Konfigurera DcTc för att fungera?

Permalänk

Konfigurera DcTc för att fungera?

Har blivit helt vilse i mitt ubuntu när jag letat efter dc klienter, installerade dctc utan problem och när jag ska köra det så får jag ingen aktivitet, vet inte hur det ska fungera egentligen... Ska de komma upp en "hublist" först å sen connecta?

Jag har laddat ner en och länkat till en hublist som den ska leta efter men den verkar inte vaknat till liv, vad gör jag för fel?

Alternativt att någon har något bättre tips till klient.
Testade dc++ under wine, men de e inte vattentätt.

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk
Medlem
Permalänk

DCTC är hopplöst föråldrad och Wulfor (linux dc++) är en aning för instabil för att användas som primär klient. Då återstår Valknut vilken är användbar men hemsk i sitt gränssnitt.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk

jasså det har jag aldrig hörttalas om, valknut, ska testa å installera det och se vad detta leder till.

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
DCTC är hopplöst föråldrad och Wulfor (linux dc++) är en aning för instabil för att användas som primär klient. Då återstår Valknut vilken är användbar men hemsk i sitt gränssnitt.

Vad är det med som är instabilt med linux dc++. Har kört det i två månder av en cvs från september. Har inte haft några som helst problem. Har funkat bättre än windows versionen.

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ghostie
Vad är det med som är instabilt med linux dc++. Har kört det i två månder av en cvs från september. Har inte haft några som helst problem. Har funkat bättre än windows versionen.

Nu var det iofs runt två veckor sedan jag körde den senast men då kraschade den lite då och då.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Nu var det iofs runt två veckor sedan jag körde den senast men då kraschade den lite då och då.

Yep, det krashar lite då och då här också. Men jag hatar Valknut så jag är illa tvungen att köra det
Förresten hatar jag själva DC också så det spelar mig inte så stor roll

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt