sen nästa gång man ska spela blir det svart igen
nån som har nån aning om vad jag ska göra??

MVH henriksson

Visa signatur

putte

Permalänk
Medlem

Tror inte det här kommer hjälpa, men du kan alltid testa det:

Stäng steam, gå in i steam mappen o ta bort "ClientRegistry.blob", starta steam igen....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Jag skulle nog gissa på att det är överbelastning på Grafikkortet, Testa att vara ifrån datorn någon timme..Då blir den nog bra igen:) eller så testa ladda hem nya drivrutiner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Tror inte det här kommer hjälpa, men du kan alltid testa det:

Stäng steam, gå in i steam mappen o ta bort "ClientRegistry.blob", starta steam igen....

okej ska prova det då

och simon: jag tror inte det har nått med drivrutiner och göra för det är bara detta spel det händer på. och överbelastning kan inte heller vara för det spelar ingen roll om jag är borta ifrån datorn i 2 veckor så är det lika :S

Visa signatur

putte

Permalänk
Medlem

Får man fråga vilken map du lirade ?
Isf om det var typ fy_pool_day så var den helt rosa när jag lirade den senast och har alltid varit det...

Permalänk

jag lirar på poolday och är inte rosa. Hade detta problem när det var några random maps, som Rats och sånt med CS Source, samma också ibland på Aztec. Tror det har med upplösningen att göra faktiskt. Jag sänkte den lite och det blev bättre.

Permalänk

Det blir så om jag t.ex tabbar ur eller in när spelet håller på ladda eller byta bana. Verkar som vissa texturer inte gillar det utan visar en "fel textur" dvs den livasvart rutig textur. Dock kan det även vara så på Custombanor där servern inte har alla texturfiler.

Permalänk

Jag får rosa väggar etc på officiella banor också de_dust2 etc. Jag tror att Valve sa att man hade alldelles för hög Anti aliasing eller något men jag tror bara att det är någon bugg av något slag. Alla mina kompisar får det och jag har testat olika datorer och det är fortfarande likadant. Bara att leva med.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Jag får så om jag tabbar in och ut ibland, men om jag tabbar ut och in igen så brukar det funka.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det är enbart specular som blir rosa. Eller för mig så är det bara det. Men det har inte hänt på länge, men när det blir så, så brukar även motorn dra till med att göra alla lådor svarta