Spel som Sudeki och Silver

Permalänk
Medlem

Spel som Sudeki och Silver

Jag har en god vän vars smak i spel är lite speciell: som det står i titeln gillade han silver nåt alldeles oerhört, och nu har han snöat in på Sudeki på samma sätt.
Han bad mig ta reda på om det finns fler spel av samma typ, och när jag funderat på det en stund kommer jag i stort sett bara på final fantasy-serien. Men det bör väl finnas fler och liknande?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Silver är helt underbart men tyvär så vet jag inga spel som liknar det, det som jag speciellt gillar i Silver är stridssystemet då man drar musen upp, ner, vänster eller höger för att göra olika slag och magier. (: Brossan har Sudeki men tycker det mer liknar Fable så jag tror mitt tips hamnar på Fable ändå om jag inte har spelat eller sett så mycket av Sudeki. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Nox är rätt likt Silver om man bortser från att det inte är japanskt då. Dessutom är det riktigt bra. Har i och för sig inte samma fightingsystem, men ändå.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, ska vidarebefodra. Hur är det med FF, vilka "avsnitt" i serien är bra?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

FF VII (7) är ett spel i en klass för sig kan jag säga redan nu... Det är utan tvekan det bästa i hela FF serien när det kommmer till känsla, story, fightingsystem osv.. Svårt att hitta ett bättre rollspel än det, iofs så vet jag inte riktigt vad man ska klassa FFVII för när det kommer till genrer.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

FF serien är ju inte alls likt Silver och Sudeki men FF7 är riktigt bra, har dock bara spelat FF10 (Sämst) och dom till SNES och 7an men 9an ser riktigt trevligt ut och ska snart inhandlas hade jag tänkt mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Entusiast

Baldurs gate/icewind dale/NWN serien kanske är att rekommendera? inte riktigt likadant men bra spel som ändå är i närheten.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Av FFserien är mina tips 7 och 9.
Annars säger jag som Firkraag]: Baldurs Gate/Icewind/NWN

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
FF serien är ju inte alls likt Silver och Sudeki men FF7 är riktigt bra, har dock bara spelat FF10 (Sämst) och dom till SNES och 7an men 9an ser riktigt trevligt ut och ska snart inhandlas hade jag tänkt mig.

FF10 är ju underbart

Permalänk
Medlem

Fable då, hur är det? Specifikt med tanke på topic?

Är inte Bards tale nåt åt samma håll också (jag har som synes funderat lite till)?

Varför tycker ni inte FF är samma slags spel, jag har bara tittat som hastigast på nåt av den, 5:an eller 6:an tror jag det var, och det lilla jag såg var ganska likt silver?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk

Vet inte riktigt hur sudeki och silver är men om Sudeki är likt Fable så skulle jag rekomendera Gothic spelen. Som Fable fast svårare och mer advancerat.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Fable då, hur är det? Specifikt med tanke på topic?

Är inte Bards tale nåt åt samma håll också (jag har som synes funderat lite till)?

Varför tycker ni inte FF är samma slags spel, jag har bara tittat som hastigast på nåt av den, 5:an eller 6:an tror jag det var, och det lilla jag såg var ganska likt silver?

Hur bra FF serien nu är (spelat alla men sålde 5 till 10-2 + tactics för inte så längesen) så är det inte vidare likt silver i min mening.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II