Permalänk

Soul Calibur II?

Jag funderar på att skaffa Soul Calibur II, antingen till GC eller PS2, men jag har inte rikigt förståt det där med karaktärerna i spelet. Är det så att man bara kan spela som Link i GC versionen?

Tar med en omröstning också för att se vilken konsol ni föredrar SCII till.

Seriösa svar och håll er till topic tack.

Permalänk

Har bara kört det till GC fast jag har kört trean till PS2 fast det är nog lite skillnad på det.
Skulle vilja säga att trean är större och bättre än tvåan.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Har bara kört det till GC fast jag har kört trean till PS2 fast det är nog lite skillnad på det.
Skulle vilja säga att trean är större och bättre än tvåan.

Okej, men jag ska hur som helst skaffa tvåan. Ska skaffa hela serien mer eller mindre. Alltså Soul Calibur till Dreamcast, Soul Blade till PS, Soul Calibur II till den konsol spelkänslan är bäst på och trean till PS2

Permalänk
Medlem

Tja jag säger så här, skaffa spelet till konsollen du tycker har bäst kontroll för just beatemup, om du frågar mig så är det PS2 då den digitala spaken är så mycket störe, dock vissa andra kanske tycker tvärt om upp till dig som sagt va.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Varför köpa 2an? Om du inte har råd med 3an just nu så vänta, 3an är bättre på alla sätt och vis.

EDIT: Ok men lägger min röst på PS2an då, har dock bara spelat GC versionen men antar att PS2 kontrollen är bättre då GC kontrollen tyvär inte är mycket att hurra för när det gäller fighting.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Varför köpa 2an? Om du inte har råd med 3an just nu så vänta, 3an är bättre på alla sätt och vis.

Som sagt ovan, hela serien alltså

Permalänk

Har bara spelat det på min ps2. Vad jag läst mig till så är det bara karaktärerna som skiljer versionerna åt annars är de i stort identiska. Till Ps2 får man en karaktär från Tekken serien och till Xbox får man Spawn. Hade nog velat ha Spawn istället i Ps2 versionen då jag inte riktigt gillar Heiachi eller vad han nu heter. Hur som helst så får jag nog hålla med om att den version som har den bästa kontrollen borde vara det som avgör. Jag gillar att lira det på min Ps2 och tycker kontrollen är bra, tycker att Xbox kontrollen är för "klumpig" i orginal utförande. Som sagt, om det är karaktärerna som avgör så tycker jag Spawn verkar vara den coolaste av dom.

Edit: Märkte att du undrade över GameCube och Ps2, ja isf är valet lätt angående karaktär, hade köpt ps2 versionen.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Har bara spelat det på min ps2. Vad jag läst mig till så är det bara karaktärerna som skiljer versionerna åt annars är de i stort identiska. Till Ps2 får man en karaktär från Tekken serien och till Xbox får man Spawn. Hade nog velat ha Spawn istället i Ps2 versionen då jag inte riktigt gillar Heiachi eller vad han nu heter. Hur som helst så får jag nog hålla med om att den version som har den bästa kontrollen borde vara det som avgör. Jag gillar att lira det på min Ps2 och tycker kontrollen är bra, tycker att Xbox kontrollen är för "klumpig" i orginal utförande. Som sagt, om det är karaktärerna som avgör så tycker jag Spawn verkar vara den coolaste av dom.

Okej. Det var så jag trodde det skulle vara också. På ett sett gillar jag att det är lite exklusivitet i samma spel till olika konsoler, men jag håller med de flesta att kontrollerna nog är bättre på PS2an. Så det är lite synd att man inte kan spela som Link då Jag är dessutom jävligt van vid ps-kontrollerna eftersom jag spelat mest på de konsolerna

EDIT: hittade det här på namcos hemsida; "Unique special guest fighters for each platform include Link, Heihachi and Todd McFarlane’s Spawn.", skulle googlat innan jag startade den här tråden, men jag var för lat

Permalänk
Medlem

jag har spelat det mest till gamecube vilket jag klart föredrog, och så är link bra mycket roligare än heihachi att ha som extra gubba ... och jo jag vet att ps dosan är bra till fighting men efter lite spelande sitter gc kontrollen som gjutet tillsammans med soul caliber

Permalänk
Medlem

Zelda finns med på GC versionen så därför ska du skaffa den & du ska det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Zelda finns med på GC versionen så därför ska du skaffa den & du ska det

Jaså? Jag trodde det var Link

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Jaså? Jag trodde det var Link

oj skrev fel

Permalänk
Medlem

Av alla versionerna gillar jag Xbox-versionen bäst för det flyter bäst. Men av bara GC & Ps2 hade jag valt Ps2 pga att det är lättare att hitta arkadsticks till den konsollen.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Playstation 2. Överlägsen spelkontroll i Beat em Ups och ingen Link som förstör hela känslan med spelet. Heihachi är inte heller mycket att hurra för, men han är ju ingen tecknad figur direkt

Permalänk
Medlem

Gamecube versionen såklart..

spelar ni soul calibur med digitaladosan? jag styr alltid analogt..

PS2 versionen tycker jag inte flyter lika bra som GC versionen..

och klart man vill spela med LINK

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Lätt till GC. Link är defenetivt roligast att lira med av de 3 specialkaraktärerna, och han är inte så tecknad som man kan tro, Plus att jag tycker GC-kontrollerna är så mycket bättre än ps2 att det är helt galet. Och sen finns det ju en Arcade stick speciellt för SC2 till GC:n, som är mirakulöst skön att lira med
Och har du lirat ens lite GC sen innan så är det inga problem att vänja sig vida kontrollen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Playstation 2. Överlägsen spelkontroll i Beat em Ups och ingen Link som förstör hela känslan med spelet. Heihachi är inte heller mycket att hurra för, men han är ju ingen tecknad figur direkt

Är Link en tecknad figur?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

PS2. Kontrollen är betydligt bättre anpassad för fightinglir. Styrkorset är nästintill helt jävla värdelöst på GC, förstår inte hur Nintendo kan designa ett sånt usel styrkors.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
PS2. Kontrollen är betydligt bättre anpassad för fightinglir. Styrkorset är nästintill helt jävla värdelöst på GC, förstår inte hur Nintendo kan designa ett sånt usel styrkors.

man använder ju inte DIGITALA kontroller i Soul Calibur... snälla?

menar du att du gör det?

sedan använder man C-stickan till specialare

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
PS2. Kontrollen är betydligt bättre anpassad för fightinglir. Styrkorset är nästintill helt jävla värdelöst på GC, förstår inte hur Nintendo kan designa ett sånt usel styrkors.

Hur kontrollen är är ju typ bland det mest personliga som finns.
Jag kan bara inte lira fighting på PS2, kontrollen är för liten och så fort jag måste knappa fort så håller jag på att tappa den. Känns som den är designad enbart efter dvärg-asiater eller nått... Så det där med kontroll som grund för val är ju rätt meninslöst

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

GAMECUBE

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

_baRRy_: Väll inget fel i det, själv kör jag endast med styrkorset i fighting när jag kör på PS2an, på GC:et kör jag dock endast analogt då det styrkorset är som sagt helt värdelöst.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

PS2, om man ska köra SC2 så ska man ha det på PS2 så att man i alla fall får köra med Heihachi.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
man använder ju inte DIGITALA kontroller i Soul Calibur... snälla?

menar du att du gör det?

sedan använder man C-stickan till specialare

Naturligtvis. Man får inte den respons som krävs med analoga kontroller när man kör fightinglir. Ännu bättre är det med riktiga arkadkontroller och då finns det ett betydligt större utbud till PS2 än till GC.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Hur kontrollen är är ju typ bland det mest personliga som finns.
Jag kan bara inte lira fighting på PS2, kontrollen är för liten och så fort jag måste knappa fort så håller jag på att tappa den. Känns som den är designad enbart efter dvärg-asiater eller nått... Så det där med kontroll som grund för val är ju rätt meninslöst

Med tanke på att prestandan på spelet är nästintill likadan mellan de 3 maskinerna, prislappen är likadan och specialkaraktärerna är närmast meningslösa så är det i princip kontrollen som skiljer sig.
PS2 har utan tvekan det bästa styrkorset utav de 3 och störst utbud när det gäller arkadkontroller, vilket gör det till en vinnare i mina ögon. Sedan är det naturligtvis helt personligt vilken kontroll man föredrar, men jag tror de flesta föredrar PS2 kontrollen när det gäller fightinglir.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

Med tanke på att prestandan på spelet är nästintill likadan mellan de 3 maskinerna, prislappen är likadan och specialkaraktärerna är närmast meningslösa så är det i princip kontrollen som skiljer sig.
PS2 har utan tvekan det bästa styrkorset utav de 3 och störst utbud när det gäller arkadkontroller, vilket gör det till en vinnare i mina ögon. Sedan är det naturligtvis helt personligt vilken kontroll man föredrar, men jag tror de flesta föredrar PS2 kontrollen när det gäller fightinglir.

True, true.
Menade lite mer generellt dock. Jag tycker GC har skönaste kontrollen någonsin, mest för att "pinnarna" eller vad man ska kalla dem (alltså de delarna av kontollen man håller i, själva handtagen) på Sonys konsoller är så bannat korta. Sen vet jag inte när det gäller styrkorset... GCs är för litet och Dualshocken borde verkligen lägga ner det där med att dela upp korset tycker jag... men det är ju bara jag och mina blåsor på tummen det så där ligger de minus båda två...

Och sant är ju också att utbudet är större till PS2, men ska man vara realistisk så är det ju knappast ens 20% av arkadpinnarna som är värda namnet, och ännu färre som är värda investeringen. GC har bara 2 som jag sett, men de är riktigt bra imo istället... så det är ju som sagt en smaksak. Jag köpte SC2 till mitt GC istället för PS2, det var vad mitt sinne tyckte var rätt. Och bäst är ju om trådskaparen gör det samma... lyssnar på sig själv alltså...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och bäst är ju om trådskaparen gör det samma... lyssnar på sig själv alltså...

Givetvis tänker jag inte låta er bestämma vilket jag ska köpa, ville bara veta vad ni tyckte om saken.

Permalänk
Medlem

GC. Dels för att Link finns och dels för att kuben är kraftigare = bättre flyt. Inte för att jag använder Link (kör med Talim) men det är ju en cool grej.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Xbox

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Måste fråga vilken av kontrollerna som avses när ni säger digitala och analoga på gamecube dosan, menar ni korset när ni säger analoga och "joysticken" till vänster när ni säger digitala?

Permalänk
Medlem

Rosenson: Analogt = den gråa sticken och digitalt är det gråa styrkorset om jag inte har fått det om bakfoten.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB