Permalänk

jag vill gärna se en fortsättning på GTA spelen. Men utan denna överdrivna miljöerna med gangstrar, halvnakna tjejer m.m. Lite mer realism och mera valmöjligheter!

ett GTA spel som är mer åt rollspelshållet, där man kan välja vilken karriär man skall ta. Vilka val man skall göra. Att spela det helt krimminelt och skaffa sig vänner och kontakter i de kretsarna. Eller att istället jobba som lagligt!

Eller verkligen ta ett GTA spel och verkligen göra det ampassat för online spel!

Permalänk

Något agentspel som är realistiskt och agentigt istället för en hjärndött fps, helst gjort av hitmanfolket.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

Deus Ex 2 done right, eventuellt ett Deus Ex 3 med UT2K7 motorn. Och Ultima 10.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

DIABLO III AV BLIZZARD

Glöm inte gå in på hem.bredband.net/nmersa

Visa signatur

Svara på fyra frågor om droger - http://hem.bredband.net/nmersa

Permalänk
Medlem

Jag har länge haft ett drömspel baserat på Dakar rallyt. Jag är iofs inte direkt intresserad av att kolla på det när det går, men ett spel där man bara kör över en jävla massa sanddyner osv där man måste välja rätt väg annars kan det ta tid. Kanske blir det lite långtråkigt, men man får väl kunna spara när man vill. Jag tycker att konceptet låter trevligt. Sedan om man även kunde ta det online skulle inte vara fel heller.

De Dakar spelen som finns är ju rena arkadspel med utstakade vägar..

Permalänk
Medlem

lätt ett GTA 4 med ett fritt multiplayer och massor av servrar. (fritt multiplayer = alla kan göra vad man vill i staden, typ döda varandra, köra över varandra osv osv)

Permalänk
Medlem

Nytt Enemy Territory ( Inte Quake 4 köret). Fast med samma grafik som som nya Quake Wars parat med gamla ET:s otroliga spelkänsla.

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Medlem

Ett nytt Monkey Island i samma stil som trean, med samma härliga musik, röstskådespeleri etc. Gärna bättre grafik, men inte 3d, och MINST lika mycket humor som i trean.
Men det lär ju aldrig hända.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Att Trokia skulle komma till liv igen och att dom skulle göra 2 expansions till VTM:B och sedan en uppföljare.

Håller fullkomligt med, när Troika gick i konkurs dog nått inom mig, tankar som "det kommer aldrig göras nån uppföljare til VTM:B hemsöker mig då och då. Det är verkligen ett utav mina absoluta favoriter och det är jättesorgilgt att det gick som det gick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Kom på ett annat coolt spel. Ett stort mmorpg/fps till havs. Man rattar stora feta fartyg, fast inte själv, ska du köra ett hangarfartyg måste man vara kanske 5 polare som hjälps åt med olika uppgifter på båten. En är kapten, en har hand om flygplanen, en vapensystem... o.s.v. Självklart kan en del spelare välja att styra mindre enmansbåtar och någon måste ju vara piloter i planen som lyfter från de allra största skeppen.

Kommer på ett steam nära dig ;D Eller iallafal ett liknande koncept

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Säger som Feltherr, för att inte ha så livlig fantasi = Blizzard gör Diablo 3.

Gillar även robe90:s förslag, GTA med onlinefunktionallitet, kanske även i FPS-form då aim etc. blir bättre och roligare så (imo)

Annars så vet jag inte direkt vilken utvecklare, däremot kanske ett MMORPG där det inte är dessa vanliga raser och klasser som finns i dagens MMORG: människa, orker, älver osv och krigare, bågskytt osv... utan mer mecha, typ robotar som upgraderar sina vapen och konstruktion och skydd osv...
Eller kanske några andra inslag som skiljer sig från alla dagens MMMORPG då typ alla har samma raser och yrken...

Kapten0: är det inte det som de ska göra till ps3? Nu minns jag inte namnet på det men... Minns att det var FF7, minns dock inte om det var remake eller fortsättning... Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

En svärdsimulator. Är trött på alla skjut FPS. När kommer våra närstridsfighting 3rd person actionlir? Tänk er att fokusen ligger på multiplayer, det finns över 100 olika skins från historiska krigare, t.ex. franska riddare eller aztekiska jaguarkrigare. Sedan får man välja vapenskin, typ tvåhandssvärd eller enhandssvärd med sköld, eller två enhandssvärd. Det finns fördelar och nackdelar med alla fightingsätt.

Sedan kan man byta fighting stance, som i Jedi Outcast, mellan typ 3-4 olika. Från snabb och svag till långsam och brutal. Man ska kunna blocka, vilket förståss är mycket effektivare med en sköld, och de flesta fighter är dueller mellan två spelare. Men fokusen ligger på multiplayer somsagt, och det ska kunna vara både team deathmatch aktigt och "siege"aktigt, där ett lag ska inta en borg och ta sig över murar med hjälp av stegar etc. etc.

32-64 spelare hade inte skadat.

Utvecklare? Raven, såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Säger som Feltherr, för att inte ha så livlig fantasi = Blizzard gör Diablo 3.

Gillar även robe90:s förslag, GTA med onlinefunktionallitet, kanske även i FPS-form då aim etc. blir bättre och roligare så (imo)

Annars så vet jag inte direkt vilken utvecklare, däremot kanske ett MMORPG där det inte är dessa vanliga raser och klasser som finns i dagens MMORG: människa, orker, älver osv och krigare, bågskytt osv... utan mer mecha, typ robotar som upgraderar sina vapen och konstruktion och skydd osv...
Eller kanske några andra inslag som skiljer sig från alla dagens MMMORPG då typ alla har samma raser och yrken...

Kapten0: är det inte det som de ska göra till ps3? Nu minns jag inte namnet på det men... Minns att det var FF7, minns dock inte om det var remake eller fortsättning... Någon som kan bekräfta?

Gta i online format är redan bekräftat.

EvilNed: I nyaste might and magic som kommer snart kommer man kunna i source motorn slåss med svärd och klingorna slår emot varandra :> Ser så härligt ut när dom drar emot varandra och det kommer gnistor till höger och vänster.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Gta i online format är redan bekräftat.

EvilNed: I nyaste might and magic som kommer snart kommer man kunna i source motorn slåss med svärd och klingorna slår emot varandra :> Ser så härligt ut när dom drar emot varandra och det kommer gnistor till höger och vänster.

Är det Might and Magic: Dark Messiah? jo jag såg en trailer på det, och det såg riktigt härligt ut! Ska införskaffas, lätt.

Permalänk

Jag skulle vilja se en uppföljare till Mafia. Tror aldrig jag spelat ett så bra och roligt spel som det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
En svärdsimulator. Är trött på alla skjut FPS. När kommer våra närstridsfighting 3rd person actionlir? Tänk er att fokusen ligger på multiplayer, det finns över 100 olika skins från historiska krigare, t.ex. franska riddare eller aztekiska jaguarkrigare. Sedan får man välja vapenskin, typ tvåhandssvärd eller enhandssvärd med sköld, eller två enhandssvärd. Det finns fördelar och nackdelar med alla fightingsätt.

Sedan kan man byta fighting stance, som i Jedi Outcast, mellan typ 3-4 olika. Från snabb och svag till långsam och brutal. Man ska kunna blocka, vilket förståss är mycket effektivare med en sköld, och de flesta fighter är dueller mellan två spelare. Men fokusen ligger på multiplayer somsagt, och det ska kunna vara både team deathmatch aktigt och "siege"aktigt, där ett lag ska inta en borg och ta sig över murar med hjälp av stegar etc. etc.

32-64 spelare hade inte skadat.

Utvecklare? Raven, såklart.

åh har också funderat på ett liknande spel !

Med dina element i men det är ett Gladiator-mmorpg

fan så tufft att öka i rank över internet och skaffa ny bättre utrustning och kämpa mot tusentals andra personer som alla strävar efter att bli den bästa fpsfightern i världen

så ska man kunna som sagt kombinera hur man vill med vapen och olika tekniker.. säkert få låsa upp mer vapen/utrustning och kanske få mer xp.. men vill samtidigt att spelet ska utvecklas mer åt hur skillad man är och inte hur mycket xp man har .

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
åh har också funderat på ett liknande spel !

Med dina element i men det är ett Gladiator-mmorpg

fan så tufft att öka i rank över internet och skaffa ny bättre utrustning och kämpa mot tusentals andra personer som alla strävar efter att bli den bästa fpsfightern i världen

så ska man kunna som sagt kombinera hur man vill med vapen och olika tekniker.. säkert få låsa upp mer vapen/utrustning och kanske få mer xp.. men vill samtidigt att spelet ska utvecklas mer åt hur skillad man är och inte hur mycket xp man har .

Tänk vilken jävla hype det hade blivit för 1on1 fighter i ett sådant spel!

Permalänk
Medlem

Som den sportfreak som jag är så skulle jag gärna vilja se ett Sport-RPG, där man sätter sig i rollen som en spelare som får jobba sig uppåt från lägsta ligan till högsta ligan. Alla matcher i första person. Lite konstigt att spela så, kanske. Men ändå